بهترین شهرهای مازندران برای خرید زمین کدام شهرها هستند؟

به گزارش وبلاگ بهسایا، خرید زمین مناسب برای سرمایه گذاری یکی از بهترین شیوه های درآمدزایی و افزایش سرمایه است. پیدا کردن زمین مناسب که سبب گردد سرمایه گذاری با موفقیت و درآمد بالا همراه باشد مهم ترین عامل در این زمینه است. به جرئت می توان گفت که استان مازندران به دلیل داشتن آب و هوای مناسب و طبیعت بی نظیر و همچنین دلایل متعدد دیگر، ازجمله نزدیک بودن به پایتخت و داشتن آب فراوان، یکی از استان های شلوغ و پررونق در خرید و فروش ویلا، خرید و فروش زمین، رهن و اجاره ویلا و سایر مستغلات می باشد. البته علاوه بر دلایل ذکر شده، افزایش قیمت زمین در شمال سبب شده تا افراد بیشتری برای خرید زمین به استان مازندران ورود نمایند. معمولاً زمین در شهرهای مختلف استان مازندران دارای قیمت های متفاوت و مشتریان متفاوت است و به همین دلیل ممکن است که ازلحاظ قیمتی و آینده سرمایه گذاری با یکدیگر تفاوت های فراوانی داشته باشند. شهرهای مازندران را در موضوع خرید زمین می توان به چند صورت تقسیم بندی کرد.

بهترین شهرهای مازندران برای خرید زمین کدام شهرها هستند؟

اولین و معمول ترین نوع تقسیم بندی، تقسیم کردن استان به دو منطقه غربی و شرقی است. معمولاً منطقه غربی توریستی تر بوده و به نسبت منطقه شرقی افراد و ساکنین غیربومی بیشتری را در خود دارد. قطعاً به طور دقیق نمی توان بهترین شهر استان مازندران را برای خرید زمین معین کرد اما می توان خصوصیات و ماهیت شهرها را آنالیز نموده و با توجه به شرایط سرمایه گذاری و خصوصیات شهر مورد نظر، اقدام به خرید زمین مناسب کرد. طبیعتاً اگر بخواهیم پارامترهای بهترین شهر برای خرید زمین را بیان کنیم باید شهری را انتخاب کنیم که هم رونق خرید و فروش در آن فراوان باشد و هم پیشرفت قیمتی محسوسی در آن وجود داشته باشد تا سرمایه گذاری مناسب صورت گیرد. اما اگر خرید زمین برای استفاده شخصی و ساخت ویلا باشد باید به موارد دیگری همچون طبیعت شهری و نزدیکی به دریا و جنگل توجه داشت. در ادامه مقاله به آنالیز شهرهای مازندران و خصوصیات هرکدام در موضوع خرید زمین می پردازیم.

سرفصل هایی که در این مقاله موردآنالیز قرارگرفته در زیر بیان شده است:

  • زمین مناسب برای سرمایه گذاری در بهترین شهرهای مازندران
  • چه شهرهایی در استان مازندران بیشترین افزایش قیمت زمین در شمال را دارند
  • آنالیز خرید زمین تجاری ، مسکونی و کشاورزی در شهرهای مازندران
  • کدام شهر بهترین شهر شمال برای خرید زمین است

زمین مناسب برای سرمایه گذاری در بهترین شهرهای مازندران

شاید بتوان گفت که خرید و سرمایه گذاری در همه شهرهای مازندران مناسب است و تفاوت آن در میزان سود و درآمد از سرمایه گذاری است. یعنی باید شهرهایی برای سرمایه گذاری و خرید زمین انتخاب شوند که سود بیشتری را به همراه داشته باشند. البته باید یادآور شد که در هر شهری زمین های مناسب و نامناسب برای سرمایه گذاری وجود دارد و منظور از بهترین شهرها ازنظر میانگین تعداد زمین مناسب به تعداد زمین نامناسب است. چه بسا ممکن است در منطقه ای از یک شهر که از شهر دیگر به لحاظ میانگین از آینده سرمایه گذاری پایین تری برخوردار است، دارای زمین هایی با قیمت و آینده سرمایه گذاری بهتر باشد. درنتیجه عنوان این موضوع که یک شهر آینده سرمایه گذاری بهتری در خرید زمین دارد بر اساس عرف و میانگین کلی منطقه بوده و دلیل بر عدم توجه به شهرهای دیگر نمی گردد. با تمام این توضیحات شهری که دارای تعداد بیشتری زمین مناسب برای سرمایه گذاری بوده، معمولاً دارای قیمت بیشتر و نیازمند سرمایه بالاتری است.

زمین مناسب برای سرمایه گذاری را در شهرهای مازندران می توان به دودسته تقسیم کرد، دسته اول شهرهای توریستی و ساحلی و خرید زمین در این شهرها و دسته دوم شهرهای تجاری و عظیم تر استان ازلحاظ جمعیتی و دسترسی به امکانات شهری. یکی از بهترین شهرهای توریستی و ساحلی استان مازندران برای خرید زمین، شهر نوشهر است که هم دارای طبیعت زیبا و نزدیک به دریا و جنگل بوده و هم ازلحاظ ترافیکی به نسبت شهرهای دیگر کم ترافیک تر است. طبیعتاً این شهر با این مزایا به نسبت دارای زمین های گران تری نسبت به شهرهای دیگر است. از دیگر شهرهای مناسب برای سرمایه گذاری شهر رامسر است که ازنظر طبیعت به جرئت می توان گفت که شهر بسیار خاصی است و نزدیکی کوه و جنگل و دریا این شهر را خاص تر از بقیه شهرها نموده است. باید دقت گردد که این شهرها به دلیل موقعیت های خوبی که دارند دارای زمین های گران تری نسبت به بقیه شهرها هستند و در هنگام خرید باید زمین را با قیمت مناسبی خریداری کرد تا در هنگام فروش بتوان به سود خوبی دست یافت. گفتنی است که شهرهایی مانند سرخ رود و ایزدشهر که جز شهرهای تازه تأسیس هستند موقعیت خوبی برای سرمایه گذاری دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

چه شهرهایی در استان مازندران بیشترین افزایش قیمت زمین در شمال را دارند؟

معمولاً شهرهای نوپا که در مناطق توریستی و ساحلی قرار دارند برای سرمایه گذاری بلندمدت بسیار مناسب هستند و می توانند آینده خوبی را داشته باشند. با نگاهی به فرایند قیمتی چندساله این شهرها می توان دریافت که این شهرها بیشترین افزایش قیمت زمین در شمال را داشته و با سرمایه گذاری روی آن ها می توان درآمد مناسبی را کسب کرد. علاوه بر این خرید زمین در این شهرها می تواند گزینه مناسبی برای ساخت ویلا و یا ایجاد تجارت باشد. شهرهایی مانند سرخ رود و ایزدشهر نمونه شاخص افزایش قیمت زمین در شمال هستند. شهر سرخ رود که در محدوده شهری جزو شهرستان محمودآباد محسوب می گردد به دلیل نزدیکی به دریا و داشتن زمین های فراوان به یک باره با هجوم خریداران در چندساله اخیر روبرو شد و قیمت زمین ها در این منطقه افزایش چشمگیری داشته است. سرخ رود ازلحاظ مسکونی و ساخت وساز پیشرفت فوق العاده ای داشته و همین امر دلیل دیگری بر افزایش قیمت زمین در این منطقه بوده است.

شهر ایزدشهر نیز به دلیل موقعیت خاص خود و داشتن شهرک های ساحلی فراوان که از گذشته تا به امروز رونق داشته اند بسیار مورد توجه قرار گرفته و جزو مکان هایی است که افزایش قیمت زمین را به دنبال خواهد داشت. شهر ایزدشهر به خاطر نزدیکی به دریا و جنگل ازلحاظ توریستی جای مناسبی برای جهانگردان بوده و همین امر موجب پیشرفت قیمتی می گردد. درواقع شهر ایزدشهر در خط ساحلی قرار گرفته است و چسبیده به جنگل نور است. علاوه بر این ورود برندهای تجاری معتبر و فروشگاه های مختلف با تأسیس شعبه در این منطقه، سبب شده که رشد قیمتی قابل توجهی داشته باشد. باید یادآور شد که این منطقه علاوه بر دید سرمایه گذاری بلندمدت می تواند در کوتاه مدت نیز سودهای خوبی را در زمینه خرید زمین برای سرمایه گذار به دنبال داشته باشد. اگر توجه داشتید متوجه خواهید شد غرب استان مازندران دارای بازار خرید و فروش پرسودتری نسبت به شرق مازندران است و آن هم به دلیل حضور جهانگردان بیشتر در این منطقه می باشد و علاوه بر مشتریان بومی مشتریان غیربومی نیز دارد.

آنالیز خرید زمین تجاری، مسکونی و کشاورزی در شهرهای مازندران

شهری که برای خرید زمین مناسب و بهتر در نظر گرفته می گردد باید با توجه به نوع کاربری آن زمین انتخاب گردد. به طور مثال اگر بخواهید زمینی را برای ساخت ویلا بخرید و یا زمینی را برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید که درنهایت بخواهید آن را برای ساخت ویلا به فروش برسانید بهتر است در شهرهای ساحلی و یا مناطق کوهستانی و جنگلی باشد. باید در نظر داشته باشید که اگر زمین خریداری شده را برای فروش می خواهید باید در حوزه غرب استان باشد زیرا مشتریان بیشتری در آن مناطق حضور دارند و همان طور که گفته شد شهرهایی مانند رامسر و نوشهر و ایزدشهر مناسب برای این کار می باشند. اگر می خواهید با هزینه کمتری، زمین مناسب برای ویلا سازی شخصی بخرید، جنگل های اطراف شهرهایی غیر توریستی مانند بابل، قائم شهر و آمل و ساری مناسب می باشند. قابل یادآوری است که هر شهری از استان مازندران با توجه به نوع زمین و کاربرد آن می تواند جزء بهترین شهرها برای خرید زمین باشد. اگر به دنبال زمینی با دید سرمایه گذاری تجاری هستید بهتر است در شهرهای عظیم و تجاری همچون بابل، ساری و آمل اقدام به خرید زمین کنید، البته می توانید در شهرهای ساحلی که بازار تجاری خوبی دارند زمین های تجاری بخرید ولی باید در نظر داشته باشید که معمولاً بازار خرید و فروش زمین های تجاری در چنین شهرهایی نسبت به شهرهای عظیم از رونق کمتری برخوردار است. بسیاری از افراد به دنبال زمین هایی با متراژ بیشتر و کاربری کشاورزی و باغداری می باشند. معمولاً چنین زمین هایی در مناطق توریستی و غرب استان به نسبت شرق استان کمتر بوده و دارای قیمتی بیشتری هستند اما رونق بازار چنین زمین هایی در اطراف شهرهای قائم شهر و ساری و بابل می باشد و خرید این نوع زمین ها در اطراف این شهرها و یا روستاهای آن می تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد.

کدام شهر بهترین شهر شمال برای خرید زمین است؟

شاید بتوان این گونه گفت که همه شهرها بهترین شهر شمال برای خرید زمین هستند زیرا هرکدام از آن ها دارای خصوصیات و مزایای خاص خود هستند. اگر کسی به دنبال سرمایه گذاری روی زمین هایی با دید بلندمدت است شهرهایی مانند سرخ رود و ایزدشهر جزو این دسته هستند و حتی در برخی از موارد در کوتاه مدت نیز سود خوبی را نصیب سرمایه گذاران نموده اند و دارای مقدار بیشتری افزایش قیمت زمین به نسبت بقیه شهرها هستند. زمین های سرخ رود برای ساخت ویلا بسیار مناسب بوده و زمین های ایزدشهر هم برای ساخت ویلا و هم برای فروش تجاری مناسب هستند. شهرهای نوشهر و سلمان شهر و رامسر و به نوعی غربی ترین شهرهای مازندران نیز برای سرمایه گذاری زمین مناسب هستند و علاوه بر بازار بومی بازار افراد جهانگرد و غیربومی خوبی را در خود دارد. شهرهای مرکزی و شرقی استان دارای بازار زمین تجاری خوبی هستند و علاوه بر این به دلیل رونق باغداری در اطراف این شهرها خرید باغ یا خانه باغ هایی با متراژ بالا می تواند گزینه مناسبی برای خرید زمین باشد. طبیعتاً اگر فردی بخواهد با خرید زمین هم در کوتاه مدت از آن استفاده کند و هم دید سرمایه گذاری بلندمدت داشته باشد می تواند در شهرهای نوشهر، ایزدشهر، رامسر اقدام به خرید زمین نماید. باید توجه داشت که در این شهرها نیز باید با دقت کافی و جستجوی دقیق اقدام به خرید زمین کرد تا بعدازآن دچار ضرر نشد.

همیشه باید توجه داشت که انتخاب زمین مناسب برای سرمایه گذاری می تواند یکی از گزینه های خوب کسب درآمد و سرمایه گذاری باشد. به دلیل رونق خرید و فروش در مازندران و افزایش قیمت زمین در شمال، شهرهای مازندران گزینه مناسبی برای خرید زمین هستند. به طور دقیق نمی توان گفت که بهترین شهر شمال برای خرید زمین کدام است اما اگر ازلحاظ طبیعت و نزدیکی به مراکز جنگلی و ساحلی بخواهیم چند شهر را معرفی کنیم شهرهای رامسر، نوشهر و نور می توانند گزینه های خوبی محسوب شوند. همچنین اگر بخواهیم ازلحاظ پیشرفت قیمتی و سرمایه گذاری خوب به خرید زمین در چند شهر اشاره کنیم شهرهای ایزدشهر و سرخ رود می توانند موارد خوبی باشند.

به این مقاله امتیاز دهید.

منبع: هومینگ

به "بهترین شهرهای مازندران برای خرید زمین کدام شهرها هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای مازندران برای خرید زمین کدام شهرها هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید