دستکش های جراحی هوشمند می شوند

به گزارش وبلاگ بهسایا به نقل از نیواطلس، دستکش های لاتکس الکترونیکی از طریق تیمی از محققان دانشگاه وسترن سیدنی استرالیا ابداع شده اند. هم اکنون جراحان کارآموز در بیمارستان لیورپول انگلیس مشغول آزمایش نمونه اولیه این دستکش هستند.

دستکش های جراحی هوشمند می شوند

هر دستکش شامل یک کابل مسطح و انعطاف پذیر است که از پشت انگشتان شست، اشاره و وسط می گذرد. همچنین هر کابل دارای چند واحد اندازه گیری داخلی(IMU) است که برای رصد حرکات هر بخش از انگشتان نصب شده اند.

در کل 9 واحدIMU در هر دستکش وجود دارد.

در نسخه نهایی این فناوری، داده های جمع آوری شده از IMU ها وارد یک صفحه مدار کوچک می شوند که پشت هر دستکش تعبیه شده است.

در مرحله بعد داده ها به وسیله بلوتوث به یک اپلیکیشن در موبایل، تبلت یا رایانه در فاصله ای نزدیک منتقل می شوند.

می توان همزمان با فعالیت کارآموز، نرم افزار را طوری استفاده کرد تا حرکات دست وی ردیابی و با حرکات ایده آل برای انجام هر فعالیت مقایسه شود.

دکتر گوگ لویی محقق ارشد پژوهش در این باره می گوید: ثبت حرکات به تنهایی کافی نیستند. روش ما شامل ایجاد یک کاتالوگ از سوابق جراحان باتجربه ای است که مجموعه ای از فعالیت ها را انجام می دهند. هر دانشجو می تواند فعالیت خود را با عملکرد آنها مقایسه کند.

البته باید اشاره کرد این دستکش ها برای ارتقای روش های آموزشی سنتی و نه جایگزین کردن آنها طراحی شده اند. می توان در حوزه های دیگر که افزایش مهارت دستی مهم است مانند موسیقی یا هنر، از این دستکش ها استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دستکش های جراحی هوشمند می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستکش های جراحی هوشمند می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید