صنایع دستی

جاهای دیدنی مهریز ؛ شهر 1600 ساله

اگر بخواهیم توان گردشگری استان یزد و دیدنی ترین شهرهای آن را آنالیز کنیم، بدون شک یکی از آن ها شهر مهریز است. شهری کهن و باستانی که بناهای بی نظیرش چشم هر بیننده ای را به خودش خیره نموده است. مهریز یزد از جمله مقاصد گردشگری مهم در ایران به شمار می رود که...

13 مرداد 1401

تکمیل روشنایی محیط پیرامونی ارگ تاریخی بم طی 3 ماه آینده

میراث آریا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، تکمیل روشنایی محیط پیرامونی ارگ تاریخی بم طی 3 ماه آینده صورت می پذیرد.

13 مرداد 1401

تعطیلی مسجد تاریخی امام اصفهان

میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده و گزارش های منتشر شده، تعطیلی مسجد تاریخی امام اصفهان صورت گرفت.

2 تیر 1401

معرفی دریاچه دوقلو سیاه گاو در ایلام

دریاچه دوقلو سیاه گاوایلام شهری است که بین حصاری از کوه ها و ارتفاعات جنگلی واقع شده و دارای آب و هوای معتدلی می باشد بعلاوه این شهر کوهستانی سرشار از دیدنی های طبیعی و بکر هست. اگر بخواهیم یکی از جاذبه های گردشگری در شهر ایلام را نام ببریم می توانیم به...

16 خرداد 1401

برگزاری جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز 1401 بیرجند

نخستین جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروز 1401 شهرستان بیرجند برگزار گشت.

25 بهمن 1400

تور گردشگری رباط کریم برگزار گردید

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رباط کریم گفت: تور گردشگری هنرمندان با هدف معرفی جاذبه های تاریخی برگزار گردید.

6 دی 1400

کشف و ضبط 15 شیء عصر آهن غرب کشور در یک انبار دارویی زاهدان

سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از کشف و ضبط 15 شیء تاریخی مربوط به سایت های تاریخی غرب کشور در یک انبار دارویی در زاهدان اطلاع داد.

27 آبان 1400

اقدام برای ثبت ملی و رونمایی از تمبر پل طبیعت

مدیر عامل اراضی عباس آباد از اقدام برای ثبت ملی پل طبیعت تهران همزمان با هفتمین سالروز افتتاح اطلاع داد.

8 آبان 1400

کاروانسرای میان دشت در میامی

این کاروانسرا مجموعه ای عظیم که از سه کاروانسرای متصل به هم که یکی در دور صفوی و دوتای دیگر در دوره قاجار ساخته شده است .در این مجموعه عظیم سه آب انبار، یک حمام، چاپارخانه و تلگراف خانه هم وجود دارد.

23 مرداد 1400

فراخوان استقرار شرکت های خلاق و دانش بنیان در منطقه آزاد کیش منتشر شد

فراخوان جذب و پذیرش شرکت های خلاق و دانش بنیان برای استقرار در منطقه آزاد کیش منتشر شد.

13 تیر 1400

ابلاغ مراتب ثبت ملی 8 میراث ناملموس به استاندار خراسان شمالی

خبرگزاری خبرنگاران- وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه ای مراتب ثبت ملی هشت اثر میراث فرهنگی ناملموس را به استاندار خراسان شمالی ابلاغ کرد.

30 اردیبهشت 1400

روستاها، محور توسعه گردشگری در طارم

طارم از شهرستان های استان زنجان است که جاذبه های گردشگری بسیای را در دل خود جا داده و قابلیت توسعه انواع گردشگری از جمله گردشگری مذهبی، روستایی، طبیعت گردی و مانند آن را دارد.

4 بهمن 1399

تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اطراف تپه باستانی فیروزآباد

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، مهدی کاظمی روز یکشنبه بیست و پنجم آبان ماه 99 با اعلام این خبر بیان کرد: پیرو هماهنگی به عمل آمده مبنی بر ساخت و سازهای بی رویه و بدون دریافت مجوز در اطراف تپه باستانی فیروزآباد...

26 آذر 1399

بیش از 800 شرکت خلاق در کشور فعالیت می کنند

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، برنامه حمایت از زیست بوم شرکت های خلاق به موازات قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ایجاد شد. شرکت های خلاق در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی کشور فعالیت می کنند. تا خاتمه بهار 1399 تعداد این شرکت ها، به بیش از...

14 شهریور 1399

احداث 13 سرویس بهداشتی در مخمل کوه خرم آباد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از شروع عملیات ساخت 13 سرویس بهداشتی پیش ساخته در مخمل کوه خرم آباد اطلاع داد.

13 شهریور 1399

چرا با وجود کرونا تورآشناسازی برگزار می گردد؟

مدیرکل جدید بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی می گوید: تورهای آشناسازی تلاشی برای توزیع سفر ایمن و هوشمند در دوران همزیستی با کرونا است و ظرفیت های گردشگری هر استان با هدف مدیریت سفر، تحریک تقاضا و اعتمادسازی...

12 شهریور 1399

خبرنگاران برخورد با تورهای گردشگری غیر مجاز در خراسان رضوی شروع شد

مشهد- خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از شروع اجرای طرح برخورد با تورهای غیر مجاز گردشگری و طبیعت گردی در این استان اطلاع داد.

11 شهریور 1399

تشدید نظارت کمیته های سه گانه ستاد اجرایی خدمات سفر تبریز در تابستان 99

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تبریز از تشدید نظارت کمیته های بازرسی، ارزیابی و خدمات بهداشتی و سلامت ستاد اجرایی خدمات سفر تبریز در تابستان 99 اطلاع داد.

31 مرداد 1399

زیرساخت های منطقه گردشگری زیتون تپه در استان گلستان ایجاد می گردد

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آزادشهر از شروع عملیات اجرایی تکمیل زیرساخت های منطقه گردشگری زیتون تپه با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال اطلاع داد.

21 مرداد 1399

پیشرفت 70درصدی هتل 3ستاره در شهر تهران

معاون سرمایه گذاری استان تهران گفت: ساخت هتل سه ستاره در منطقه شش شهرداری تهران از محل پروژه های اقتصاد مقاومتی، با پیشرفت فیزیکی 70درصد تا انتها سال 99 به بهره برداری می رسد.

13 تیر 1399
تعداد: (21)