ادعای تازه علیه ایران

به گزارش وبلاگ بهسایا، جان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه شامگاه آدینه از گفت وگو گسترده با همتایان آمریکایی، انگلیسی و آلمانی خود درباره ایران اطلاع داد.

ادعای تازه علیه ایران

او در پیامی در توییتر نوشت: گفت وگوهای گسترده ای با همتایان آمریکایی، انگلیسی و آلمانی درباره ایران و چگونگی تعامل با چالش هسته ای و در زمینه امنیت منطقه ای انجام شد.

لودریان اضافه نمود که با آنتونی بلینکن، هایکو ماس و دومینیک راب درباره موضوعات دیگر گفت وگو نموده است.

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا، هم درباره نشست عصر آدینه خود با وزرای خارجه آلمان، فرانسه و آمریکا گفت وزرای خارجه این چهار کشور در نشست خود درباره اینکه چگونه یک رویکرد متحد می تواند نگرانی های مشترک نسبت به ایران را رفع کند، بحث نموده اند.

خبرنگار ان بی سی پیشتر در حساب کاربری اش در توئیتر نوشته دیپلمات های ارشد چهار کشور دربار توافق هسته ای ایران، بیماری همه گیر دنیای کووید-19، مسائل جوی، میانمار و آلکسی ناوالنی، مخالف غربگرای روسیه رایزنی نموده اند.

این نخستین رایزنی میان وزیران خارجه چهار کشور دو سوی آتلانتیک بعد از سال 2018 است.

از سوی دیگر، دولت بریتانیا از گفت وگوی بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور با امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه اطلاع داد و اضافه نمود که رهبران دو کشور ضمن بحث درباره موضوعات بین المللی از جمله ایران، یمن، لیبی و روسیه، توافق کردند که رهبری اروپا همچنان به نقش اساسی خود در ایجاد امنیت در دنیا ادامه دهد.

همچنین جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه گفت دولت جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا در حال اجرا رایزنی هایی با فرانسه، آلمان و انگلیس جهت رسیدن به مواضع متحد در مورد توافق هسته ای ایران است.

سالیوان در پاسخ به سئوالی درباره قصد دولت آمریکا برای بازگشت به برجام توضیح داد: فعالانه در حال تعامل با اتحادیه اروپا هستیم... در سطوح مختلف دولت با آنها گفت وگو می کنیم.

آمریکا: توپ در زمین ایران است

همچنین در تحولی دیگر جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، گفت اگر جمهوری اسلامی به تعهدات خود در برجام برگردد، زمینه برای رسیدن به توافقی طولانی تر و قوی تر فراهم می گردد.

ساکی در کنفرانس خبری خود گفت: توپ در زمین ایران است تا به تعهداتش عمل کند.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا دولت بایدن برای مذاکره با ایران چارچوب زمانی خاصی دارد، گفت: این به ایران بستگی دارد. اگر ایران به اجرای کامل تعهدات خود در توافق هسته ای برگردد، آمریکا نیز واکنشی مشابه خواهد داشت و از آن برای رسیدن به توافقیطولانی تری و قوی تر استفاده خواهد نمود که جوابگوی نگرانی های دیگر نیز باشد.

ساکی در عین حال تاکید نمود: دولت آمریکا هر گونه اقدامی در این مورد را در شراکت با کشورهای عضو برجام و مشورت با کنگره انجام خواهد داد.

ادعای تازه علیه ایران

در سومین تحول سه دیپلمات اروپایی آدینه 17 بهمن به روزنامه وال استریت جورنال مدعی شده اند، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی شواهدی تازه ای از سایت های اعلام نشده ایران به دست آوردند که پرسش های تازه ای در مورد برنامه هسته ای این کشور مطرح می نماید.

این دیپلمات ها اضافه نموده اند، بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی پاییز سال جاری در جریان بازدید از دو سایت هسته ای اعلام نشده ایران نمونه هایی برداشتند که پس از آزمایش این نمونه ها تعیین شده که آنها حاوی آثار مواد رادیواکتیو هستند.

با این حال، این دیپلمات های اذعان نموده اند در مورد ماهیت دقیق شواهد به دست آمده ابراز بی اطلاعی نموده اند.

منبع: فرارو

به "ادعای تازه علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای تازه علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید