خبرنگاران افزایش بهبودیافتگان کرونا در جمهوری آذربایجان

به گزارش وبلاگ بهسایا، باکو - خبرنگاران - ستاد عملیاتی ویژه هیات دولبت جمهوری آذربایجان برای مقابله با کرونا ویروس گزارش داد، در دو روز اخیر شمار افراد درمان شده از این ویروس در مقایسه با مبتلا شدگان به ان در این کشور بیشتر بوده است.

خبرنگاران افزایش بهبودیافتگان کرونا در جمهوری آذربایجان

به گزارش این ستاد عملیاتی ویژه، روز گذشته (آدینه) با وجود این که 57 نفر مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شدند، 68 نفر از این بیماری درمان و از بیمارستان ترخیص شدند.

در این گزارش مجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان یک هزار و 340 نفر اعلام و اضافه شد، 528 نفر از این افراد درمان شده و 15 نفر دیگر نیز جان خود را از دست دادند.

همچنین 28 فروردین (16 آوریل) جاری نیز با وجود این که 30 مورد جدید ابتلای به کرونا شناسایی شده بود، 56 نفر دیگر از این بیماری درمان شدند.

با وجود فرایند افزایش شمار بهبودیافتگان از بیماری کرونا ویروس در جمهوری آذربایجان، دولت این کشور فعلا مصمم به تمدید رژیم قرنطینه ویژه می باشد.

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان روز گذشته (آدینه) در ملاقات وزیران اقتصاد و کار و تامین اجتماعی این کشور گفت : با وجود فرایند مثبت مقابله با کرونا ویروس، اوضاع را همچنان در کنترل خواهیم داشت تا ببینیم این فرایند مثبت تا چه مدتی ادامه خواهد داشت و چه اقدام بیشتری باید انجام داد.

علی اف با اشاره به این که اعمال رژیم قرنطینه ویژه در سراسر جمهوری آذربایجان تا 20 آوریل (اول اردیبهشت) پیش بینی شده بود، گفت : به اتفاق نظر کارشناسان، این رژیم باید تمدید گردد و این گامی صحیح هم می باشد و باید در باره پایدار شدن فرایند مثبت مقابله با کرنا ویروس اقدام کنیم.

در حال حاضر در قالب اقدام های پیشگیرانه از شیوع ویروس کرونا، رژیم قرنطینه ویژه 15 روزه تا اول اردیبهشت در جمهوری آذربایجان به کار گرفته شده و در چارچوب آن رفت و آمد در این کشور با جمعیت نزدیک به 10 میلیون نفر منع شده است.

ستاد عملیاتی ویژه هیات دولت جمهوری آذربایجان یادآور شد که شهفرایندان آذری فقط با ارسال پیامک به سامانه الکترونیکی وزارت کشور می توانند روزانه مجوز دو ساعته برای رفتن به فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه و بیمارستان دریافت نمایند.

در حال حاضر بیش از 2 میلیون 252 هزار و 596 نفر در دنیا به کرونا مبتلا شده که از این تعداد 154 هزار و 330 نفر تا این لحظه فوت نموده اند.

شمار بهبودیافتگان نیز تا زمان مخابره خبر 574 هزار و 818 نفر است.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین بیان کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش بهبودیافتگان کرونا در جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش بهبودیافتگان کرونا در جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید