جان کری: ترامپ از پوتین می ترسد!

به گزارش وبلاگ بهسایا، جان کری در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی آمریکایی گفت دونالد ترامپ از همتای روسی خود می ترسد، چون توانایی مدیریت بحران هایی را که ولادیمیر پوتین ایجاد نموده است، ندارد.

جان کری: ترامپ از پوتین می ترسد!

به گزارش ام اس ان بی سی جان کری، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، در مصاحبه ای که با این شبکه تلویزیونی داشت مدعی شد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از همتای روسی خود به شدت می ترسد.

در این مصاحبه، مجری این شبکه این سؤال را عنوان نمود که ترامپ گفته است هیچ حرفی درباره مسمومیت الکسی ناوالنی از چهره های مخالف روسیه ندارد. همچنان که پیش از این هم گفته بود درباره هدف قرارگرفتن نظامیان آمریکایی توسط نظامیان روسیه هم حرفی ندارد. چرا رئیس جمهور در این خصوص سکوت می نماید؟

جان کری در پاسخ گفت: سکوت رئیس جمهور آمریکا درباره این مسائل به هر علتی که باشد اکنون دیگر با توجه به نوع برخورد رئیس جمهور آمریکا با همتای روسی اش در هلسینکی و کنارگذاشتن کامل اطلاعات و گزارش های جامعه اطلاعاتی آمریکا در آن ملاقات، کاملا آشکار شده است که رئیس جمهور آمریکا بطور کامل در برابر همتای روسی خود مرعوب شده است.

او در ادامه اضافه نمود دونالد ترامپ در ملاقاتش با ولادیمیر پوتین به صراحت گفت به جامعه اطلاعاتی آمریکا اعتماد ندارد. ترامپ در آن ملاقات گفت هیچ دلیلی وجود ندارد که سخنان پوتین را باور نداشته باشد. این سخن ترامپ به این معنا بود که به گزارش ها و اسناد جامعه اطلاعاتی آمریکا باور ندارد. فکر می کنم در آن موقع جان مک کین (سناتور فقید جمهوریخواه) هم گفته بود لحظه ملاقات ترامپ با پوتین در هلسینکی یکی از لحظات ننگین ریاست جمهوری آمریکا بود. کاملا معین است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هرگز درباره الکسی ناوالنی چهره مخالف روسیه صحبت ننموده است همچنان که هرگز درباره نظامیان آمریکایی که توسط نظامیان روسیه هدف قرار گرفته اند هم صحبتی با پوتین ننموده است.

جان کری گفت بر اساس اطلاعاتی که ما در اختیار داریم ترامپ هرگز در هیچ گفتگوی تلفنی این موضوع را مطرح ننموده است؛ بنابراین رئیس جمهور آمریکا از همتای روسی خود می ترسد و در هیچ کدام از سه سناریوی فوق، ترامپ نه از نظامیان ما حمایت می نماید و نه از منافع آمریکا حمایت می نماید و نه به وظایف خود در قبال مردم ما بر اساس قانون اساسی عمل می نماید.

وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در ادامه خطاب به مردم این کشور گفت به نظرم مردم باید در هنگام انتخاب فرد موردنظر برای فرماندهی کل نیرو های مسلح آمریکا این مسائل را مورد توجه قرار بدهند.

مجری شبکه ام اس ان بی سی نیوز در ادامه این سوال را عنوان نمود که جامعه اطلاعاتی آمریکا اعلام نموده است روسیه همچنان کوشش می نماید در فرایند انتخاباتی ما مداخله بکند و سعی آن برای انتخاب مجدد دونالد ترامپ است. ولادیمیر پوتین و حکومت روسیه در انتخابات ما بدنبال چه چیزی هستند؟

جان کری در پاسخ مدعی شد علت آن که انتخابات آمریکا توجه ولادیمیر پوتین را جلب می نماید این است که هر کسی که به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب بشود پوتین باید با او تعامل داشته باشد و در عین حال کسی که به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب خواهد شد باید در برابر اقدامات پوتین تقاضای پاسخگویی بکند. در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما او و دستیارش جو بایدن کوشش کردند پوتین را به علت اشغال بخشی از خاک اوکراین وادار به پاسخگویی بکنند. در آن موقع دولت آمریکا برای این کار طرحی را برای یاری اقتصادی به کشور های حاضر در خط مقدم تصویب کرد و و نظامیان آمریکا را هم به خط مقدم اعزام کرد. برنامه هایی را برای آموزش و تقویت کشور های عضو ناتو ارائه کرد و به این ترتیب به روسیه گفت که اقدامات آن در اوکراین قابل قبول نخواهند بود. کاملا معین است که دونالد ترامپ از چنین توانایی برخوردار نیست.

او ادامه داد ترامپ توانایی مدیریت بحران هایی را ندارد که ولادیمیر پوتین ایجاد نموده است. وی در عین حال فاقد توانایی لازم برای همکاری است. ترامپ به سادگی ریاست جمهوری را به ولادیمیر پوتین و به نفع منافع روسیه تسلیم نموده است. بنظر من همه آمریکایی ها باید عمیقا درباره این موضوع نگران باشند. ، باشگاه وبلاگ بهسایا

منبع: ایران آنلاین

به "جان کری: ترامپ از پوتین می ترسد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جان کری: ترامپ از پوتین می ترسد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید