جایگاه های خالی وزارت علوم متقاضی ندارند

به گزارش وبلاگ بهسایا، عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: باید رشته تحصیلی دانشجویان با آینده شغلی آن ها مرتبط باشد؛ چون هدف از تحصیل برای متخصص شدن و به تبع آن ورود به بازار کار است.

جایگاه های خالی وزارت علوم متقاضی ندارند

گزارش گروه استان ها وبلاگ بهسایا، دکتر منصور زراء نژاد در مورد کاهش تعداد دانشجویان وزارت علوم در سال های اخیر، اظهار کرد: وزارت علوم جایگاه های خالی زیادی دارد اما متقاضی ندارد و نه این که ظرفیت خود را کاهش داده است. در بعضی از دانشگاه ها جایگاه خالی وجود دارد یعنی متقاضی تحصیل وجود ندارد.

وی ادامه داد: وزارت در پی این است، متقاضیانی که شرایط لازم حداقلی را دارند، در دانشگاه بپذیرد؛ نزدیک 50 درصد متقاضیانی که انتخاب رشته می نمایند عمدتا ثبت نام نمی نمایند که اصلی ترین دلایل آن اشتغال و مسائلی از این قبیل است.

عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به لزوم برقراری ارتباط بین رشته تحصیلی و شغل افراد، گفت: باید رشته تحصیلی دانشجویان با آینده شغلی آن ها مرتبط باشد، چون هدف از تحصیل برای متخصص شدن و به تبع آن ورود به بازار کار است. بسیاری از دانشجویان در پی مدرک گرفتن هستند تا بتوانند وارد بازار کار شوند. اگر بازار کار به رشته های تحصیلی ارتباطی نداشته باشد، این مساله معضلی لاینحل خواهد بود.

زراء نژاد در مورد اهیمت تربیت دانشجوی دارای مهارت، اضافه کرد: بخشی از سرفصل های دروس دانشگاهی باید به روز، بومی و مهارتی باشند. البته الان هم در حال کار کردن روی این مساله هستند. دانشجویی که تربیت می کنیم باید شیوه و توانایی به کارگیری دانش خود را آموزش ببیند، نه این که وراد سازمانی گردد و بعد کار را یاد بگیرند.

وی در انتها با بیان این که اخیرا کارگروه هایی در شورای برنامه ریزی آموزشی و شورای انقلاب فرهنگی در حال کار کردن بر به روزسازی و مهارتی کردن رشته ها هستند، خاطر نشان کرد: سرفصل های رشته هایی مانند اقتصاد، محیط زیست، جامعه شناسی و... باید قادر به حل مسائل کشور باشند و نباید به صورت آکادمیک و تنها در کتب درسی تدریس شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "جایگاه های خالی وزارت علوم متقاضی ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جایگاه های خالی وزارت علوم متقاضی ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید