2700 فعال فناور از طرح جهش فراوری دانش بنیان حمایت کردند

به گزارش وبلاگ بهسایا، آخرین قانون مربوط به شرکت های دانش بنیان، در سال 89 نوشته شد و در سال های اخیر لزوم تدوین و تصویب قانون نو یا بروزرسانی قانون قدیم، بیش از پیش احساس می گردد.

2700 فعال فناور از طرح جهش فراوری دانش بنیان حمایت کردند

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ بهسایا به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،طرح جهش فراوری دانش بنیان که از سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مورد بحث بوده است؛ در دی ماه 1400 در صحن علنی مجلس مورد آنالیز نهاده شد و در نهایت به تصویب نمایندگان مجلس رسید.

در همین رابطه بیش از 2700 فعال دانش بنیان با برگزاری کارزاری حمایت خود را از تصویب این طرح اعلام و خواهان حمایت بیشتر و تصویب آن در شورای نگهبان شدند. در متن این کارزار که خطاب به رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دبیر و اعضای شورای نگهبان نوشته شده، آمده است:

تصویب قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری ها و اختراعات در سال 1389در مجلس شورای اسلامی و اجرای آن در سال های بعد در معاونت علمی و فناوری منشاء پیشرفت و برکات بسیاری در کشور شد. به خصوص در دورانی که تحریم ها به بیشترین حد خود رسید، این شرکت ها توانستند در فراوری داروهای پیشرفته، تجهیزات پیشرفته موردنیاز صنایع و فراوری بار اول اقلامی که پیش از این در کشور فراوری نشده بودند، اثرگذاری قابل توجهی داشته باشند.

با این وجود، بعضی از کاستی ها و نواقص قانونی در جهت توسعه و رشد شرکت های دانش بنیان وجود دارد که نیازمند توجه جدی مسئولان برای برطرف آن هاست. قدم اول در این جهت در مجلس شورای اسلامی و حمایت نمایندگان مجلس با تصویب طرح جهش فراوری دانش بنیان برداشته شده و هم اکنون انتظار می رود شورای نگهبان نسبت به تصویب و قانونی شدن این برنامه های حمایتی اقدام کند.

حمایت از توسعه ساخت داخل شرکت های دانش بنیان، معافیت از ترک تشریفات قانون مناقصه، اعتبار اقتصادیاتی تحقیق و توسعه، عدم رقابت شرکت های دولتی با شرکت های دانش بنیان، توسعه حمایت ها و مشوق های اقتصادی، اجازه واگذاری دستاوردهای پژوهشی دانشگاه ها به محققین، توسعه فعالیت پارک های علم و فناوری، توسعه حمایت های دولتی از شرکت های خلاق و غیره بخشی از مواردی است که در طرح جهش فراوری دانش بنیان می تواند به توسعه هرچه سریع تر شرکت های دانش بنیان یاری کند.

ما امضاکنندگان این کمپین، ضمن تشکر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حمایت از طرح جهش فراوری دانش بنیان، خواهان تصویب نهایی این طرح در شورای نگهبان هستیم و از نمایندگان مجلس و شورای نگهبان تقاضای حمایت بیشتر و مؤثرتر از اقتصاد دانش بنیان در کشور را داریم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "2700 فعال فناور از طرح جهش فراوری دانش بنیان حمایت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2700 فعال فناور از طرح جهش فراوری دانش بنیان حمایت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید