پرداخت 98 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 5 بخش مهم مالی کشور به وسیله بانک ایران زمین

به گزارش وبلاگ بهسایا، صنعت کشور در دو سه سال گذشته بابت اعمال تحریم های ظالمانه دچار ضرر هایی شد که بخشی از این تأثیرات در بخش خصوصی منجر به تعدیل نیرو شد مسئله ای که نقش بانک ها را در حمایت از واحد های تولیدی دوچندان کرد. بانک ایران زمین در سال 1400 حضور قابل توجهی در پشتیبانی از بخش های مالی داشت.

پرداخت 98 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 5 بخش مهم مالی کشور به وسیله بانک ایران زمین

به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین، در حالیکه بعضی از قطب های اقتصاد کشور در سال قبل فرایند کاهشی داشتند و با افول همراه بودند حمایت بانک ها از ارکان مالی کشور مانع از اتفاقات بدتر شد.

به عنوان مثال بخش کشاورزی در سال قبل با رشد منفی 3.7 درصد همراه بود که با توجه به اثرگذاری این بخش در فراوری ناخالص داخلی می توانست تبعات زیادی برای کشور به همراه داشته باشد.

به طور کلی اثرگذاری دو بخش کشاورزی و خدمات در رشد مالی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارست و البته با توجه به طرح هایی مانند نهضت ملی مسکن و رشد و توسعه شرکت های فراوریی که در چند سال گذشته همیشه مورد نظر بوده و رهبری انقلاب در نامگذاری سال های تأکید ویژه ای روی این مسئله دارند بخش های مسکن، صنعت و بازرگانی نیز دارای ضریب نفوذ بسیار بالایی هستند.

طی چند سال گذشته اگرچه بعضی رئوس مالی با بحران ناشی از اثرگذاری تحریم ها روبرو بودند، اما مدیران این بخش ها همیشه حمایت نظام بانکی را برای پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی در کنار خود داشتند.

بانک ایران زمین در راستای حمایت از بخش فراوری و همراهی با سنگر اقتصاد مقاومتی در سال 1400 به 5 بخش مالی کشور بیش از 98 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرد که از این میزان بخش خدمات با 45 هزار و 873 میلیارد ریال تسهیلات بیشترین سهم را داشت.

بخش صنعت نیز 25.883 میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرد. بانک ایران زمین به دو بخش مسکن و بازرگانی در مجموع 22.851 میلیارد ریال تسهیلات داد و سهم بخش کشاورزی از تسهیلات 98 هزار میلیاردی این بانک بیش از 3.861 میلیارد ریال بود.

همراهی بانک ایران زمین در سال قبل جدا از این موارد در حوزه مسئولیت های اجتماعی نیز قابل توجه بود که در گزارشات آینده به آن خواهیم پرداخت.

منبع: فرارو

به "پرداخت 98 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 5 بخش مهم مالی کشور به وسیله بانک ایران زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 98 هزار میلیارد ریال تسهیلات به 5 بخش مهم مالی کشور به وسیله بانک ایران زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید