نکاتی درباره ترمیم، نگهداری و نظافت کفپوش اپوکسی

به گزارش وبلاگ بهسایا، ترمیم و نگهداری کفپوش اپوکسی که یکی از انواع کفپوش های بادوام و با سهولت استفاده است، باید با ترتیب خاصی انجام گردد. اگر نظافت و نگهداری این کفپوش به درستی انجام نگردد، کفپوش های شما مانند سایر محصولات زود فرسوده می شوند. در ادامه به روش های ترمیم، نظافت و نگهداری این کفپوش کارآمد می پردازیم.

نکاتی درباره ترمیم، نگهداری و نظافت کفپوش اپوکسی

لزوم مراقبت از کفپوش اپوکسی

بسیاری از مردم کفپوش اپوکسی را برترین و محبوب ترین انتخاب در هنگام انتخاب کفپوش مکان هایی مانند گاراژ و پارکینگ می دانند. چون وسایل نقلیه و سایر اجسام سنگین در گاراژ به یک سطح کف بسیار بادوام نیاز دارند ؛ زیرا مرتباً به داخل و خارج می شوند.

بسیاری از تأسیسات تجاری و صنعتی از کفپوش اپوکسی و پلی یورتان استفاده می نمایند ؛ زیرا می توانند عملکرد بسیار خوبی را هنگام اعمال بر روی کف های بتنی ارائه داده و سطحی صاف و بادوام به آنها بدهند که می تواند بارهای سنگین را تحمل کند و کف های سال را دوام بیاورد.

البته تفاوت های کفپوش پلی یورتان با کفپوش اپوکسی زیاد است ولی کفپوش اپوکسی به علت دوام و استحکام شناخته شده اند و برای نگهداری در برترین شرایط به حداقل تعمیر و نگهداری نیاز دارند. بنابراین، می توانید انتظار داشته باشید که کف حتی با سال ها استفاده مداوم، درخشش بالای خود را حفظ کند.

برترین روش ها برای نگهداری از کفپوش اپوکسی

با این حال، نگهداری از یک پوشش اپوکسی، مستلزم رعایت نکاتی است که به آنها اشاره می کنیم.

* تعمیر و نگهداری را منظم و مناسب انجام دهید

سطوح کف باید به طور منظم از خاک و ماسه تمیز شود. اگر این کار را به طور منظم انجام ندهید ؛ به طوری که کثیفی ته نشین شود، می تواند سطح کفپوش اپوکسی را خراب کند یا خراش دهد. مهم نیست که کف اپوکسی چقدر سخت باشد، خراش های متعدد می تواند آسیب دیدگی را نشان دهد. جارو برقی صنعتی می تواند این کار را انجام دهد، اما مدلی را انتخاب کنید که دارای یک برس نرم است تا به آرامی گرد و غبار و کثیفی را از بین می برد تا خط و خش روی زمین کاهش یابد.

از آمونیاک رقیق شده به عنوان محلول تمیز نماینده با آب گرم برای تمیز کردن کفپوش اپوکسی خود بهره ببرید. حدود 3 تا 5 اونس آمونیاک را در یک گالن آب داغ بریزید و از آن برای تمیز کردن کف استفاده نمایید. از محصولات شیمیایی خشن حاوی مرکبات یا سرکه استفاده نکنید، زیرا اپوکسی سطح براق کف را از بین می برد.

بعلاوه از استفاده از پاک نماینده های مبتنی بر صابون خودداری کنید. کف شوی های مبتنی بر صابون سطوحی کدر روی زمین می گذارند که روی سطح کفپوش اپوکسی ایجاد شده و باعث می شود که کف هنگام خیس شدن به طور خطرناکی لغزنده شود.

*مواد شیمیایی را به درستی تمیز کنید

مواد شیمیایی خودرو مانند بنزین، ضد یخ، روغن ترمز و روغن موتور را می توان به راحتی با دستمال کاغذی یا دستمال همه کاره تمیز کرد. مواد شیمیایی همواره باید فورا از کف حذف شوند. این مواد شیمیایی اگر برای مدت طولانی به حال خود رها شوند، به کفپوش اپوکسی آسیب می رسانند. نباید اجازه داد اسید باتری روی اپوکسی قرار بگیرد، زیرا به سرعت باعث تغییر رنگ و آسیب به کف اپوکسی و بعلاوه بتن زیر پوشش اپوکسی می شود.

* کف را از آسیب محافظت کنید

مانند هر موقعیت دیگری، همواره پیشگیری بهتر از درمان است. در محیط کارگاه یا کارخانه با استفاده از تخته به عنوان سکوهای اضافی از کفپوش اپوکسی محافظت کنید. هنگام جابجایی بارهای سنگین، به خصوص قبل از استفاده از جک های چرخ، مطمئن شوید که این ناحیه عاری از زباله هایی است که می توانند سطح را خراش دهند.

در گاراژهایی که دارای موتورسیکلت هستند، یک تشک کوچک زیر پایه دوچرخه قرار دهید تا از خراشیدگی کفپوش اپوکسی جلوگیری شود. برای تمیز کردن راحت تر و محافظت بیشتر از پولیش خانگی با کیفیت بالا بهره ببرید. این کار درخشندگی بیشتری به کف می بخشد.

* در صورت نیاز تمیز کنید

به جای تمیز کردن روزانه کل مکان، شناسایی منطقه های که نیاز به یاری دارند آسان تر است. برای منطقه ها کوچک خاکی خشک، کثیفی را جارو کنید. برای مایعات ریخته شده، زباله های جامد و کثیفی های انباشته شده را قبل از تمیز کردن نقطه ای با چربی زدا و حوله پاک کنید. سپس محل را با آب داغ تمیز نمایید. از آنجایی که کفپوش اپوکسی در برابر آب مقاوم است، سریع تمیز می شود. برای خرید و اجرا کفپوش اپوکسی با گروه مهندسی ثمین تماس حاصل فرمایید.

منبع: اتاق

به "نکاتی درباره ترمیم، نگهداری و نظافت کفپوش اپوکسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی درباره ترمیم، نگهداری و نظافت کفپوش اپوکسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید