4 روش خانگی برای درمان خشکی لب در پاییز؛ از عسل تا روغن نارگیل

به گزارش وبلاگ بهسایا، ترک خوردن لب ها زمانی اتفاق می افتد که هوا سرد یا خشک است یا بدن شما دچار کم آبی می گردد و برای رهایی از این مشکل، توصیه می گردد از دستورالعمل های طبیعی برای مرطوب کردن لب های خشک بهره ببرید.

4 روش خانگی برای درمان خشکی لب در پاییز؛ از عسل تا روغن نارگیل

دستور العمل های طبیعی برای مرطوب کردن لب های خشک در پائیز:

ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا دارای مولکول هایی به نام پلی ساکارید هاست که به مرطوب شدن پوست و لب ها یاری می نماید، بنابراین توصیه می گردد روزانه ژل آلوئه ورا را روی لب ها قرار دهید تا نتیجه مثبت آن را ببینید البته در افرادی که از واکنش های آلرژیک رنج می برند، بهتر است از مصرف آلوئه ورا اجتناب نمایند.

عسل

عسل به مرطوب کردن لب ها و پوست و بعلاوه عفونت ناشی از این ترک ها یاری می نماید، زیرا عسل دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین توصیه می گردد، پنبه ای تمیز را در عسل آغشته کنید و روی لب ها بگذارید. این کار را برای 20 تا 30 دقیقه انجام دهید و سپس عسل را پاک کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی است و به مرطوب شدن پوست و لب ها یاری می نماید، بنابراین توصیه می گردد آن را با مقداری شکر مخلوط نموده تا لبی نرم داشته باشید.

شکر

هنگامی که سلول های مرده پوست روی لب ها جمع می شوند، مانع از رسیدن رطوبت مورد احتیاج به لب ها می شوند، بنابراین توصیه می گردد با قرار دادن یک قاشق غذاخوری شکر با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا عسل در یک کاسه، لب ها را لایه برداری کنید. مخلوط را روی لب ها بمالید و آن را به صورت دورانی مالش دهید، سپس لب ها را بشویید و مقداری وازلین یا مقداری روغن نارگیل برای مرطوب کردن لب ها بگذارید.

منبع: فرارو

به "4 روش خانگی برای درمان خشکی لب در پاییز؛ از عسل تا روغن نارگیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 روش خانگی برای درمان خشکی لب در پاییز؛ از عسل تا روغن نارگیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید