دانشجویان سردرگم، دانشگاه ها در گیرودار تصمیم گیری، حضوری شدن کلاس های درس در هاله ای از ابهام

به گزارش وبلاگ بهسایا، چند روزی به 15 آبان ماه و بازگشایی دانشگاه ها به جای مانده و دانشجویان هنوز سردرگم مانده اند.

دانشجویان سردرگم، دانشگاه ها در گیرودار تصمیم گیری، حضوری شدن کلاس های درس در هاله ای از ابهام

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ بهسایا، به نقل از باشگاه خبرنگان، شروع آموزش حضوری چه زمانی است؟ ؛ سوالی پر تکرار که این روز ها از زبان تمامی دانشجویان شنیده می گردد، سوالی که جواب های متعددی برای آن داده شده، اما هنوز پاسخی واحد برایش پیدا نشده است.

از ابتدای همه گیری ویروس کرونا و برای رعایت فاصله اجتماعی و سلامت دانشجویان تمامی دانشگاه های کشور مجازی شدند و دانشجویان تا امروز 4 ترم آموزش مجازی را تجربه کردند.

با هر فرایند صعودی و نزولی پیک های کرونا بازشدن دانشگاه ها نقل محافل می شد، اما حداقل تا پیش از واکسیناسیون عمومی موضوع بازگشایی دانشگاه ها تنها یک فرضیه بود و بعد از توسعه واکسیناسیون عمومی رفته رفته بازگشایی دانشگاه ها قوت گرفت تا جایی که رئیس جمهور در شهریور ماه بیان کرد مقدمات لازم برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها فراهم شده است.

بعد از صحبت های رئیس جمهور وزیر علوم بیان کرد که دانشگاه ها از پانزدهم آبانماه به صورت حضوری بازگشایی می شوند و دانشجویان باید به جایگاه های دانشگاه بازگرداند، اما بعد از این صحبت زلفی گل معاون آموزشی وزارت علوم بیان کرد که بازگشایی دانشگاه ها به منزله آموزش حضوری نیست بلکه اختیار به مراکز آموزشی سپرده شده است و پس از این صحبت آقای معاون هم هر یک از روسای دانشگاه ها درباره بازگشایی مراکز آموزشی متبوع خود صحبت های متعددی کردند.

روسای دانشگاه ها درباره بازگشایی مراکز آموزشی چه می گویند

البته اگر به صحبت روسای دانشگاه ها توجه کرد می توان نتیجه گرفت که بیشتر دانشگاه ها از مجازی بودن کلاس های درسی خود در ترم جاری اطلاع داده اند و کمتر دانشگاهی به فکر حضوری کردن کلاس های درس افتاده است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در واکنش به حضوری و غیرحضوری بودن این دانشگاه بیان کرد که فعلا این دانشگاه در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به صورت مجازی کلاس های درسی خود را برگزار می نماید.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی هم مانند رئیس دانشگاه صنعتی شریف از مجازی بودن کلاس های درس دانشگاه خود اطلاع داد و گفت در حال حاضر زمان بازگشایی حضوری تعیین نیست و اگر بنا به آموزش حضوری باشد از دو هفته قبل به دانشجویان اعلام می کنیم.

دانشگاه امیرکبیر از آنالیز پیشنهادات اطلاع داد و به گفته رئیس این دانشگاه در حال حاضر مسئولان دانشگاه امیرکبیر در حال آنالیز موارد مختلف هستند، اما هنوز برای بازگشایی به نتیجه نرسیدند و با توجه به اینکه تعدادی از دانشجویان هنوز واکسن نزده اند کلاس ها باید به صورت مجازی برگزار گردد البته این دانشگاه صراحتاً هم بیان کرد که امکان برگزاری کلاس های درسی هم به صورت مجازی و هم حضوری وجود ندارد.

علاوه بر دانشگاه های گفته شده مسئولان دانشگاه های تهران الزهرا خوارزمی علم و صنعت و خواجه نصیرالدین طوسی هم بیان کردند که کلاس های درس شان در نیمسال اول به صورت مجازی برگزار می گردد.

در این میان سه دانشگاه آزاد اسلامی شهید بهشتی و تربیت مدرس بیان کردند که علاوه بر آموزش مجازی آموزش حضوری را در دستور کار خود قرار داده اند.

به گفته مسئولان دانشگاه تربیت مدرس کلاس های عملی دانشجویان در مقاطع دکترا و ارشد به صورت حضوری برگزار می گردد و در صورت وجود شرایط لازم امتحانات هم حضوری خواهد شد بعلاوه رئیس دانشگاه شهید بهشتی هم از آنالیز برگزاری کلاس های درسی به صورت ترکیبی حضوری و مجازی اطلاع داد.

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان اولین دانشگاه بود که بیان کرد امتحانات انتها ترم به صورت حضوری برگزار خواهد شد البته با وجود این اعلام از سوی دانشگاه گفته شده در بخشنامه صادره از سوی مسئولان دانشگاه آزاد برگزاری آزمون انتها ترم منوط به تشکیل 5 جلسه کلاس حضوری شده است و درباره حضوری بودن کلاس های دانشگاه تصمیم را به مراکز آموزشی و رنگ بندی شهر ها واگذار نموده است.

دانشجویان در پیچ و خم اما و اگرهای آموزش حضوری

با وجود آن که تنها 4 روز تا 15 آبان ماه و بازگشایی دانشگاه ها به گفته وزیر علوم به جای مانده، اما هنوز تعدادی از دانشگاه ها در پی آنالیز احتمالات هستند و با وجود آنکه وزیر علوم و بسیاری از مسئولان اعلام نموده اند که کلاس های درسی از پانزدهم آبان ماه برگزار می گردد، اما هنوز دانشگاه ها تصمیمی واحد نگرفته اند و رویه خود را بر غیر حضوری بودن کلاس ها گذاشته اند دانشجویان در پیچ و خم اما و اگر های بازگشایی کلاس های حضوری ماندند و باید دید که پایان چه زمانی دانشجویان به جایگاه های دانشگاه بازمی گردند.

اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و وبلاگ بهسایا هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دانشجویان سردرگم، دانشگاه ها در گیرودار تصمیم گیری، حضوری شدن کلاس های درس در هاله ای از ابهام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجویان سردرگم، دانشگاه ها در گیرودار تصمیم گیری، حضوری شدن کلاس های درس در هاله ای از ابهام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید