آخرین آمار کرونا در جهان؛ شمار مبتلایان از سه میلیون وصدهزار گذشت

به گزارش وبلاگ بهسایا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر دنیا از مرز سه میلیون و صدهزار نفر عبور کرده و فرایند افزایش ابتلا و مرگ همچنان ادامه دارد.

آخرین آمار کرونا در جهان؛ شمار مبتلایان از سه میلیون وصدهزار گذشت

به گزارش وبلاگ بهسایا،کشورهای آمریکا با 9,467، روسیه با 6,411، اسپانیا با 2,706 ، ترکیه با 2,392 ، ایتالیا با 2,091، برزریل با 1,266 و عربستان سعودی با 1,266 مورد به ترتیب جز کشورهایی بودند که بیشترین تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا را طی 24 ساعت گذشته به خود اختصاص دادند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

دونالد ترامپ پس از 2 روز وقفه در برگزاری نشست خبری روزانه خود بار دیگر جلوی دوربین ها آمد و حواشی مطرح شده درباره تعویق انتخابات واکنش نشان داد. به گزارش سی ان ان، وی گفت: من هرگز حتی فکرش را هم نکرده ام تا تاریخ انتخابات تغییر یابد. چرا این کار را انجام دهم؟ سوم نوامبر(13 آبان). عدد خوبی است.

ترامپ درباره تعداد جان باختگان ناشی از کووید-19 هم گفت: ما تعداد زیادی از مردم را از دست دادیم اما اگر به پیش بینی نخستین نگاه کنید، رقمی معادل 2.2 میلیون نفر بود. ما شاید به رقمی بین 60 تا 70 هزار نفر برسیم. این به روشنی بسیار کمتر از رقم اولیه است.

وی افزود: فکر می کنم تصمیمات واقعا خوبی اتخاذ کرده ایم. بزرگترین تصمیم بستن مرزها یا ممنوعیت ورود کسانی بود که از چین به آمریکا می آمدند. هرچند نمی شد به آمریکایی ها گفت که به کشورتان بازنگردید و آنها به کشور آمدند.

وی در پاسخ به اینکه چگونه چین را پاسخگو نگه خواهید داشت، افزود: راه های زیادی وجود دارند تا چین را پاسخگو نگهداریم. ما در حال انجام یک تحقیق جدی هستیم. ما نسبت به چین خرسند نیستیم. ما نسبت به همه اینها خرسند نیستیم چرا که معتقدیم آنها می توانستند به عنوان منبع این ویروس، بسیار سریع آن را متوقف کنند تا به دیگر مناطق جهان گسترش نیابد.

ادعای ترامپ در حالی مطرح می شود که آژانس های اطلاعاتی آمریکا به رئیس جمهوری بیش از ده ها بار درباره همه گیری ویروس کرونا در نشست های خبری در طول ماه های ژانویه و فوریه سال جاری میلادی هشدار داده بودند. به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این گزارش می افزاید که رئیس جمهوری آمریکا همچنان تهدید ویروس کرونا را کم اهمیت می شمرد.

به گزارش سی ان ان، مرکز کنترل بیماری ها و پیشگیری آمریکا طی گزارشی گفته است که میزان مرگ و میر بر اثر کرونا در هفته جاری افزایش خواهد یافت. طبق مدل های ارائه شده ایالت های میشیگان، تگزاس، جرجیا، هاوایی و آلاسکا شاهد به دلیل از سرگیری فعالیت ها و بازگشایی مشاغل بیشتر متاثر خواهند شد.

برزیل

طبق آمارها شیوع کرونا در برزیل رو به افزایش است و می تواند این کشور را به یکی از کانون های شیوع تبدیل کند. به گزارش اسکای نیوز، این در حالی است که بولسونارو رئیس جمهور این کشور از ویروس کرونا به عنوان یک سرماخوردگی خفیف نام برده بود. وی بارها و بارها خطر این بیماری را کمرنگ کرده است و تأکید می کند که نیازی به اعمال محدودیت های شدید نیست که برای کند کردن شیوع در اروپا و ایالات متحده وضع شده است این در حالی است که برخی دانشمندان معقتدند که بیش از یک میلیون نفر تا کنون در برزیل به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند. بولسونارو که اخیرا وزیر بهداتش را به خاطر برخی اختلافات در مورد مبارزه با کرونا اخراج کرده با معرفی وزیر جدید گفت: می دانم که زندگی بی ارزش است اما اقتصاد و مشاغل باید به حالت عادی برگردند.

با این حال مسئولین کفن و دفن در برزیل هشدار داده اند که به زودی تابوت ها تمام خواهد شد و در گوشه و کنار شهر جنازه دیده خواهد شد.

این کشور تا کنون 68,188 مبتلا و 4,674 مورد فوتی دارد. در 24 ساعت گذشته نیز 131 تن جان خود را بر اثر ابتلا به کووید 19 از دست دادند.

اسپانیا

تعداد جان باختگان ویروس جدید کرونا کووید -19 در این کشور با فوت 301 تن دیگر طی 24 ساعت گذشته به 23 هزار و 822 نفر رسیده است. شمار موارد ابتلا به کرونا در اسپانیا نیز به 210 هزار و 773 تن رسیده است.

این در حالیست که به شیوع گسترده کرونا در اسپانیا، مقامات این کشور در تاریخ 14 مارس سال جاری میلادی شرایط اضطراری در سراسر این کشور گفتند که انتظار می رود این تصمیم برای بار دوم تا 24 ماه می تمدید شود.

سی ان ان در گزارشی می نویسد که اسپانیا در اولین فصل شاهد از دست رفتن هزاران شغل است. بر این اساس در سه ماه آخر سال 2019 میزان نرخ بیکاری از 13.8% به 14.4% رسیده است.

ایتالیا

به گزارش دیلی میل، بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایتالیا طی 24 ساعت گذشته 382 بیمار دیگر تسلیم ویروس کرونا شده اند.با احتساب فوتی های امروز، تعداد کل جان باختگان در ایتالیا بر اثر کرونا به 27,359 رسیده است.همچنین بر اساس اعلام مقامات ایتالیایی طی 24 ساعت اخیر 2,091 مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده است و شمار افراد مبتلا به کرونا در این کشور به 201,505 نفر رسیده است.

به گزارش رویترز، جوزپه کونته نخست وزیر این کشور نیز از طرح محتاطانه خود در اعمال محدودیت ها برای کنترل شیوع کرونا دفاع کرده است. وی گفت که اگر به عقب برگردم بار دیگر این طرح را اجرا خواهم کرد. وی همچنین گفته است که دغدغه و نگرانی اصلی برای جلوگیری از وقوع موج دوم شیوع است.

ایتالیا پس از آمریکا بیشترین شمار جانباختگان بر اثر کرونا در جهان را داراست.

روسیه

اما در روسیه رئیس جمهوری این کشور با اعلام اینکه با پایان یافتن ماه جاری میلادی قرنطینه روسیه به دلیل کرونا تمام نمی شود، گفت: روسیه تا یازدهمین روز ماه بعد تعطیل خواهد بود. ولادیمیر پوتین روز سه شنبه در نشست ویدئویی با سران مناطق روسیه گفت: از اول تا 11 ماه می (12 تا 22 اردیبهشت ماه) در روسیه تعطیل عمومی اعلام می شود.گفتنی است، به دستور پوتین از روز دوم ماه آوریل تا 30 ماه آوریل (روز پنجشنبه) تعطیل عمومی در راستای مقابله با شیوع کرونا اعلام شده بود.

رئیس جمهوری روسیه همچنین دولت روسیه را موظف کرد که مجموعه ای از تدابیر برای بهبودی وضع اقتصاد و حمایت از اقشار آسیب پذیر این کشور اتخاذ کند.

پوتین در ادامه گفت: ما توانستیم اپیدمی کرونا را متوقف کنیم و این نتیجه کار گروهی همه و کادر پزشکی بود اما نباید فکر کنیم همه چیز تمام شده است. به گفته وی، شرایط کرونا بسیار سخت و ریسک مرگ بسیار بالا است و این مربوط به هر نفر می شود و این نشان می دهد که ما باید با هم بر این مشکل چیره شویم.

وی افزود: باید کاری کنیم که موج اپیدمی کرونا ازبین برود. هر قدر قرنطینه از طرف مردم بیشتر رعایت شود زودتر کرونا از بین خواهد رفت.

این کشور تا کنون93,558 مبتلا و 867 مورد فوتی دارد. در 24 ساعت گذشته نیز 73 تن جان خود را بر اثر ابتلا به کووید 19 از دست دادند.

ترکیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه ترکیه در 42 روز گذشته بیش از 400 نفر را به خاطر انتشار اخبار و اطلاعات نادرست و همچنین شایعه در مورد بیماری کرونا بازداشت کرده است. وزارت کشور ترکیه گفت هشت هزار اکانت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را رصد کرده و با بستن 855 اکانت 402 نفر را نیز به خاطر درست کردن شایعه در مورد کرونا و ارائه اطلاعات دروغ در مورد این بیماری بازداشت کرده است.

وزارت کشور ترکیه افراد بازداشتی را متهم کرده قصد داشتند عملکرد دولت را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا زیر سوال برده و مردم را بترسانند. این درحالی است که در روزهای گذشته تقاضای کمک یک شهروند ترک تبار در سوئد جنجالی شده بود. یک دختر ترک که پدرش به کووید 19 دچار شده بود در شبکه های اجتماعی از مقامات ترکیه خواسته بود پدرش را نجات دهند چون سوئد هیچ کاری برای او انجام نمی دهد. مقامات وزارت بهداشت ترکیه نیز یک بالگرد برای انتقال این شهروند ترک به کار گرفتند. ترکیه می گوید 40 هزار شهروند خود را از 75 کشور جهان به داخل کشور منتقل کرده تا از کووید 19 در امان باشند.

همچنین به گزارش آناتولی،بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه، طی شبانه روز گذشته، 5 هزار و 18 بیمار دیگر ویروس کرونا را شکست دادند و بدین ترتیب شمار بهبودیافتگان به 38 هزار و 809 نفر افزایش یافت.

در ادامه این بیانیه آمده است: طی 24 ساعت اخیر 2392 مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده و تعداد مبتلایان به 114 هزار و 653 نفررسید.

همچنین 92 بیمار دیگر جان باختند و شمار قربانیان به 2992 تن رسید. در مجموع 948 هزار و 115 نفر در ترکیه غربالگری کرونا شده اند.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در توئیتر خود نوشت: طی شبانه روز گذشته بیش از 5 هزار بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافتند؛ در مجموع تا کنون حدود 40 هزار بیمار پیروز به شکست این ویروس شدند. کاهش شمار بیماران تحت مراقبت های ویژه و متصل به دستگاه تنفس مصنوعی ادامه دارد. شمار مبتلایان جدید نیز هماهنگ با پیش بینی ها است.

وی تاکید کرد: به زودی میزان تست های اجرا شده در ترکیه به یک میلیون خواهد رسید، نباید این پیروزیت را دچار مخاطره کنیم.

عربستان

به گزارش خبرگزاری روسیا الیوم، شمار قربانیان کرونا در عربستان طی 24 ساعت گذشته هشت تن افزایش یافت. این خبر را وزارت سلامت عربستان سعودی طی بیانیه ای امروز - سه شنبه- گفت. بنا به آمار جدید، مجموع شمار جان باختگان کرونا در این کشور به 152 تن رسیده است.

شمار مبتلایان به کووید-19 نیز در این کشور طی 24 ساعت گذشته، هزار و 266 تن افزایش یافت که این امر مجموع شمار مبتلایان در این کشور را به 20 هزار و 77 تن رسانده است.

ایران

در ایران نیز رئیس جمهور در نشستی با روسای انجمن های علمی دانشگاهی با بیان اینکه دولت و مردم در مبارزه با کرونا دست در دست یکدیگر، کار بزرگی انجام دادند، تاکید کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که در پایان دوران مبارزه با ویروس کرونا، جایگاه ایران اسلامی در تاریخ، جایگاهی بلندتر و کارنامه آن در این مبارزه، درخشانتر باشد و این مهم در سایه تلاش متخصصان و همراهی و همکاری مردم، دست یافتنی است.

روحانی افزود: بخش اقتصادی و علمی ما در مبارزه با کرونا، خوب به صحنه آمدند و پیروز عمل کردند و این خیلی مهم است که بعد از چند هفته از آغاز مبارزه با کرونا اعلام می کنیم در بخش فراورده های بهداشتی مورد نیاز در این مبارزه، قدرت صادرات داریم.

کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت نیز از شناسایی 1112 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشورخبر داد و افزود: بیش از 442 تست آزمایش کرونا در کشور اجرا شده است.

وی با اشاره به این که مجموع بیماران کووید19 در کشور به 92584 نفر رسید، افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 71 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام این که مجموع جان باختگان این بیماری به 5877 نفر رسید، گفت: خوشبختانه تا کنون 72439 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

جهانپور همچنین گفت: 2983 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

وی در پایان افزود: تا کنون 442 هزار و 590 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "آخرین آمار کرونا در جهان؛ شمار مبتلایان از سه میلیون وصدهزار گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار کرونا در جهان؛ شمار مبتلایان از سه میلیون وصدهزار گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید