شرکت ها از ظرفیت تأمین اقتصادی به وسیله بورس استفاده نمایند

به گزارش وبلاگ بهسایا، رئیس اتاق کرمان گفت: شرکت ها و مجموعه های اقتصادی استان در صورت داشتن استانداردهای لازم، علاقه مندی خود را برای تأمین اقتصادی به وسیله بازار سرمایه (بورس) اعلام نمایند تا زمینه ارائه آموزش و مشاوره برای آنها فراهم گردد.

شرکت ها از ظرفیت تأمین اقتصادی به وسیله بورس استفاده نمایند

سیدمهدی طبیب زاده در نشست آنالیز روش های تأمین مالی واحدهای مالی استان کرمان به وسیله بازار سرمایه اضافه کرد: لازمه حضور شرکت ها در بورس شفاف بودن فعالیت های آنهاست و از این طریق می توانند بخشی از نقدینگی مورداحتیاج خود را تأمین نمایند.

او به فعالیت چند شرکت عظیم کرمان در بازار سرمایه اشاره و اظهار کرد: یک مجموعه دیگر مانند شرکت نیلی صنعت جنوب نیز توانست با عرضه سهام خود در بورس، بخشی از احتیاج نقدی خود را تأمین کند که فاز اول این مجموعه راه اندازی شد.

رئیس اتاق کرمان به نقل از مدیر بورس منطقه ای کرمان توضیح داد: در حال حاضر هیچ گونه محدودیتی برای استفاده از بازار سرمایه توسط شرکت های استان وجود ندارد و بهتر است شرکت ها از این ظرفیت استفاده نمایند.

در ادامه این نشست رئیس سازمان برنامه وبودجه استان کرمان نیز با بیان اینکه بورس به شدت منابع مالی را به سوی خود راهنمایی می نماید، گفت: بورس در حال حاضر رقیب جدی برای سیستم بانکی محسوب می گردد و اگر از این بستر استفاده نکنیم متضرر خواهیم شد.

جعفر رودری، اضافه کرد: امکان تأمین مالی پروژه ها به وسیله بودجه دولت، بانک ها، بازار سرمایه، تسهیلات صندوق توسعه ملی، شرکت ها و نهادهای غیردولتی و سرمایه گذاری خارجی وجود دارد اما در شرایط فعلی شاید بانک ها و بازار سرمایه بتوانند در تأمین نقدینگی مورداحتیاج بهتر عمل نمایند.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان کرمان، در ادامه این نشست اضافه کرد: سیستم بانکی وظایف مشخصی دارد و در سال های گذشته نیز در ارائه تسهیلات وظایف خود را انجام داده و سال جاری نیز می توان در استان به طور متوسط بین 40 تا 60 هزار میلیارد ریال تسهیلات دهیم.

اله داد محمدی مفرد، گفت: در سال 98 به واحدهای تولیدی با ارزش بیشتر از 50 میلیارد ریال، درمجموع 16 هزار میلیارد ریال تسهیلات داده ایم.

او با اشاره به اینکه 65 درصد نقدینگی کشور در تهران است، گفت: با استقبال مردم از بازار سرمایه و فعالیت کارگزاری و حساب های آنها در بانک ها، حجم نقدینگی مرکز می تواند تا 85 درصد افزایش یابد.

محمدی مفرد، بیان نمود: شرکت های عظیم استان بیشتر حساب های خود را به کرمان منتقل نموده اند که کل این منابع 34 هزار میلیارد ریال است.

عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه بورس و بانک رقیب یکدیگر نیستند و نباید این اندیشه ترویج گردد، اظهار کرد: ورود مردم به بورس به سود سیستم بانکی است زیرا شرکت ها نقدینگی خود را به عنوان حساب جاری وارد بانک ها می نمایند.

علیرضا شکیبایی، اضافه کرد: شرکت ها می توانند درصورتی که تمایل به عرضه سهام خود در بورس نداشتند پروژه ای را در بورس عرضه و برای هر فعالیت خود از مشاور و متخصص استفاده نمایند.

او ادامه داد: باید از شرکت هایی که قصد ورود به بورس را دارند حمایت مالی و معنوی و مشاوره ای صورت گیرد و از سوی دیگر دانش لازم برای ارائه مشاوره در زمینه تأمین مالی پروژه ها به وسیله بورس در استان وجود دارد.

در این نشست جمعی از فعالان مالی و مدیران نظرات و دیدگاه های خود را در مورد تأمین مالی به وسیله بازار سرمایه مطرح کردند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "شرکت ها از ظرفیت تأمین اقتصادی به وسیله بورس استفاده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت ها از ظرفیت تأمین اقتصادی به وسیله بورس استفاده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید