پخت نان باکیفیت نیازمند کنترل و نظارت مستمر از سوی اتحادیە است

به گزارش وبلاگ بهسایا، خبرنگاران/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعە منابع استانداری کردستان گفت: مصرف نان باکیفیت حق مسلم مردم است، لذا ارائە نان باکیفیت نیازمند کنترل و نظارت بر نانوایی ها از سوی اتحادیە و سازمان صنعت و معدن استان است.

پخت نان باکیفیت نیازمند کنترل و نظارت مستمر از سوی اتحادیە است

خالد جعفری ظهر امروز (17شهریور) در جلسە کارگروە اصلاح نظام یارانەای آرد و نان استان اظهار کرد: بایستی خبازی های قانونمند را از صف خبازی های متخلف جدا کرد و این امر با نظارت منظم و شدید بر خبازی ها امکان پذیر است.

وی بر شفاف سازی در خصوص کیفیت نان تاکید و مطرح نمود: مصرف نان باکیفیت حق مسلم مردم است، لذا ارائە نان باکیفیت نیازمند کنترل و نظارت بر نانوایی ها از سوی اتحادیە و سازمان صنعت و معدن استان است.

جعفری با اشارە بە اهمیت مشارکت مردم در جلوگیری از تخلفات خبازی ها افزود: دو شرکت خلیج فارس و تعاون روستایی مسئولیت توزیع و انتقال آرد بە خبازی ها را برعهدە دارند و لازم است هرگونە تخلفی را بە اطلاع اتحادیەها و سازمان صنعت و معدن و تجارت گزارش داد تا با هرگونە تخلفی برخورد قاطع شود.

وی ادامە داد: هرگونە کوتاهی در برابر تخلفات خبازی ها از سوی اتحادیە بر عهدە خود اتحادیە می باشد و باید پاسخگو باشد.

جعفری بر لزوم نظارت منظم بر توزیع آرد در استان گفت: عدم ورود آرد از استان های دیگر سبب نظارت دقیق تر و جلوگیری از تخلفات خواهد شد.

وی ضمن تاکید بر اینکە باید آردها در جلوی نانوایی ها تحویل دادە شود، گفت: لازم است کارخانجات بر نحوە تحویل آرد نظارت مستمر داشتە و از توزیع و حمل متخلفانە خودروهای حمل آرد جلوگیری کنند.

وی در انتها یادآور شد: گندم محصولی استراتژیک و از اولویت های کشور است و خوشبختانە استان کردستان از جایگاە ویژەای در تولید گندم برخوردار است و خرید گندم در سال جاری بیش از سال قبل بودە است؛ بخش زیادی از گندم تولیدی استان کردستان بە سایر استان ها صادر می شود.

مدیر عامل شرکت غلە و خدمات بازرگانی کردستان نیز اظهار کرد: مورخ 5 مرداد تا به امروز 33 مورد تخلف اعم از گرانفروشی، تعطیلی خودسرانە خبازی ها و کم فروشی در بحث نان صورت گرفتە و سهمیە آن ها قطع شدە است.

جمال صالحی مطرح نمود: آرد کردستان برابر با استاندارد سطح 3 می باشد و تمام خودروهای شرکت خلیج فارس دارای مهر مخصوص هستند.

وی ادامە داد: از آنجایی کە 75 درصد یارانە آرد بە خبازان پرداخت می شود، خبازی ها از آرد یارانەای برای پخت نان سنتی و صنعتی استفادە میکنند و نظارت بر کیفیت نان بر عهدە اتحادیە می باشد.

صالحی گفت: از ابتدای تیرماە تا پانزدە شهریور تا به امروز 747هزار و 487تن گندم از کشاورزان استان خریداری شدە کە بیشترین آن مربوط بە استان بیجار است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پخت نان باکیفیت نیازمند کنترل و نظارت مستمر از سوی اتحادیە است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخت نان باکیفیت نیازمند کنترل و نظارت مستمر از سوی اتحادیە است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید