پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل اسیستنت به زودی به گلکسی واچ 4 می آید

به گزارش وبلاگ بهسایا، سامسونگ ظاهرا می خواهد پشتیبانی از دستیار صوتی هوشمند گوگل یعنی اسیستنت را به ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 4 خود اضافه کند.

پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل اسیستنت به زودی به گلکسی واچ 4 می آید

اگرچه سامسونگ گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک را با سیستم عامل WearOS گوگل راهی بازار کرد، اما تا به امروز خبری از دستیار صوتی هوشمند گوگل یعنی گوگل اسیستنت در این گجت ها نبوده است. حال به نظر می رسد شرکت کره ای می خواهد این قابلیت را به ساعت های نو خود اضافه کند، چون به تازگی تیزری را هم در رابطه با این موضوع منتشر نموده است.

سامسونگ جز سال قبل، در بسیاری از سال ها، ساعت های هوشمند خود را با سیستم عامل تایزن راهی بازار می کرد. این محصولات عملکرد خوبی داشتند، سریع بودند و شرکت کره ای هم قابلیت های نرم افزاری متعددی را برای آن ها در نظر می گرفت. اما در رقابت با برترین های بازار یعنی سری اپل واچ اصلا حرفی برای گفتن نداشتند.

در نتیجه سامسونگ تصمیم گرفت با گوگل به عنوان طراح تنها سیستم عاملی که می تواند با سیستم عامل اپل رقابت کند، وارد همکاری گردد. اپل برای ساعت های خود، WatchOS را استفاده می نماید، در حالی که سیستم عامل گوگل، WearOS نام دارد. هر دوی این سیستم عامل ها فوق العاده سریع و غنی از اپلیکیشن های مختلف و قابلیت های نرم افزاری متعدد هستند که می توانند احتیاج کاربران حرفه ای را هم رفع نمایند.

سامسونگ برای اینکه حضور جدی تری در بازار ساعت های هوشمند داشته باشد، تصمیم گرفت امتیاز استفاده از سیستم عامل WearOS را به مدت یک سال از گوگل خریداری کند. در نتیجه هیچ شرکت دیگری اجازه استفاده از آن را نداشته و تا تابستان سال جاری هم ندارد.

گلکسی واچ 4 و واچ 4 کلاسیک به لطف این سیستم عامل و شخصی سازی های متعدد سامسونگ، در واقع به برترین ساعت های هوشمند اندرویدی حال حاضر تبدیل شده اند که به راحتی می توانند اپل واچ ها را به چالش بکشند. اما یک قابلیت از همان ابتدا تا کنون در این محصولات وجود نداشته که برای بعضی از کاربران واقعا لازم است.

در رابطه با دستیار صوتی گوگل یعنی اسیستنت صحبت می کنیم که اگر اندکی با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید، می دانید تا چه مقدار می توانید از این قابلیت در انجام کارهای مختلف استفاده کنید، حتی بدون اینکه اصلا احتیاج باشد با ساعت خود، تعامل لمسی داشته باشید. برای مثال دستتان بند است و نمی توانید ساعت خود را لمس کنید تا کاری را انجام دهد. این جاست که دستیار صوتی می تواند فوق العاده کاربردی واقع گردد.

متأسفانه گوگل اسیستنت به عنوان برترین دستیار صوتی موجود، در ساعت های هوشمند سامسونگ قرار نگرفت و هنوز هم خبری از آن نیست. اما به نظر می رسد به زودی اوضاع تغییر می نماید چون سامسونگ تیزری را از تجهیز ساعت های خود به این دستیار صوتی هوشمند منتشر نموده است. شما می توانید ویدیوی مربوط به این تیزر را در زیر مشاهده کنید.

البته در حال حاضر می توانید با همان بیکسبی که دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ است، احتیاج خود را تا حدودی رفع کنید، اما اگر با این دستیارهای صوتی آشنایی داشته باشید، می دانید تفاوت این دو از لحاظ کیفیت تا چه مقدار زیاد است. اگرچه اصلا نمی دانیم این قابلیت چه زمانی رسما برای سری واچ 4 عرضه می گردد اما شعبه اسپانیایی سامسونگ در یک پست تبلیغاتی، گلکسی واچ 4 را با پشتیبانی از این قابلیت به تصویر کشید.

این تبلیغات، مردی را نشان می دهد که با فراخواندن گوگل اسیستنت در گلکسی واچ 4 خود، از آن می خواهد در یوتیوب یک موسیقی پخش کند. البته بخش مربوط به دستیار صوتی گوگل فقط 3 ثانیه از این ویدیو را شامل می گردد اما این 3 ثانیه به مقدار کافی واضح است که بتوانیم بگوییم قطعا شاهد حضور این قابلیت در نماینده های کوچک سامسونگ خواهیم بود.

البته شرکت مخابراتی ورایزن، چند ماه پیش در صفحه پشتیبانی گلکسی واچ 4 به آپدیتی اشاره نمود که طی آن، دستیار صوتی گوگل قرار بود به ساعت های سامسونگ اضافه گردد. بعدها این پست پاک شد و گوگل هم تأیید کرد که قرار نیست شاهد عرضه آن برای نماینده های شرکت کره ای باشیم. هرچند حالا به نظر می رسد تصمیم سامسونگ جدی است و باید خیلی زود، شاهد راه یافتن برترین دستیار صوتی هوشمند دنیا به برترین ساعت های هوشمند اندرویدی دنیا باشیم.

گفتنی است سامسونگ به احتمال بسیار فراوان، باید تابستان سال جاری و همزمان با معرفی گوشی های تاشوی خود، از ساعت های هوشمند سری گلکسی واچ 5 هم رونمایی کند. اگر گوگل اسیستنت تا قبل از تابستان به سری 4 راه پیدا کند، به احتمال زیاد شاهد حضور آن به صورت پیش فرض در سری واچ 5 خواهیم بود.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل اسیستنت به زودی به گلکسی واچ 4 می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل اسیستنت به زودی به گلکسی واچ 4 می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید