طرز تهیه تی تاپ خانگی بدون احتیاج به فر

به گزارش وبلاگ بهسایا، کیک تی تاپ یکی از خوراکی های خوشمزه و خاطره انگیز است که از گذشته تا به امروز هواداران خاص خود را در میان بچه ها و بزرگ سالان دارد.

طرز تهیه تی تاپ خانگی بدون احتیاج به فر

کیک تی تاپ هنوز هم در میان بچه ها محبوب است. اگر دوست دارید خودتان در منزل و با روشی آسان یک تی تاپ خوشمزه و سالم را برای بچه هاتان تهیه کنید، با وبلاگ بهسایا همراه باشید تا در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک تی تاپ خانگی را با دو روش پخت با فر و بدون فر به شما کاربران گرامی را آموزش بدهیم.

مواد لازم برای تهیه کیک تی تاپ خانگی

  • تخم مرغ: 3 عدد
  • روغن مایع: یک چهارم لیوان
  • شیر: نصف لیوان
  • شکر: نصف لیوان
  • آرد سفید شیرینی: یک و نیم لیوان
  • پودر کاکائو: یک قاشق غذاخوری
  • بیکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری
  • وانیل: نوک قاشق چای خوری
  • شکلات صبحانه، خامه شکلاتی یا ژله بریلو برای لایه میانی: به مقدار دلخواه

ژله بریلو نوعی ژله است که برای تزیین کیک ها و شیرینی ها استفاده می گردد.

طرز تهیه کیک تی تاپ خانگی

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها را داخل یک کاسه مناسب بشکنید و وانیل و شکر را به آن اضافه کنید. سپس با دور تند همزن برقی آن قدر تخم مرغ ها و شکر را بزنید تا کرم رنگ و کش دار گردد.

مرحله دوم

در مرحله بعد روغن را به مواد بالا اضافه کنید و سی ثانیه هم بزنید. سپس شیر را ولرم و به این مخلوط اضافه کنید. سی ثانیه دیگر مواد را با همزن برقی بزنید.

مرحله سوم

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط و سه بار الک کنید. سپس کم کم و طی سه مرحله به مایه کیک اضافه کنید و با قاشق یا لیسک از یک جهت هم بزنید.

مرحله چهارم

سه قاشق از مایه کیک را داخل یک کاسه کوچک بریزید و پودر کاکائو را به آن اضافه کنید و هم بزنید. حالا مایه کاکائویی را داخل قیف بریزید.

مرحله پنجم

یک قالب مستطیل با ابعاد حدودا 20 در 30 را انتخاب کنید. کف قالب را کاغذ روغنی پهن کنید و روی کاغذ را کمی چرب کنید. مایه کیک را داخل قالب بریزید و روی آن را کاملا صاف کنید. حالا مایه کاکائویی را با قیف به صورت مورب یا دالبری یا به شکل دلخواه روی مواد داخل قالب بریزید. قالب را داخل فر 180 درجه سانتیگراد که از قبل گرم نموده اید، به مدت 35 تا 40 دقیقه بگذارید تا کیک بپزد. بعد از اینکه کیک پخت، گریل را به مدت 5 دقیقه روشن کنید تا روی کیک هم طلایی گردد.

مرحله ششم

قالب کیک را بعد از پخت از فر خارج کنید و بگذارید کاملا خنک گردد. سپس کیک را با احتیاط از قالب خارج کنید. با یاری یک چاقوی تیز و خط کش کیک را به برش های مساوی تقسیم کنید، طوری که هر برش به مقدار یک برش از کیک تی تاپ باشد.

مرحله هفتم

برای کرم لای تی تاپ می توانید از شکلات صبحانه، کرم شکلاتی، ژله بریلو و یا خامه فرم گرفته بهره ببرید. یک برش از کیک را بردارید و روی آن شکلات صبحانه بمالید. سپس برش دیگری را بردارید و روی قسمت شکلات زده بگذارید. هر دو برش را کمی به هم فشار بدهید تا کاملا به هم بچسبند. بقیه برش ها را هم به همین ترتیب آماده کنید.

طرز تهیه کیک تی تاپ خانگی بدون فر

در این روش کف یک ماهی تابه دوطرفه را کمی چرب کنید. سپس مایه کیک را به همان ترتیب که در بالا گفته شد، داخل ماهی تابه بریزید. در تابه را ببندید و حرارت اجاق گاز را کم کنید تا کیک بپزد. بعد از اینکه یک طرف کیک پخت، آن را برگردانید تا سمت دیگر کیک هم بپزد و برشته گردد. بعد از خنک شدن کیک، تی تاپ ها را به همان ترتیب که در بالا گفته شد، آماده کنید. برای تماشا دستورهای کیک خانگی، طرز تهیه کیک بادام و عسل بدون شکر را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: اگر به دستورهای غذایی علاقه دارید، پاستا با گوشت چرخ نموده و قارچ را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "طرز تهیه تی تاپ خانگی بدون احتیاج به فر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه تی تاپ خانگی بدون احتیاج به فر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید