خبرنگاران دریافت 240 هزار شکایت مردمی از کالا و خدمات در سال 99

به گزارش وبلاگ بهسایا، تهران- خبرنگاران- رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: پارسال 240 هزار و 42 فقره گزارش و شکایت مردمی درباره کالاها و خدمات به وسیله ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها دریافت شد.

خبرنگاران دریافت 240 هزار شکایت مردمی از کالا و خدمات در سال 99

به گزارش روز دوشنبه وبلاگ بهسایا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس تابش اضافه کرد: از مجموع شکایت های دریافت شده 236 هزار و 870 فقره معادل 98 درصد قابل پیگیری و سه هزار و 172 فقره معادل 2 درصد غیر قابل پیگیری بوده است.

وی بیان داشت: از مجموع شکایت های رسیدگی شده 83 هزار و 804 فقره معادل 35 درصد منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی شد که 127 هزار و 774 فقره معادل 53 تخلف احراز نشد و 28 هزار و 464 فقره معادل 12 درصد به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام اینکه از این تعداد شکایت، 210 هزار و 221 فقره معادل 87 درصد مربوط به کالاها بوده است، گفت: 29 هزار و 821 فقره مربوط به خدمات بوده که معادل 13 درصد شکایت ها است.

وی توضیح داد: بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودروهای سبک و رستوران های غذاخوری بوده است.

دریافت 65 درصد از شکایات به صورت تلفنی

تابش با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف مربوط به گران فروشی و تقلب است، گفت: در ارتباط با چگونگی دریافت شکایات ،در مجموع 155 هزار و 696 فقره معادل 65 درصد به صورت تلفنی، 36 هزار و 370 فقره معادل 15 درصد به صورت حضوری و 47 هزار و 976 فقره معادل 20 درصد به صورت کتبی بوده است.

وی اضافه کرد: مجموع شکایات دریافتی در سال 99 نسبت به سال پیش از آن (257 هزار و 548 فقره) کاهش هفت درصدی داشته است و استان های تهران، خراسان رضوی، البرز و آذربایجان شرقی با افزایش تعداد شکایات و استان های کهگیلویه و بویراحمد، سمنان، خوزستان و خراسان شمالی با کاهش شکایات روبرو بودند.

سهم 88 درصدی شکایت های آنالیز شده از کل شکایات قابل پیگیری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام نمود: سهم شکایت های آنالیز شده متخلف و غیرمتخلف از کل شکایات قابل پیگیری در سال 99 به میزان 88 درصد بوده که نسبت به سال قبل از آن یک درصد کاهش داشته است.

وی بیان داشت: بر اساس تدابیر اتخاذ شده از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شده اند هفت هزار و 217 فقره منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و از تشکیل و ارجاع پرونده به تعزیرات و دیگر محاکم اجتناب شده است.

به گزارش وبلاگ بهسایا، در سال گذشته، پنج کالا از جمله روغن خوراکی، نهاده های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان و تایر سبک و سنگین به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از احتکار، آنالیز موجودی و قیمت، معین شده بود و همچنین به دلیل شیوع ویروس کرونا، ماسک و لوازم بهداشتی مربوط به این بیماری در صدر بازرسی ها قرار داشتند و طی هفته های متوالی، نظارت شدیدی بر آنها اعمال می شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دریافت 240 هزار شکایت مردمی از کالا و خدمات در سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دریافت 240 هزار شکایت مردمی از کالا و خدمات در سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید