نانوپودری که نقایص استخوانی را رفع می نماید

به گزارش وبلاگ بهسایا، محققان ایرانی توانسته اند به یاری فناوری نانو، نانوپودری توسعه دهند که یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارد و می تواند نقایص استخوانی را رفع کند.

نانوپودری که نقایص استخوانی را رفع می نماید

وحیده نصرتی، فارغ التحصیل رشته زیست مواد دارویی دانشکده دارویی زنجان در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ بهسایا درباره نانوپودر استخوانی ساخته شده گفت: نانو پودر استخوانی سنتزی (نانو ایمپلنت) فراوری شده شامل ذرات کریستالی هیدروکسی آپاتیت می گردد که از نظر مقدار، شیمی و مورفولوژی شبیه ذرات هیدروکسی آپاتیت موجود در استخوان انسان است و به همین علت از زیست سازگاری بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: این محصول برای تسریع استخوان سازی در مواردی که نقایص استخوانی وجود دارد و به طور خاص برای جراحی های فک و صورت، ایمپلنت گذاری و در موارد ارتوپدی کاربرد دارد.

محقق ایرانی اضافه نمود: نانوپودر استخوانی محصول زیست سازگار و زیست تخریب پذیر است و به یاری ساختار نانویی آن مساحت بیشتری فراهم می گردد تا سلول های بیشتری بتوانند در فضای مورد احتیاج قرار بگیرند و استخوان سازی به وسیله بافت بدن سریع تر رخ دهد.

نصرتی اعلام کرد: این محصول تا کنون وارداتی بوده و حدود قیمت آن به علت شرایط تحریم سه تا چهار برابر نمونه داخلی است و با حدود قیمت 300 هزار تومان دراختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی در خاتمه گفت: استخوان سازی مناسب، سرعت بهبود مطلوب، منابع نامحدود، قیمت مناسب و تنوع در فراوری اشکال دارویی از مزایای این محصول است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نانوپودری که نقایص استخوانی را رفع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نانوپودری که نقایص استخوانی را رفع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید