نظارت بیشتر بر قوانین قرنطینه در فرانسه با پهپادها

به گزارش وبلاگ بهسایا، دولت فرانسه میخواهد 650 پرنده بدون سرنشین را در چارچوب آنچه از آن به عنوان بخشی از تامین امنیت داخلی نام می برد خریداری کند اما مردم این کشور آن را اقدامی در جهت تشدید اقدام های کنترلی و نظارتی بر زندگی افراد در چارچوب قرنطینه عنوان می نمایند.

نظارت بیشتر بر قوانین قرنطینه در فرانسه با پهپادها

تارنمای تی. وی لیبرته(tvlibertés) فرانسه روز شنبه نوشت: در حالی که دولت در کوشش برای راه اندازی یک برنامه ردیابی و نظارتی با هدف تشدید کنترل قرنطینه است، فراخوان خرید این پهپادها بیم فرانسوی ها از مرحله جدید نظارت و سخت گیری بر افراد را افزایش می دهد. بویژه از این لحاظ که این هواپیماهای بدون سرنشین در 15 شهر فرانسه برای اجرای اقدام های قرنطنیه به عنوان بخشی از شرایط اضطراری بهداشتی در این کشور استقرار یافته اند.

وزیر کشور فرانسه چند روز پیش مناقصه ای را برای خرید 650 هواپیمای بدون سرنشین جدید به ارزش 4 میلیون یورو منتشر کرد. شرکتهایی که قصد شرکت در این مناقصه را دارند باید تا 19 ژوئن ، 30خرداد پیشنهادهای خود را نهایی نمایند.

به گزارش این رسانه فرانسوی، کریستف کاستانر وزیر کشور فرانسه، فراخوان دولت در مورد خرید هواپیماهای بدون سرنشین را بی ارتباط با بحران کرونا دانسته و گفته این اقدام برای پاسخگویی به احتیاج کشور در تامین امنیت داخلی است.

تی. وی لیبرته نوشت: با این وجود، پلیس فرانسه بدون این که مخالفتی با بکارگیری هواپیماهای بدون سرنشین به منظور اعمال اقدام های نظارتی داشته باشد آن را عملی تر و مقرون به صرفه تر از بکارگیری بالگردها می داند.

در این پیوند همچنین یورونیوز می نویسد: گروه های مدافع آزادی های مدنی در فرانسه بر این باورند که دولت این کشور به یاری دوربین پهپادها به جای تقویت تدابیری برای پیشگیری از شیوع کرونا تنها باعث افزایش نظارتهای حکومتی بر زندگی مردم می گردد و سعی دارد با این کار اقدام های کنترلی و نظارتی خود را در چهارچوب قرنطینه افزایش دهد.

دولت می گوید که خرید این پهپادها بخشی از برنامه امنیت داخلی است که از سوی اتحادیه اروپا تامین اقتصادی می گردد اما چپ های فرانسه از وزارت کشور خواسته اند که دقیقا تعیین کند قرار است پهپادهای جدید در کدام بخش از فعالیت های امنیتی مورد استفاده قرار بگیرند و آیا تمام هزینه خرید این سفارش ها از سوی اتحادیه اروپا پرداخت می گردد یا خیر.

بعضی رسانه های فرانسوی می گویند که در زمان حاضر نیز در بعضی از شهرهای این کشور از جمله نیس از این دست پهپادها برای اطمینان از رعایت مقررات قرنطینه، استفاده می نمایند.

بعضی از گروه های مدافع حقوق بشر به این موضوع انتقاد دارند که چرا در حالی که دولت در تامین ماسک و لباس های محافظ تیم های پزشکی مشکل دارد، بودجه عمومی باید صرف تجهیزات امنیتی گردد.

ژاندارمری فرانسه 300 پهپاد و پلیس ملی این کشور 110 پهپاد در اختیار دارد. بیشتر آنها مجهز به بلندگو هسنتند و برای بازگویی مقررات قرنطینه در فضاهای عمومی استفاده می شوند.

از ابتدای شیوع کرونا در فرانسه 147هزار و 969 تا به امروز مبتلا شده اند و 18هزار و 681 نفر تا به امروز جان خود را بر اثر ابتلا به کووید 19 از دست داده اند.

در این کشور همچنین 34هزار و 420 نفر از این بیماری بهبود پیدا نموده اند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین

به "نظارت بیشتر بر قوانین قرنطینه در فرانسه با پهپادها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بیشتر بر قوانین قرنطینه در فرانسه با پهپادها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید