مشارکت بیش از 2 هزار دانشجوی علوم پزشکی در رقابت مجازی ورزش های همگانی

به گزارش وبلاگ بهسایا، رئیس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت از مشارکت 2 هزار و 738 نفری دانشجویان علوم پزشکی در دومین همایش مجازی ورزش های همگانی وزارت بهداشت اطلاع داد.

مشارکت بیش از 2 هزار دانشجوی علوم پزشکی در رقابت مجازی ورزش های همگانی

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ بهسایا، محمدحسین میرزاراه کوشکی با اعلام این خبر گفت: سال جاری در دومین همایش مجازی ورزش های همگانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور بزرگداشت شهدای دانشجو، 2 هزار و 738 نفر در دو بخش پسران و دختران در 9 رشته ورزشی رقابت های خود را برگزار می نمایند.

وی اضافه نمود: در همایش مجازی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه های علوم پزشکی بزرگداشت شهدای دانشجو، مسابقات ورزشی در 9 رشته ورزشی شامل یک رشته آنلاین (دارت) و 8 رشته آفلاین در رشته های ورزشی آمادگی جسمانی، هنر های فردی، دوچرخه سواری، روپایی، طناب زنی، فریزبی، لیوان چینی، هدف زنی والیبال برگزار می گردد.

کوشکی اعلام کرد: یکی از خصوصیات برگزاری این همایش مجازی، اضافه نمودن سه رشته ورزشی به این دوره رقابتهاست. سال گذشته مسابقات در 6 رشته ورزشی برگزار گردید، اما سال جاری کوشش کردیم سه رشته ورزشی را جهت مشارکت بیشتر دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی در مسابقات، در این دوره از همایش بگنجانیم.

وی گفت: نتایج مسابقات دارت که رقابت های آن به صورت مجازی و آنلاین برگزار گردید، معین شد. در رشته دارت در مجموع 172 دانشجوی علوم پزشکی مشارکت داشتند که از از این تعداد 75 نفر دانشجویان پسر و مابقی، دختر بودند. در مجموع مشارکت خوبی در این رشته از سوی دانشجویان علوم پزشکی رقم خورد.

رئیس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت یکی از اهداف برگزاری این همایش مجازی را، فارغ از موضوع رقابت دانشجویان در رشته های ورزشی، توسعه و ترغیب دانشجویان به پویایی، تحرک و میل به ورزش عنوان نمود و گفت: شناسایی و کشف استعداد های ورزشی در رشته های ورزشی مختلف از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

وی گفت: بسیاری از دانشجویان ورودی نو را می توان با برگزاری این همایش ها استعدادیابی کرد و میل وانگیزه آن ها را به ورزش در طول دوران تحصیل مضاعف کرد.

کوشکی یکی دیگر از اهداف برگزاری این همایش را تقدیر از دانشگاه هایی برشمرد که با مشارکت بیشتر دانشجویان در این رویداد ورزشی، آن ها را به ورزش تشویق و ترغیب می نمایند و اضافه نمود: از این رو در نظر داریم در این دوره از دانشگاه هایی که بیشترین مشارکت را در این همایش داشته اند و تعداد دانشجویان بیشتری بخصوص نوالورود را به این همایش دعوت نمایند، تقدیر کنیم.

وی یادآور شد: از تعداد 2 هزار و 738 دانشجویی که در این همایش در رشته های مختلف شرکت نموده اند، 1084 نفر دانشجوی پسر و مابقی دختر است و خوشبختانه مشارکت دانشجویان علوم پزشکی در این رویداد ورزشی با توجه به ایام شیوع کرونا، قابل قبول و ستودنی است.

رئیس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه داوری 8 رشته ورزشی بر اساس جدول زمان بندی، از 2 تا 30 بهمن انجام می گردد، گفت: به علت مشارکت بالای دانشگاه های علوم پزشکی ثبت نام مسابقات چندین بار تمدید شد و طی این مدت حدود 2600 فیلم از دانشجویان در رشته های مختلف دریافت شد که خوشبختانه با بازبینی فیلم ها آمار نهایی راه یافته به مسابقات معین شدند.

وی با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری این مسابقات، رتبه بندی دانشگاه های علوم پزشکی نیست، گفت: رتبه بندی دانشگاه ها هدف ما نیست بلکه یکی از اهداف اصلی ما ترغیب و ایجاد انگیزه در میان دانشجویان علوم پزشکی در مشارکت در این رخداد ورزشی است.

کوشکی گفت: خوشبختانه دانشجویان علوم پزشکی قبل از ارسال نهایی حرکات ورزشی و فیلم های مسابقات خود، تمرینات خوبی انجام داده و توانستند رکورد های خوبی به دست آورند و برترین رکورد های خود را جهت شرکت در مسابقات برای ما ارسال کردند.

وی اضافه نمود: دانشجویان در منزل و یا محیط خوابگاهی خود به وسیله فضای مجازی و تلفن همراه خود، فیلم های ورزشی را برای ما ارسال کردند و حتی در تصویربرداری حرکات ورزشی، خانواده های خود را نیز درگیر این رقابت ها کردند که این نشان از همکاری و مشارکت خوب آن ها بود.

رئیس اداره ورزش های همگانی وزارت بهداشت گفت: ما کوشش داریم همایش مجازی ورزش های همگانی را در دوران پسا کرونا نیز برگزار کنیم. البته دوران کرونا فرصتی بود که با بستر های لازم برای برگزاری رقابت به صورت مجازی آشنا شویم و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنیم. زیرساخت های نرم افزاری برای آپلود فیلم های ورزشی را در دوره های بعدی تقویت می کنیم.

کوشکی درخصوص داوران و ناظران فنی حاضر در این المپیاد مجازی ورزشی گفت: خوشبختانه تمامی داوران به کارگرفته شده در این همایش در رشته های مختلف، همگی از داوران باتجربه و بین المللی فدراسیون ها هستند و از این رو مشکل به لحاظ فنی نداریم و این انتخاب های استاندارد باعث افزایش سطح فنی مسابقات خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مشارکت بیش از 2 هزار دانشجوی علوم پزشکی در رقابت مجازی ورزش های همگانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت بیش از 2 هزار دانشجوی علوم پزشکی در رقابت مجازی ورزش های همگانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید