کنکور سراسری در آینده الکترونیکی برگزار می گردد، جمع شدن موسسات

به گزارش وبلاگ بهسایا، معاون وزیر علوم و رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آینده با برگزاری آزمون های هوشمند فضای موسسات کنکور جمع و سامانه جدیدی را در کشور ایجاد خواهد نمود.

کنکور سراسری در آینده الکترونیکی برگزار می گردد، جمع شدن موسسات

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ بهسایا، عبدالرسول پورعباس اظهارکرد: با توجه به اینکه دنیا به سمت الکترونیکی و هوشمندسازی آزمون ها حرکت نموده و زیرساخت های لازم برای این مهم و رقابت یکسان و قابل تکرار فرصت شرکت در آزمون حداقل 6 بار در سال در کشور برای سال های آینده فراهم است که به یقین پیرو آن استرس و فشار های عصبی داوطلبان و خانواده های آن ها کم می گردد.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه نمود: در آینده با برگزاری آزمون های هوشمند فضای موسسات کنکور جمع و سامانه جدیدی را در کشور ایجاد خواهد نمود و البته در زمان حاضر هم تبلیغات غیرواقعی موسسات کنکور مدت زیادی در شبکه های اصلی کشور پخش نمی گردد.

وی بیان نمود: آزمون الکترونیکی به یقین امنیت آزمون را بالا برده و داوطلبان فرصت شرکت در آزمون های آزمایشی بسیاری خواهند داشت که چنانچه پذیرفته شوند تا دو سال بعد برای پذیرش می تواند اقدام کند و دیگر یک روز سرنوشت داوطلب را تغییر نخواهد داد.

برگزاری آزمون سراسری امسال در هشتم، نهم و دهم تیرماه

پورعباس اظهار داشت: آزمون سراسری امسال در روز های هشتم، نهم و دهم تیرماه برگزار شده که این سفر امروز برای هماهنگی های لازم با عوامل اجرایی گلستان برای برگزاری آزمونی خوب در استان بوده است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: گزارش و تحلیل آمار ها و فرایند آزمون سال گذشته گلستان عملکرد این استان را نشان داده که رتبه 27 کشوری در مجموع داشته که زیر میانگین کشوری است و در این ارتباط فعالیت آموزش و پرورش باید بازنگری گردد.

پورعباس اضافه نمود: کنکور سراسری امسال مبتنی بر کتب درسی بوده نه کتاب های تصنعی و سه دفترچه و پاسخنامه با تقلیل یک ساعت و نیم برای سلامت، امنیت، خاطری آسوده و آرامش کامل داوطلبان در نظر گرفته شده که پاسخنامه با تفکیک دروس خطای دید داوطلبان را 100 درصد از بین می برد.

در کنکور سراسری 1401 تغییری نداشتیم

وی اظهار کرد: کنکور 1401 شفاف بوده که تغییر جدیدی در آن صورت نگرفته، ولی کنکور 1402 با تغییراتی عمده ای همراه خواهد بود و دروس عمومی به احتمال از آزمون سراسری حذف خواهد شد.

وی بیان نمود: عوامل بانک سوال در قرنطینه غیرقابل تصور و 6 ماه بدون ارتباط فیزیکی با دنیا خارج برای امنیت سوالات و پاسخ ها در نظر گرفته شده است و سوالات و پاسخ ها برای آزمونی امن و ایمن با مراقبت های ویژه با پرواز و ماشین های دارای امنیت کامل و نیرو های حفاظتی منتقل به شهرستان می گردد.

معاون وزیر و رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آزمون سراسری 40 درصد سوابق تحصیلی و 60 درصد پاسخ های کنکور تاثیرگذار بوده و در امسال ویژه متمرکز بر کتب درسی شده است.

پور عباس اضافه نمود: در دولت سیزدهم برای افزایش کیفیت اعتباراتی لازم داشتیم که 100 میلیارد تومانی یاری می نماید.

وی ادامه داد: در امسال در رشته پزشکی 20 درصد پذیرش داوطلبان افزایش یافت یعنی در سال گذشته هشت هزار و در امسال 9 هزار و 600 نفر پذیرش می شوند و البته باقی رشته ها هم کمتر از سال گذشته نخواهد بود.

پورعباس گفت: در زمان حاضر 85 درصد ظرفیت دانشگاه ها در بعضی رشته ها حتی دانشگاه تهران هم بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی است و 15 درصد ظرفیت با آزمون در رشته های خاص مطلوب جامعه از جمله پزشکی و مهندسی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کنکور سراسری در آینده الکترونیکی برگزار می گردد، جمع شدن موسسات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکور سراسری در آینده الکترونیکی برگزار می گردد، جمع شدن موسسات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید