حرکت وزارت بهداشت از درمان محوری به پیشگیری محوری

به گزارش وبلاگ بهسایا، خبرگزاری خبرنگاران-وزیر بهداشت گفت: آینده نگاری از احتیاج های مهم کشور است و در وزارت بهداشت بر اساس همین نگاه از درمان محوری به پیشگیری محوری حرکت می کنیم و بودجه و نیرو ها را به این سمت سوق می دهیم.

حرکت وزارت بهداشت از درمان محوری به پیشگیری محوری

به گزارش خبرگزاری وبلاگ بهسایا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه نشست با نمایندگان سازمان های بین المللی حوزه بهداشت اضافه کرد: از ضعف های همه سازمان های بین المللی این است که آینده نگاری نمی نمایند، سیاست وزارت بهداشت ایران، آینده نگاری است و می خواهیم با توسعه مراکز بهداشت در سراسر کشور پیشگیری محوری را جایگزین درمان محوری کنیم و در گام بعدی از درمان بستری به درمان سرپایی و حتی درمان در منازل حرکت کنیم.

وی با اشاره به وضع تحریم های ناجوانمردانه علیه ایران در سال های اخیر گفت: این تحریم ها برای ما فرصت بود تا به این فکر بیفتیم که احتیاجمندی ها را خودمان در داخل فراوری کنیم و امروزه بسیاری از تجهیزاتی را که وارد می کردیم، خودمان فراوری می کنیم؛ اما با این حال تحریم ها باید تمام گردد، زیرا سبب شده است، برخی از علوم دنیا به کشور ما نرسد.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه پیگیری و اجرای عدالت از وظایف سازمان های بین المللی است، اضافه کرد: سازمان های بین المللی باید کوشش نمایند بی عدالتی در حق یک ملت اتفاق نیفتد، هدف ما این است که هم ما بتوانیم از تجربه دیگران استفاده کنیم، هم دیگران بتوانند از دانش و تجربه ما استفاده نمایند و وظیفه سازمان های بین المللی این است که خارج از مسائل سیاسی، دانش بشری را جمع کند تا همگان بتوانند برای سلامت مردم دنیا از آن استفاده نمایند.

عین اللهی گفت: برای اطلاع سازمان دنیای بهداشت از توانمندی ایران در زمینه فراوری دارو ها، آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پیشنهاد داده است، بسته ای از دارو های ایرانی را به سازمان ملل اهدا کنیم.

وی اضافه کرد: من نیز از آقای محمدحسین نیکنام مدیر کل همکاری های بین المللی وزارت بهداشت می خواهم نمایندگان سازمان های بین المللی حوزه بهداشت را با امکانات پزشکی درمانی ایران آشنا نمایند و آن ها بتوانند از مراحل فراوری واکسن های ایرانی کرونا و از نخستین بیمارستان هوشمند ایران به نام ولایت که هفته پیش در مشهد افتتاح کردیم، بازدید داشته باشند؛ بیمارستان هوشمندی که در آن هیچ فرایند کاغذی نمی بینید، مشابه آنچه در بارسلونا وجود دارد.

وزیر بهداشت با تاکید بر پیشرفت های پزشکی همچون 3 هزار پیوند عضو در سال، فراوری 97 درصد دارو های مورد احتیاج در کشور و بهره گیری از سلول های بنیادی در درمان بیماری های سخت گفت: در سایه انقلاب اسلامی ایران، بهبود سلامت عمومی، افزایش امید به زندگی و کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان حاصل شده است به نحوی که اکنون علاوه بر درمان مردم خودمان مردم بسیاری از کشور های دیگر نیز علاقه مند و متقاضی دریافت خدمات درمانی در ایران هستند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون 75 هزار پزشک متخصص داریم، اضافه کرد: هیچ رشته ای در دنیا نیست که ما در کشور عزیزمان نداشته باشیم و این موجب شده است که مسئله ای در زمینه پزشکی نداشته باشیم و سازمان های بین المللی نیز به این پیشرفت ها واقفند و اذعان دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "حرکت وزارت بهداشت از درمان محوری به پیشگیری محوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حرکت وزارت بهداشت از درمان محوری به پیشگیری محوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید