تعاریف و اصطلاحات

علائم حمله پانیک و درمان آن

خبرنگارانـ آیا تا به امروز علائم حمله پانیک را تجربه نموده اید؟ در صورتی که پاسه شما مثبت باشد، می دانید که واکنش ها بسیار شدید هستند و ممکن است دچار حمله قلبی یا مشکل جدی سلامتی گردد. حملات پانیک یا هراس با ترس در واقع از دست دادن کنترل در برابر یک فاجعه...

8 شهریور 1401

شارژ نفری متراژی چیست؟ (ساکنین آپارتمان و مجتمع ها)

شارژ نفری متراژی چیست؟اگر شما هم ساکن آپارتمان هستید حتما برایتان این سوال پیش آمده است که چرا بعضی از همسایگان قوانین و مقررات را رعایت نمی نمایند؟ این مشکل می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. شاید یکی از مهم ترین دلایل آن، این باشد که ساکنان یک ساختمان...

10 مرداد 1401

برای نخستین بار با همجوشی هسته ای بیش از 1.3 مگاژول انرژی فراوری شد

طی یک دستاورد علمی مهم، دانشمندان پیروز شدند در همجوشی هسته ای به انرژی بیش از 1.3 مگاژول دست یابند که واکنش خودبه خودی هسته ای را در آستانه احتراق قرار می دهد. اکنون پژوهشگران در پی طرح راستا آینده این پیشرفت هستند.

24 تیر 1401

هنگام معامله خانه، به این نکات ضروری توجه کنید

قرارداد های مربوط به معامله خانه معمولا چالش برانگیز اند. نکات حقوقی بسیار زیادی در رابطه با معاملات خانه وجود دارند که اگر بدون اطلاع از آن ها معامله انجام گردد ممکن است مسائل بسیاری به وجود بیاید.

26 خرداد 1401

از اصطلاحات رزرو هتل چه می دانید؟

وقتی که قصد رزرو هتل را داشته باشید، با هزار نوع اصطلاح جور واجور روبه رو می شوید. اصطلاحاتی که بسیار عجیب هستند و شاید تا کنون به گوشتان نخورده باشد. گاهی هنگام رزرو هتل، یک اصطلاح را نمی دانید و وقتی که وارد اتاق می شوید، متوجه خواهید شد که در رزرو خود...

10 خرداد 1401

هوای پاک، میهمان موقت مرکز پس از باران زمستانی

هوای پاک چیزی است که این سال ها و این روزها در فصل های سرد کمتر آن را تجربه و مشاهده می کنیم. اما پس از برف و باران پاییزی و زمستانی، فرصتی کوتاه برای استفاده از آن داریم. با تصاویر اختصاصی خبرنگاران از هوای پاک پس از باران در مرکز همراه باشید.

18 اردیبهشت 1401

کلاهی اهری: نه شعر به من می چسبد نه من خودم را به شعر می چسبانم

خبرنگاران در خراسان رضوی - مرجانه حسین زاده: محمد باقر کلاهی اهری شاعر نوگرا و صاحب سبک مشهدی است که نوشتن را بیش از نیم قرن قبل با قصه آغاز کرد و طی این سال ها با زبانی مستقل و مستحکم همیشه در داوی ادبیات فعال بوده است. آنچه بیشتر از همه در آثار وی متجلی...

16 اردیبهشت 1401

دلیل تاری دید چیست؟

آیا پیش آمده که گاهی اوقات در حال پلک زدن مداوم یا مالیدن چشمان خود باشید تا دید واضح تری پیدا کنید؟ این مشکل ممکن است مربوط به افزایش سن یا احتیاج به عینک باشد، اما ممکن است دلایل دیگری هم داشته باشد.

6 اردیبهشت 1401

از کارمندانمان چه بپرسیم؟

پرسش های مدیریت از کارمندانضروری است برای دست گرفتن نبض شرکت، ملاقاتی با اعضای تیمتان به صورت محدود و تنها به نشست های سالانه یا فصلی نکنید. اینکه این کار را چطور انجام می دهید به سبک مدیریتی خاص شما برمی گردد، در هر صورت پنج پرسش اساسی وجود دارد که به...

5 اسفند 1400

هالند در دو راهی رئال یا بارسا

خبرگزاری خبرنگاران- بارسلونا و رئال مادرید بر سر جذب ارلینگ هالند با یکدیگر رقابت می نمایند.

17 بهمن 1400

مخالف اجباری بودن واکسیناسیون کرونا هستم ، احتمال بی اثر بودن واکسن کرونا با تغییر ماهیت ویروس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت:ما هیچ گونه برون رفتی از ویروس کرونا نداریم جز رعایت پروتکل های بهداشتی؛ ماسک، عدم برگزاری تجمعات، رعایت فاصله گذاری در کنارش هم واکسیناسیون، اما با واکسیناسیون اجباری مخالفم.

4 آذر 1400

تفنگ صحنه چیست و چرا خطرناک است؟

الک بالدوین، هنرپیشه هالیوود هنگام فیلمبرداری با شلیک تفنگ نمایشی باعث مرگ مدیر فیلمبرداری و بعلاوه مجروح شدن کارگردان شد.

1 آذر 1400

خواص حیرت آور سیب

سیب سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، عناصر مغذی و ترکیبات آلی باارزش است. ویتامین C، ویتامین K، ویتامین ب6 و ریبوفلاوین از ویتامین های موجود در سیب هستند. پتاسیم، مس، منگنز و منیزیم مواد معدنی مفیدی هستند که در سیب یافت می شوند.

19 آبان 1400

در مورد چای سفید بیشتر بدانیم!

چای سفید از نوشیدنی های خوش طعم و معروف چینی است که مانند سایر انواع چای از گیاه کاملیا سیننسیس به دست می آید. در ادامه بیشتر با این چای آشنا خواهید شد.

15 آبان 1400

آسم و آلرژی در مدارس

براساس آمار احتمالا در کلاس شما چندین کودک مبتلا به آلرژِی وجود دارد بنابرین کشف علائم اولیه بیماری برای تشخیص آن مهم است تعداد بچه ها مبتلا به آلرژِی در سراسر دنیا رو به افزایش است. در مطالعه ای که اخیرا در حومه شهر پاریس اجرا شده است بیش از 20% از دانش...

9 مهر 1400

صورت های اقتصادی در کدال بارگذاری شد ، برنامه دولت برای جبران کسری بودجه

به گزارش خبرنگاران، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: یکی از سازوکار های اساسی برای بهبود عملکرد شرکت ها و بعلاوه کاهش فساد و اتلاف منابع که در بعضی از شرکت ها وجود دارد استفاده از ابزار های عمومی برای نظارت بر عملکرد شرکت هاست.

1 مهر 1400

پاسخ وزارت بهداشت در خصوص مسائل تزریق دز دوم واکسن کرونا

پیغام شما شهروندان عزیز در خصوص تزریق واکسن کرونا به وسیله خبرنگار خبرنگاران پیگیری شد.

5 شهریور 1400

استرس قبل از مسافرت چیست و چگونه آن را کنترل کنیم؟

طی ایام تعطیلات، افراد به جاهای مختلفی سفر می نمایند. سفر در هر زمانی می تواند استرس زا باشد، زیرا لباس های مناسب برای سفر باید برداشته شوند، بچه ها را باید آماده کرد و … . در این مطلب 6 نکته را برای کاهش استرس در طی مسافرت برای شما می گوییم.

21 مرداد 1400

هوگه، شیوه دانمارکی ها برای زندگی شاد

هیچ وقت نفهمیدم چرا برخی ها با زمستان یک جوری حال می نمایند که انگار این بزرگوار تافته جدا بافته ای است. برایش شعر می گویند، عکسش را می گیرند، آهنگ هم برایش می سازند!

8 مرداد 1400

سلفی جدید عباس غزالی

عباس غزالی با انتشار این عکس نوشت: امروز چه روزی است ؟

23 خرداد 1400
تعداد: (31)