آبشاری بی نظیر در فشم، دیدنی و شگفت انگیز

به گزارش وبلاگ بهسایا، در فاصله 25 کیلومتری از تهران و 4 کیلومتری از سمت غرب اوشان روستایی زیبا و خوش آب و هوا به نام ایگل واقع شده است. این روستا نزدیک به 2000 متر از سطح آب های آزاد ارتفاع دارد و یکی از مکان های گردشگری اهالی تهران و منطقه ها اطراف است.

آبشاری بی نظیر در فشم، دیدنی و شگفت انگیز

برای معرفی طبیعت گردی در استان تهران یکی از آبشارهای بسیار زیبا را به شما معرفی می کنیم که با یکی دو ساعت پیاده روی به آنجا می رسید. نامش آبشار ایگل فشم است. با ما در وبلاگ بهسایا همراه باشید تا این آبشار را بهتر بشناسیم.

این آبشار در ارتفاعات روستای ایگل واقع شده است. روستایی که در منطقه بیشترین تراکم باغ ها را دارد و قطعا با طبیعت بکر و زیبایی روبرو خواهید شد. ابتدای روستا، راه ماشین رویی به سمت روستا وجود ندارد و باید ماشین خود را بیرون روستا پارک کنید و در راستا رودخانه به سمت ارتفاعات بروید.

چگونه برویم؟

برای رفتن به روستای ایگل باید از تهران وارد جاده لشکرک شوید و این راستا را تا لواسان ادامه دهید. در راستا جاده لواسانات به سمت اوشان و نرسیده به آهار جاده فرعی است که به روستای ایگل منتهی می گردد.

کی به آبشار ایگل فشم برویم؟

به علت ارتفاع و کوهستانی بودن منطقه در اوایل بهار هنوز در راستا و ارتفاعات برف وجود دارد ولی در اواخر تابستان هم برترین زمان بازدید از منطقه و رودخانه پر آب است. در پاییز اندازه آب رودخانه کم می گردد و در زمستان هم فقط با تجهیزات کوهنوردی می توان به منطقه رفت. ترجیحا اطراف روستا خرید کنید. تماشا این روستای زیبا را به شدت توصیه می کنیم.

آبشار ایگل در دامنه شمال شرق قله توچال واقع شده و از ارتفاع 2000 متری تا 2300 متری باغ های متعددی دارد. منظره زیبایی از دامنه شمال توچال و بعلاوه گردنه لوپهنه دارآباد به چشم می آید. برای تماشا جاذبه های نزدیک تهران آخرین فرصت برای یک سفر دلپذیر نزدیک تهران را بخوانید.

دامنه کوه های این منطقه مملو از ریواس، تره کوهی و پونه است. در راستا رسیدن به آبشار، رودخانه ای در جریان است که آب آشامیدنی دارد. حوالی آبشار (300 تا 500 متری) قلوه سنگ هایی وجود دارد که در هنگام حرکت ممکن است جابه جا شوند و به افراد آسیب وارد کنند. در 100 متری آبشار نیز صخره های خطرناکی وجود دارد که برای عبور از آن ها باید احتیاط لازم را انجام دهید و در سمت دیگر آبشار امکان صخره نوردی نیز وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از گردشگری منطقه ای رویایی و باستانی در گیلان را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "آبشاری بی نظیر در فشم، دیدنی و شگفت انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشاری بی نظیر در فشم، دیدنی و شگفت انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید