مصالح ساختمانی

ساختمان در حال ساخت غرب تهران طعمه حریق شد

ملکی گفت: ظهر امروز انبار یک ساختمان 12 طبقه در حال ساخت در بلوار امین دچار آتش سوزی شد.

27 مرداد 1401

سوال پیچیده هوش که فقط افراد باهوش می توانند حل نمایند

در این گزارش به یک ورزش فکر و سوالات پیچیده برای افراد بسیار باهوش که می توانند حل نمایند پرداخته ایم.

19 تیر 1401

قیمت 41 مدل کتری مسی بسیار زیبا

یکی از نوشیدنی های محبوب ، چای است. به همین دلیل کتری یکی از ظروف پرکاربرد برای آشپزخانه ها محسوب می گردد. یکی از عوامل تاثیرگذار در کیفیت آب جوشانده ، جنس کتری است. کتری مسی پرخاصیت ترین جنس بوده که دارای خواص بی شماری است که در ادامه به آنها می پردازیم.

28 خرداد 1401

فرونشست 2متری وبحران تامین مواد غذایی با خشک شدن زاینده رود، راهکارهای علاج بخشی این شریان حیاتی

محققان معتقدند اگر امروز به شرایط بحرانی زاینده رود رسیدگی نشود، در آینده با عواقب آن شامل فرونشست تا حدود 2 متر در برخی از منطقه ها، بحران تامین آب کشاورزی، صنعتی و شرب، بحران تامین مواد غذایی، بروز خشکسالی و افزایش ریزگردها روبرو خواهیم شد و آنها یادآور...

26 اردیبهشت 1401

قیمت نفت آمریکا کاهش یافت

قیمت نفت آمریکا در معاملات روز دوشنبه در پی لغو هزاران پرواز ایرلاین های آمریکایی در طول تعطیلات کریسمس به علت افزایش موارد ابتلا به واریانت اُمیکرون، کاهش یافت.

22 اردیبهشت 1401

گشتی در برترین حمام های سنتی ایران

حمام های عمومی، به غیر از اینکه برای شست وشو و بهداشت عمومی به کار می رفتند؛ جایی برای برگزاری جلسات سیاسی مهم بوده اند و از همین رو بخش مهمی از تاریخ ایران را تشکیل می دهند.

14 اسفند 1400

فاز 4 سیمان دورود، تا دو سال آینده تکمیل می گردد

عبدالملکی گفت: فاز 4 کارخانه سیمان دورود که از جمله طرح های توسعه ای این شهرستان است تا دو سال آینده تکمیل می گردد.

24 دی 1400

اسمولول (ESMOLOL)

میزان مصرف: میزان اولیه 500 میکروگرم به ازای هر کیلوگرم طی یک دقیقه وریدی و میزان نگهدارنده 500 میکروگرم به ازای هر کیلوگرم به مدت 4 دقیقه

22 مهر 1400

به نوشابه بگو نه!

نوشابه های گازدار به علت میزان بسیار زیاد قند و رادیکال های آزادی که دارند. موجب آسیب به بافت های بدن، چاقی و اضافه وزن، ابتلا به دیابت و پیشرفت عوارض و مسائل ناشی از آن می شوند.

17 مهر 1400

منطقه ها خاص برای جهانگردان ماجراجو

آیا فردی ماجراجو هستید و در پی منطقه ها خاص گردشگری برای تعطیلات و سفر آینده خود هستید؟ اگر ایده سفر به فرانسه و دیدن برج ایفل یا بازدید از ساعت بیگ بن در انگلستان برای شما جالب نیست، شاید سفر به یکی از 10 نقطه خاص گردشگری که در این جا به شما معرفی می شود،...

29 مرداد 1400

خبرنگاران دریافت 240 هزار شکایت مردمی از کالا و خدمات در سال 99

تهران- خبرنگاران- رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: پارسال 240 هزار و 42 فقره گزارش و شکایت مردمی درباره کالاها و خدمات به وسیله ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شد.

6 اردیبهشت 1400

چاه 147 رگ سفید؛ از فوران تا مهار

دستگاه حفاری 95 فتح که 31 تیرماه سال 96 در موقعیت چاه 147 رگ سفید مستقر شده بود، در ساعت 12 و 57 دقیقه ظهر هفتم آبان ماه دچار انفجار و حریق شد و در پی این حادثه، فرزاد ارزانی و محمد سلیمی، دو تن از کارکنان شرکت ملی حفاری ایران (حفار و دکلبان) جان خود را از دست دادند.

4 آذر 1399

شکایت وزیر راه و شهرسازی از شرایط راه های تهران

خبرنگاران : وزیر راه و شهرسازی با بیان این که از شرایط راه های استان تهران به شدت شاکی بودم، گفت: تا پایان امسال کنارگذر جنوبی تهران به طول 157 کیلومتر به بهره برداری می رسد.

17 آبان 1399

معرفی کتاب سرزمین نابینایان، رمانی از اچ. جی. ولز

هِربرت جورج وِلز Herbert George Wells نویسنده و ادیب انگلیسی در تاریخ 21 سپتامبر سال 1866 در شهر کنت به دنیا آمد. او در کودکی به دلیل آسیب جسمانی ساعت ها به مطالعه کتاب مشغول بود به همین دلیل به نویسندگی علاقه پیدا کرد. او به دلیل شرایط اقتصادی نامناسب خانواده از نوجوانی...

12 مهر 1399