وعده وزیری که قول داد دغدغه جوانان را حل نماید

به گزارش وبلاگ بهسایا، حدود دو هفته پیش بود که حمید سجادی هنگام اخذ رای اعتماد از نمایندگان مجلس خطاب به نمایندگانی که دغدغه فعالیت موثر وزیر پیشنهادی در حوزه جوانان را داشتند؛ گفت نگران نباشید و قول داد دغدغه جوانان را حل نماید اما باید دید سجادی هم که به گفته خودش برای خدمت آمده، به پیمان خود وفادار می ماند؟.

وعده وزیری که قول داد دغدغه جوانان را حل نماید

به گزارش وبلاگ بهسایا، همین پنج سال پیش بود که مسعود سلطانی فر در دفاع از برنامه های پیشنهادی خود برای تصدی مسئولیت وزارت ورزش و جوانان، جوانان را گنج شایگان دانست و گفت که این گنج شایگان را به رایگان از کف نخواهد داد و قول داد در مسیری گام بر دارد که موضوع جوانان بیش از گذشته مورد توجه و اهمیت قرار گیرد.

وی که در آن زمان وعده داد مسأله جوانان مسأله اصلی کشور شود و با سیاست گذاری، برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه های مرتبط با امور جوانان از طریق شورای عالی جوانان، ناهماهنگی بین سازمان ها و دستگاه های هم عرض در ارائه خدمات به نسل جوان را سامان دهد و ایجاد حساسیت در بین مسئولین و مدیران برای همراهی در رفع موانع، فعال کردن شورای عالی جوانان را از جمله بنیادی ترین اقدامات در حوزه جوانان می دانست؛ درست پنج ماه پس از تصدی خود مسائل مربوط به جوانان اعم از مسکن، اشتغال، تحصیل، ازدواج و پر کردن اوقات فراغت را نیازمند عزم و اراده عمومی خواند که ابزار و اقتدار آن در اختیار وزارت ورزش و جوانان نیست.

این در حالی است که به نظر می رسد نباید اختیارات وزیر و معاونت جوانان در رفع معضلات حوزه جوانان محدود به سیاست گذاری در این زمینه شود؛ در حقیقت آنچه وظیفه اصلی وزارت ورزش و جوانان محسوب می شود، ایجاد هماهنگی و به حرکت وا داشتن سایر دستگاه هایی است که در حوزه جوانان غفلت می کنند و رفع این مشکل جز با مدیریت صحیح تحقق نمی یابد.

اکنون هم حمید سجادی که تحول را ضرورت گریز ناپذیر دوره دولت سیزدهم می داند و از نظرش مساله جوانان به حاشیه رفته، وعده داده است تا در بحث جوانان یک قرار گاه یا یک هیئت امنا برای ایجاد یک شورای مشورتی متشکل از جوانان نخبه دغدغه مند و همسو با بیانیه گام دوم انقلاب تشکیل دهد که دبیرخانه این قرارگاه هم وزارت ورزش و جوانان باشد.

وی با بیان اینکه این وزارتخانه (وزارت ورزش و جوانان) قرارگاه تولید امید خواهد بود، هنگام گرفتن رای اعتماد از کنندگان مجلس در راستای دفاع از خود و برنامه هایش گفت: به رئیس جمهوری هم گفتم که اجازه دهید سطح و جایگاه این معاونت (معاونت امور جوانان) در مقایسه با سایر معاونت های وزرارتخانه متفاوت و بالاتر آید. با کسب نظر رئیس جمهوری و شورای مشورتی، این فرد (معاون امور جوانان) انتخاب خواهد شد تا دغدغه جوانان را بیشتر پیگیری کنیم.

همچنین سجادی در بخش دیگر سخنان خود تاکید کرد من به شما قول می دهم یک تیم قوی در جوانان مستقر شده و دغدغه جوانان را حل کنیم، نگران نباشید.

برنامه های چهارمین سکاندار وزارت ورزش و جوانان برای جوانان به چهار بخش ترویج فرهنگ خانواده، مشارکت جوانان، هویت و تعمیق باورهای مذهبی و انقلابی جوانان، اوقات فراغت جوانان و ساماندهی امور جوانان معطوف می شود که در این بین توجه به موضوع جمعیت و فرزندآوری، ارتقاء هویت دینی و ملی و انقلابی جوانان، معرفی و تبیین شخصیت های جوان برجسته و متعالی اسلامی ایرانی، راه اندازی پورتال جامع اوقات فراغت، تشکیل اتاق فکر متشکل از جوانان نخبه انقلابی برخوردار از روحیه جهادی، استقرار نظام برنامه ریزی و مدیریت یکپارچه و هماهنگ سازی فعالیت های جوانان، تربیت مدیران جوان برای حوزه های اجرایی کشور، تاسیس مرکز صنایع خلاق و کسب و کار جوانان، ایجاد پایگاه داده جوانان کشور، ایجاد سامانه نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی در امور جوانان و تدوین و بازنگری برنامه ساماندهی امور جوانان بر مبنای گام دوم انقلاب، در برنامه او دیده می شود.

اما آنچه قشر جوان خواهان آن است، مدیری متعهد و مقید به انجام وعده هاست تا قولهای داده شده در حد سخن باقی نمانده و اجرایی شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وعده وزیری که قول داد دغدغه جوانان را حل نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده وزیری که قول داد دغدغه جوانان را حل نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید