کشف و ضبط 15 شیء عصر آهن غرب کشور در یک انبار دارویی زاهدان

به گزارش وبلاگ بهسایا، سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان از کشف و ضبط 15 شیء تاریخی مربوط به سایت های تاریخی غرب کشور در یک انبار دارویی در زاهدان اطلاع داد.

کشف و ضبط 15 شیء عصر آهن غرب کشور در یک انبار دارویی زاهدان

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، رضا کیخواه آریا امروز 29 مهرماه 1400 اظهار کرد: طی تماس تلفنی نیروهای پلیس امنیت مالی آگاهی زاهدان مبنی بر کشف آثار تاریخی در یک انبار دارویی در زاهدان بی درنگ کارشناسان مربوطه به محل اعزام شده و آنالیز های اولیه انجام شد.

سرپرست یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در این آنالیز ها معین شد که این آثار شامل تعداد 15 قلم شیء تاریخی مربوط به دوره عصر آهن با قدمت 2 تا 3 هزار سال قبل هستند.

او گفت: طبق نظر کارشناسان این آثار مربوط به سایت های تاریخی غرب کشور است که در پوشش دارویی وارد زاهدان شده و احتمالا مقصد بعدی خروج از کشور به وسیله پاکستان بوده است.

کیخواه آریا اعلام نمود: این آثار پس از طی مراحل قانونی اداره آگاهی برای آنالیز فنی تحویل، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "کشف و ضبط 15 شیء عصر آهن غرب کشور در یک انبار دارویی زاهدان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط 15 شیء عصر آهن غرب کشور در یک انبار دارویی زاهدان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید