اژدهای 326 متری در پارک ملی ژانگ جیاجی چین منتظر شماست!

به گزارش وبلاگ بهسایا، پارک ژانگ جیاجی چین | Zhangjiajie national park

با توجه به این که کشور چین تقریبا یک سوم جمعیت دنیا را در خود جای داده است، جاذبه های گردشگری متعدد و بسیار دیدنی را هم نیز دارد. این کشور مهد تمدن و تاریخ در دنیا محسوب می گردد و سرزمینی از عجایب و اسطوره ها می باشد از همین رو ما در این مطلب از مجله گردشگری قصد داریم تا درباره یکی از معروف ترین و هیجان انگیزترین جاذبه های گردشگری این کشور در تور چین که نامش پارک ملی ژانگ جیاجی است صحبت کنیم. این پارک در سال 1992 به علت جاذبه های شگفت انگیزی که در خود دارد توانست در سازمان دنیای یونسکو به عنوان یک منطقه باستانی و تاریخی به ثبت برسد. اما نکته جالب در مورد پارک ژانگ جیاجی چین این است که آسانسوری به ارتفاع 326 متر در آن ساخته شده است که شما را از عرش به فرش می رساند. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر با پارک ژانگ جیاجی آشنا شوید.

اژدهای 326 متری در پارک ملی ژانگ جیاجی چین منتظر شماست!

پارک ژانگ جیاجی چین یکی از جاذبه های طبیعی چین است که منظره ها شگفت انگیزی را در خود جای داده است. این پارک مساحتی برابر با 130 کیلومتر مربع را دارا می باشد و در 32 کیلومتری حومه شمالی شهر چانگ ژیاژیه یا جیاجیه نهاده شده است.

این پارک ملی چینی ها در سال 1992 به وسیله سازمان یونسکو به عنوان منطقه باستانی و تاریخی ثبت گشت. جالب است بدانید که در سال 2004 هم پارک ژانگ جیاجی چین به عنوان یک جئوپارک دنیای هم به معروفیت رسید.

در سال 2007، پارک ملی جنگل چانگ ژیاژیه وارد لیست منطقه ها درجه اول (A5) تماشای چین نهاده شد. این جنگل یک منبع غنی عرضه اکسیژن است و در کنار آن موزه فرهنگی و مذهبی مردم بومی نیز هست.

مختصری درباره پارک ژانگ جیاجی چین

اگر بخواهیم مختصری درباره پارک ژانگ جیاجی چین بگوییم، اینطور بیان می گردد که این منطقه سرسبز در کشور چین در گذشته ها منطقه ای ممنوعه بوده که هر کسی اجازه ورود به آن را نداشت! در سال 1934 ارتش سرخ چین شد و کمیته انقلاب شهر دایونگ هم نیز در این کشور تاسیس شد، اما همچنان ورود به پارک ژانگ جیاجی چین ممنوع بود! پس از آن که جمهوری خلق چین در سال 1949 به شهرستان بانپینگ ملحق شد و 6 سال بعد به وسیله دولت وقت چین به نام مزرعه جنگلی چانگ ژیاژیه تغییر نام پیدا کرد. در سال 1982، شورای دولتی چین نام مزرعه جنگلی را به پارک جنگلی ملی چانگ ژیاژیه تغییر داد و این زمان بود که اولین پارک جنگلی ملی در چین ساخته شد.

همانطور که در بالا هم گفتیم این پارک در سال 1992 به علت جاذبه های منحصر به فردی که دارا بود به وسیله سازمان متحد توانست در لیست میراث دنیای طبیعی تاریخی در سازمان دنیای یونسکو به ثبت برسد. در فوریه سال 2004 عنوان پارک دنیای زمین شناسی را نیز کسب کرد. این پارک ملی اولین منطقه گردشگری چین بود که درجه 5A را در سال 2007 کسب کرد.

اطلاعات ضروری درباره پارک ژانگ جیاجی چین

آب و هوای معمول در پارک ژانگ جیاجی چین به طور معمول در کمترین درجه ممکن 5 درجه سلسیوس در زمستان و گرمترین درجه ممکن 28 درجه را در تابستان از خود به ثبت رسانده است. میانه دما 13 درجه سلسیوس و میانه مقدار بارش سالانه از 1228 میلی متر نشان از طبیعت معتدل منطقه دارد.

بهترین جاذبه های پارک ژانگ جیاجیو چین

بزرگترین پل شیشه ای دنیا

حتما ویدیوهایی از پل شیشه ای ترسناکی که در چین وجود دارد را دیده اید که مردم در حین عبور از آن از ترس زهره ترک شده اند! این پل در پارک ژانگ جیاجیو چین واقع شده است و در جولای سال 2014 با بازسازی یک پل معمولی چوبی تبدیل به پل شیشه ای شد. معمار این پل حییم دوتان بود و در رابطه با آن می گویند این پل یک نمایی زیبا از دنیا اطراف را به شما می دهد و قادر است وزن همزمان 800 نفر را تحمل کند. این پل شیشه ای حدود 430 متر طول و 6 متر عرض دارد و بلندترین از نوع خود است و در ارتفاع 300 متری از سطح زمین نصب شده است. شیشه کف آن دارای 24 میلیمتر ضخامت است یعنی حدود 25 برابر معکم تر از شیشه پنجره های معمولی است.

بلندترین آسانسور شیشه ای معرف به اژدهای 326 متری

نکته قابل توجهی که در رابطه با پارک ژانگ جیاجی چین وجود دارد این است که آسانسوری با ارتفاع 326 متر در آن وجود دارد و شما را از عرش به فرش در این دنیا هستی می رساند. این آسانسور توانسته عنوان بلندترین آسانسور دنیا را از آن خود کند، حدودا 2 دقیقه طول می کشد که در این آسانسور به بالاترین نقطه که ارتفاعات 326 متری است، برسید. ظرفیت این آسانسور 50 نفر است. مطابق به آمارهای موجود روزانه نزدیک به 20000 نفر از این آسانسور تماشا می نمایند و بد نیست بدانید که نام این آسانسور که صد اژدها است در لیست دنیای یونسکو هم به ثبت رسیده است و حالا به عنوان یکی از مشهورترین تماشای های کشور چین شناخته می گردد.

نکته دیگری که در رابطه با آسانسور صد اژدها بحث های متعددی را به راه انداخت، امنیت آن بود؛ به همین علت پس از تکمیل این سازه 10 ماه طول کشید تا آن را از زوایای مختلف مورد آنالیز و آزمایش قرار بدهند و اطمینانی صد درصدی برای گردشگران این ناحیه برای استفاده از این آسانسور فراهم نمایند.

کوهستان یوان ژیاژیه

همانطور که گفتیم پارک ژانگ جیانجی چین یک جاذبه تاریخی ثبت شده در یونسکو است که در بخش شمالی آن کوهستانی به نام یوان با شیب های زیاد و ستون های سنگی عجیب و غریب وجود دارد. در این پارک شما می توانید بعضی از صحنه های فیلم آواتار را هم ببینید. ضروری است بدانید که منطقه روح های سرگردان در این قسمت واقع شده اند. نزدیک به 800 متر که وارد کوهستان می شویم یک دنباله زیگزاگ شما را با خود تا بالا می برد از آنجا سرزمین ارواح سرگردان در مقابل روی شماست.

ستون جنوبی آسمان

چشم اندازهای طبیعی و بسیار کهنی در این پارک وجود دارد که یکی از آن ها ستون جنوبی آسمان است. کوهستان یوان ژیاژیه چشم اندازی بسیار زیبا و مجذوب کننده است و ارتفاع آن 1074 متر از سطح دریا است. در این منطقه از پارک ژانگ جیاجیو چین نزدیک به سه هزار صخره کوهستانی وجود دارد. در سال 2008 گروهی از عکاسان هالیوودی چهار روز وقت صرف کردند و از این منطقه عکاسی کردند و این عکس ها منبع الهام بسیاری از اِلمان های صحنه فیلم آواتار شد. در سال 2009 این صخره به خاطر یادبود این اثر به کوه تسبیح گوی آواتار تغییر نام داد.

جاده تونتیان

اگر با اتومبیل به سمت این پارک رفته ای این پارک یک سوپرایز برایتان دارد و آن جاده ای با 99 پیچ است که نزدیک به 11 کیلومتر رانندگی است. این جاده که تونتیان نام دارد در کوهستان یوان ژیاژیه واقع شده است و یکی از شیب دار ترین مارپیچ ها در دنیا است. فاصله بین دو پیچ حداقل 300 و حداکثر 1200 متر است.

رودخانه جریان های طلایی

هر آنچه که از طبیعت انتظار داشته باشید را در پارک ژانگ جیاجیو چین مشاهده خواهید کرد، رودخانه ای از آب های شفاف در دل طبیعت در این پارک وجود دارد که به آن نهر جینبیان گفته می گردد. طول این رودخانه برابر با 8 کیلومتر بوده و سکوت آرامش بخشی را دارا می باشد. این نهر به عنوان یک بهشت واقعی برای گیاهان است و در راستا خود با گل ها، درختان و علف های فراوانی آراسته شده است.

دسترسی به پارک ژانگ جیاجی چین

به منظور دسترسی به پارک ژانگ جیانجی چین اگر بخواهیم با اتوبوس خودتان را برسانید می بایست حدود 18 ساعت در راه باشید و اگر با قطار به سمت آن بروید حدود 20 الی 25 ساعت در راه خواهید بود. پارک ژانگ جیاجی چین 38 کیلومتر با ایستگاه قطار و فرودگاه چانگ ژیاژیه فاصله دارد. اگر هم بخواهید با تاکسی به سمت این پارک برسید حدودا 40 دقیقه زمان می برد.

آدرس: Wulingyuan, Zhangjiajie, Hunan, China, 427400

منبع: الی گشت

به "اژدهای 326 متری در پارک ملی ژانگ جیاجی چین منتظر شماست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اژدهای 326 متری در پارک ملی ژانگ جیاجی چین منتظر شماست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید