چرا مصرف زیاد سبزیجات بیماری قلبی را از ما دور نمی کند؟

به گزارش وبلاگ بهسایا، هر ارتباطی بین مصرف سبزیجات و سلامت قلبی به این علت است که افرادی که مقدار بیش تری سبزیجات مصرف می کنند، دقیقاً همان هایی هستند که در سایر جنبه های زندگی نیز زندگی سالم تری دارند.

چرا مصرف زیاد سبزیجات بیماری قلبی را از ما دور نمی کند؟

وبلاگ بهسایا| همیشه گفته شده است که مصرف زیاد سبزیجات کلید یک زندگی طولانی مدت و سالم است. اما نتیجه یک تحقیق بزرگ که در انگلستان اجرا شده است مدعی است که مصرف زیاد سبزیجات نمی تواند از ما در برابر بیماری های قلبی محافظت کند.

به گزارش وبلاگ بهسایا، محققان در دانشگاه آکسفورد داده های 400000 بریتانیایی را به مدت 12 سال مطالعه کردند. در طول این مدت، 18000 نفر از مشارکت کنندگان مسائل بزرگ قلبی مانند حمله قلبی یا سکته را تجربه کردند.

از مشارکت کنندگان پرسیده شد که هر روز چه میزان سبزیجات مصرف می کردند و این میزان با میزان شیوع بیماری های قلبی مقایسه شد. درکل، گروهی که بیش تر سبزیجات خام در رژیم روزانه شان داشتند در مقایسه با افرادی که کم ترین میزان سبزیجات را مصرف می کردند، در حدود 15 درصد کم تر احتمال داشت که دچار بیماری های قلبی بشوند.

دراین بین بین سبزیجات خام و پخته تفاوتی وجود نداشت. اما منافع خوردن سبزیجات خام با مداخله عوامل دیگری مانند سبک زندگی و میزان ثروت افراد از بین می رفت. این مطالعه نتیجه گیری کرد که خوردن میزان زیادی از غذا های گیاهی مانند کلم بروکلی، هویج و نخود نمی تواند در مقابل رخ دادنِ بیماری های قلبی از ما محافظت کند.

نویسندگان این پژوهش که در نشریه فرانتیِر آو نوتریشن منتشر شده است می گویند: هر ارتباطی بین مصرف سبزیجات و سلامت قلبی به این علت است که افرادی که میزان بیش تری سبزیجات مصرف می کنند، دقیقاً همان هایی هستند که در سایر جنبه های زندگی نیز زندگی سالم تری دارند.

بااین حال، یکی از نویسندگان این پژوهش، دکتر بن لیسی، تأکید کرد: یک رژیم غذایی متعادل و حفظ وزن سالم هم چنان یکی از بخش های مهم در حفظ سلامتی و کاهش دادن خطر بیماری های قلبی و برخی از سرطان هاست.

این تحقیق در نهایت توصیه می کند که افراد از خوردن سبزیجات و میوه ها دست نکشند.

منبع: فرادید

به "چرا مصرف زیاد سبزیجات بیماری قلبی را از ما دور نمی کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مصرف زیاد سبزیجات بیماری قلبی را از ما دور نمی کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید