رشته پرستاری در روسیه

به گزارش وبلاگ بهسایا، عواملی نظیر توسعه سیاسی، اجتماعی، مالی و… باعث شده تا روسیه در بخش نظام آموزشی پیشرفت چمشگیری داشته باشد. ازین رو متقاضیانی زیادی هرساله جهت ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت می نمایند. مهاجرت به وسیله های دیگری به این کشور نیز وجود دارد اما مهاجرت به وسیله تحصیل به روسیه از روش های دیگر راحت تر ، سریع تر و کم هزینه تر می باشد.

رشته پرستاری در روسیه

روسیه واقع در قسمت های شمالی ایران است و به وسیله دریای خزر مقداری مرز مشترک با ایران دارد. این کشور که بزرگترین کشور جهان است بالغ بر 70% مساحت آن را سرزمین های وسیع با آب و هوای قطبی و یخ زده تشکیل می دهد . پایتخت آن مسکو و زبان رسمی شان زبان روسی و مذهب بیشتریت مردمانشان کاتولیک رومی که از زیر شاخه های دین مسیحیت است می باشد.

روسیه یکی از کشورهایی است که دانشگاه های پزشکی فراوانی دارد که این دانشگاه های پزشکی با ارائه مدرن ترین علوم و تکنولوژی با کیفیت آموزشی بالا ، در میان دانشجویان بین المللی بسیار شناخته شده است.

پذیرش راحت و فرایند رسیدگی به درخواست دانشجویان باعث شده است تا این کشور یک مکان ایده ال برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی گردد. یکی از پرکاربردترین رشته های زیرشاخه پزشکی در جهان رشته پرستاری است در ادامه به آنالیز بیشتر این رشته و شرایط تحصیل آن در این کشور خواهیم پرداخت.

شرایط تحصیل در رشته پرستاری روسیه

از آنجایی که شاخص های بهداشتی و سلامت این کشور با توجه به بحران جمعیت در حال کاهش است دانشجویانی که در رشته پرستاری تحصیل می کنند می توانند نقش بسزایی در سلامت ، آموزش و بهداشت این کشور داشته باشند. دانشجویان بین المللی با تحصیل در این رشته می توانند پس از اتمام تحصیل خود وارد بازارهای کاری شوند و با فرصت های شغلی بسیار رو به رو شوند.

تحصیل این رشته در روسیه به دانشجویان بین المللی این امکان را می دهد که آموزش عالی با کیفیت دریافت کنند و به عنوان یک فرد حرفه ای با طیف وسیعی از توانایی ها وارد بازار کار شوند. دانشجویان در بخش مدیریت و تکنولوژی های پرستاری مهارت پیدا می کنند.

به طور کلی شرایط پذیرش رشته پرستاری در روسیه مشابه شرایط تحصیل پزشکی در این کشور است و تفاوت چندانی با هم ندارند. متقاضیانی که تمایل دارند به تحصیل در مقطع لیسانس پرستاری در روسیه بپردازند باید دیپلم 12 ساله همراه با پیش دانشگاهی را ارائه دهند و حداقل 50% نمره در دروس زیست ، شیمی و فیزیک را کسب نموده باشند . گفتنی است که روسیه برای دانشجویانی که لیسانس پرستاری را در ایران اخذ نموده اند شرایطی در نظر گرفته است تا بتوانند در روسیه ادامه تحصیل دهند و یا به کار پرستاری بپردازند. پرستارانی که در ایران حداقل 2 سال سابقه کار بیمه ای داشته باشند برای ادامه تحصیل یا کار در کشور روسیه از امتیاز بالایی برخوردار می شوند.

به دلیل روابط خوب و صمیمی که بین ایران و کشور روسیه است ، دولت این کشور شرایط بسیار مناسب و آسانی را برای دانشجویان ایرانی در نظر گرفته تا بتوانند بدون هیچ دغدغه و نگرانی به تحصیل در این کشور بپردازند. داوطلبان علاقه مند به رشته پرستاری می توانند فقط با داشتن مدرک دیپلم ریاضی و یا تجربی جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور اقدام کنند.تحصیل در رشته پرستاری دانشگاه های روسیه به هر دو زبان روسی و انگلیسی امکان پذیر است.

از جمله دانشگاه های این کشور که امکان تحصیل پرستاری در آنها وجود دارد عبارتند از:

  • دانشگاه سنت پترزبورگ
  • دانشگاه ملی تحقیقات
  • دانشگاه فدرال اورال
  • دانشگاه ITMO
  • دانشگاه رودن مسکو
  • مدرسه کسب و کار EMAS در مسکو

شرایط تحصیل دکترای رشته پرستاری در روسیه

تحصیل در روسیه در رشته پرستاری طیف گسترده ای از دانشجویان سراسر جهان را به خود جذب نموده است. در هر ترم تحصیلی بالای 20 دانشجو بین المللی در مقاطع بالاتر تحقیقاتی (یعنی MPhil یا دکترا) ثبت نام می کنند که بعضی به صورت تمام وقت و بعضی به صورت پاره وقت مشغول به تحصیل می شوند.

دانشجویان علاقه مند به تحقیقات و تحصیلات در رشته پرستاری مورد استقبال ویژه ای هستند دانشجویان ارشد روسیه سهم ارزنده ای در توسعه پژوهش در تحصیل پرستاری، مدرسه و دانشگاه دارند.

مدرک افتخارات (حداقل بالاتر از رتبه دوم) یا معادل خارجی مربوط به آن رشته و یک مدرک مناسب از یک موسسه شناخته شده یا کار رضایت بخش در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا (که باید شامل بعضی از آموزشات پژوهشی باشد) که حداقل معادل یک سال تمام وقت باشد، مورد احتیاج است.

علاوه بر آن NB در شرایط استثنایی، ممکن است در شرایطی خاص تقاضای پذیرش دانشجو را بدون داشتن هر دو مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر بگیرند. به عنوان مثال، اگر آنها تجربه تحقیق داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته پرستاری در روسیه

آگاهی در خصوص هزینه تحصیلی ، یکی از موارد مهم برای دانشجویان که قصد مهاجرت به یک کشور دیگر را دارند می باشد. دانشجویان رشته پرستاری قبل از ورود به این رشته باید دوره های پادفک را در دانشگاه های پزشکی این کشور سپری کنند که هزینه این دوره ها معمولا بین 3،500 تا 5،000 دلار در سال است و نسبت به رشته و دانشگاه متغیر است. هزینه تحصیل رشته پرستاری در روسیه بسیار ارزان تر از کشورهای اروپایی ، آمریکا و کانادا است.هزینه تحصیل در رشته پرستاری روسیه با توجه به دانشگاه متغیر است اما میانگین شهریه دانشگاه های روسیه در رشته پرستاری بین 2،500 تا 3،500 دلار در سال است.متوسط هزینه زندگی دانشجویی 1،000 تا 3،000 دلار است.

بازار کار رشته پرستاری در روسیه

همانطور که گفتیم بازار کار رشته پرستاری در کشور روسیه بسیار عالی است و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی می توانند به راحتی کار پیدا کنند و مشغول به کار شوند.علاوه بر این آموزش و پرورش روسیه نیز مراکزی را برای گذراندن دوره های کارآموزی به دانشجویان این رشته پیشنهاد می کنند. دانشجویان بصورت رایگان در این مراکز به بیماران خدمت رسانی میکنند و اداره آموزش و پرورش از درآمدهای دولت حقوق و دستمزدی را به پرستاران پرداخت می کنند.

حقوق یک پرستار در روسیه بین 760 دلار تا 2،700 دلار در ماه است. پرستاران در کشور روسیه موظف اند هر 5 سال یکبار برای حفظ موقعیت شغلی خود در مناطق خاص روسیه به انجام کار بپردازند. بعضی از پرستاران نیز برای تأمین احتیاجهای زندگی خود در این کشور مجبور به انجام کار در دو موقعیت شغلی می ¬باشند. که بیشتر آنها به انجام کار در بیمارستان ها و یا درمانگاه های این کشور بپردازند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و بهره مندی از مشاوره آنلاین و رایگان وبلاگ بهسایا می توانید با شماره های 02122226480دتماس حاصل فرمایید.

منبع: اینترنت

به "رشته پرستاری در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشته پرستاری در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید