استریت اسمارت؛ راهنمای فرهنگی بحرین)

به گزارش وبلاگ بهسایا، آشنایی با فرهنگ بحرین

پروژه استریت اسمارت بحرین به وسیله ملیسا فن ماسدیک، انتشارات استریت اسمارت در سال 2012 شروع شد و در دسامبر سال 2013 به صورت آی بوک با امکانات جدیدی نظیر نقشه های تعاملی، تصاویر قابل بزرگ نمایی و امکان جستجو عرضه شد که به شما اجازه می دهد تا به صورت مستقیم به اطلاعات کامل و قابل جستجو در هدایت های موجود در کتاب، دسترسی پیدا کنید. در این کتاب شما اطلاعات منطقه را از زبان ساکنان خلاق آن کشور خواهید شنید. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانیم.

استریت اسمارت؛ راهنمای فرهنگی بحرین)

نورا السایه - معمار

از دید یک معمار، من توصیه می کنم تا در بحرین از برخی از بناها که در اوایل قرن بیستم ساخته شده، تماشا کنید. خانه شیخ عیسی در محرق و خانه خَلَف در منامه قدیمی یکی از بارزترین نمادهای معماری بحرین هستند که همواره تهویه طبیعی را در خود ادغام کرده اند. هم چنین می توانم به خانه الجسره به خاطر سادگی، بافت روستایی و امکاناتش اشاره کنم و مثال های خوبی از معماری دهه 1970 نیز وجود دارد؛ هتل گلدن تیولیپ و ساختمان مرکزی حکومت در منامه جزو این دسته اند. از ساختمان هایی با معماری معاصر، به نظرم موزه قلعه بحرین یکی از برترین نمونه هاست، زیرا که از معماری سنتی الهام گرفته است اما هیچ وقت از آن تقلید نکرده است.

شکم گردی در بحرین

عموما صرف غذا بیرون از منزل را دوست دارم. یک رستوران غذاهای دریایی وجود دارد که نامش تبریز است، که ترکیب و چیدمان ساده ای دارد اما ماهی آن همواره تازه و خوشمزه است و کباب های بره آن معرکه اند.

سرگرمی

رانندگی از میان نواحی روستایی در شمال بحرین، که از قلعه بحرین آغاز می گردد و از میان کوره راه ها به بندر بوداییه می رسد را دوست دارم. برخی جا ها وجود دارند که شما باور نمی کنید که اینجا بحرین باشد، از بس که سرسبز و خنک است. روستاهای ماهیگیری عسکر و جاو در جنوب سیترا را هم ترجیح می دهم. جزیره کوچکی در نزدیکی ساحل عسکر وجود دارد که بقایای قلعه ای در آن وجود دارد و ساحل آن با صدف ها پوشیده شده است، و در فصل های خنک سال، برای شنای زیر آبی بسیار عالیست.

رئیس بخش معماری وزارت فرهنگ بحرین، نورا توانست نمایشی در خور توجه در خصوص معماری بحرین در نمایشگاه دو سالانه معماری ونیز 2010، که تمرکز آن روی کلبه های ماهیگیران بحرینی بود، به اجرا بگذارد.

عمار بشیر - طراح معماری داخلی

فروشگاه های بحرین

در گذشته مجبور بودیم برای خرید به نقاطی دور از محل زندگی خود برویم، اما اکنون همه چیز در دسترس است: فروشگاه های خیابانی و بازار همه جا پر از اجناس و خدمات هستند. وقتی مسافرت می کنم، بعضا از من می پرسند که این لباسی که پوشیده ام را از کجا تهیه کرده ام و من با افتخار می گویم دوخت بحرین هستند. این کفش ها را نیز از کفاشی به نام غلوم تهیه کرده ام، که مغازه اش در نزدیکی سینما اول واقع است. در باقی اوقات، دوست دارم در هنگام سفر لباس ها و پوشیدنی هایی را از برندهای گران قیمت و شیک مدا مال نیز تهیه کنم.

شکم گردی در بحرین

ترجیح اول من بی شک رستوران نیروانا در هتل ریتس است، که با غذاهای شمال هندوستان، موسیقی زنده سنتی و دیوارهای کاملا سرخ رنگش، تجربه ای بی نظیری برای صرف غذا به شمار می رود. کافه فرندز برای من برترین مکان برای غذاهای خانگی است، و هم چنین محلی برای تکه به نام تکه ابول می شناسم که درب محل رفته و سفارش سینی از تکه های کبابی گوشت را برایتان می آورند که می توانید همانجا در خودروی خود نوش جان کنید.

سرگرمی

اگر بخواهم دور از مشغله ها استراحتی داشته باشم، دوست دارم صبح زود یا اواخر شب که تنها من و دریا هستیم، به لیالی زمان بروم. آب میوه های خوشمزه و کباب های خوبی نیز دارند.

به غیر از بوتیک های العثمان، عمار فضاهای موزه، کافه ها و رستوران های شیکی نظیر رستوران پالمز در هتل ریتس کارلتون را طراحی کرده است.

منبع: الی گشت

به "استریت اسمارت؛ راهنمای فرهنگی بحرین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استریت اسمارت؛ راهنمای فرهنگی بحرین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید