دیپلماسی دانش بنیان با یاری سفارتخانه ها توسعه می یابد

به گزارش وبلاگ بهسایا به نقل از معاونت علمی و فناوری، نخستین نشست ستاد هماهنگی روابط مالی خارجی در سال 1401 برگزار گردید. این نشست، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه، مهدی صفری معاون دیپلماسی مالی وزارت امور خارجه و جمعی از معاونان بین الملل وزارت خانه ها و دستگاه های دولتی با هدف آنالیز راه کارهای تقویت فراوری دانش بنیان و اشتغال آفرین در حوزه دیپلماسی مالی برگزار گردید.

دیپلماسی دانش بنیان با یاری سفارتخانه ها توسعه می یابد

توسعه دیپلماسی دانش بنیان به یاری سفارتخانه ها

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این نشست ضمن اشاره به فعالیت های این معاونت در راستای تعامل فناورانه با سایر کشورها گفت: اکوسیستم فناوری و نوآوری، بیش از هرچیز مبتنی بر شکل گیری یک فرهنگ است و باید این فرهنگ در حوزه دیپلماسی و روابط خارجی کشور نیز رسوخ و نمود پیدا کند.

ستاری ادامه داد: در سال های اخیر با هدف توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و خلاق، افزایش توان صادراتی این شرکت ها و ورود محصولات ایران ساخت به بازار بین المللی، حمایت های مختلفی از جمله راه اندازی خانه های صادرات محصولات ایران ساخت در کشورهای مختلف، حمایت از حضور شرکت ها در رویدادهای بین المللی و تفاهم نامه با کشورهای مختلف در راستا استفاده از توانمندی های دانش بنیان و خلاق کشورمان اجرا شده است.

معاون علمی و فناوری، ضمن ابراز خرسندی از همکاری نزدیک وزارت امور خارجه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از تشکیل کمیته همکاری مشترک در این زمینه استقبال کرد و اهتمام بخشیدن به امور علمی و فناوری کشور و کوشش برای یاری به پیشرفت شرکت های دانش بنیان که طی سال های اخیر خدمات ارزنده ای به کشور ارائه نموده اند را از راههای اعتلای کشور خواند.

وی بعلاوه به پیشرفتهای به دست آمده طی سالهای اخیر اشاره و تاکید نمود که وزارت امور خارجه و سفارتخانه های کشورمان می توانند نقش مهمی را در توسعه صادرات محصولات و خدمات شرکت های دانش بنیان و خلاق ایفا نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دیپلماسی دانش بنیان با یاری سفارتخانه ها توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلماسی دانش بنیان با یاری سفارتخانه ها توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید