مردم چین کد سلامتی کرونا می گیرند

به گزارش وبلاگ بهسایا به نقل از سی ان ان، این کدها تا آینده ای غیرقابل پیش بینی برای ردگیری رفت و آمدهای اشخاص مختلف در چین به کار می فرایند تا مشخص باشد افراد سالم و بیمار هر یک در طول روز در چه مکان هایی حضور داشته اند و از انتقال ویروس کرونا به دیگران تا حد امکان جلوگیری گردد.

مردم چین کد سلامتی کرونا می گیرند

در حال حاضر استفاده از این کدها به صورت داوطلبانه صورت می گیرد، اما در بعضی ادارات دولتی و حتی ساختمان های مسکونی استفاده از آنها و فعال کردنشان برای ورود و خروج لازم است.

طراحی و استفاده از این کدها با همکاری شرکت های چینی علی بابا و تنسنت اجرا شده و این دو شرکت برای تسهیل استفاده از آنها کدهای یادشده را در اپلیکیشن های علی پی علی بابا و وی چت تنسنت گنجانده اند.

کاربران برای فعال کردن کدهای کیو آر باید با وارد کردن اطلاعات خصوصی خود ثبت نام نموده و داده های مربوط به سوابق مسافرتی و ارتباط با اشخاص مشکوک به ابتلاء به کرونا و همین طور اطلاعات مربوط به وجود یا عدم وجود نشانه های بیماری در خود را نیز اعلام نمایند.

در نهایت و پس از تکمیل این فرایند به هر فرد یک کد کیو آر اختصاص می یابد که قرمز یا کهربایی بودن رنگ به معنای ضرورت قرنطینه 14 و 7 روزه است. افراد دارای کدسبز هم می توانند آزادانه رفت و آمد نمایند.

سیستم یادشده که در سنگاپور و ژاپن و روسیه نیز مورد استفاده قرار گرفته، هم اکنون در بیش از 300 شهر چین بر روی گوشی های هوشمند کاربران نصب شده و کدهای مذکور معمولاً توسط مأموران دولتی در زمان ورود به ساختمان های مختلف کنترل می شوند. افرادی که بخواهند از شهرهای پرخطری مانند ووهان خارج شوند، باید حتماً دارای کد کیو آر سبز رنگ باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مردم چین کد سلامتی کرونا می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم چین کد سلامتی کرونا می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید