اتاقی که در آنجا رخ داد

به گزارش وبلاگ بهسایا، اظهاراتی به سبک و سیاق شورویبیانیه کتس که دقایقی بعد منتشر شد به آتش خشمی که تا آن زمان برافروخته شده بود دامن زد اما در مقایسه با آن چیزی که رسانه ها انجام داده بودند، بسیار ناچیز و جزئی بود.

اتاقی که در آنجا رخ داد

ما پس از تحقیقات زیاد درباره قرارداد معاضدت قضایی متقابل با روسیه متوجه شدیم دیدگاه اولیه ما درباره احتمال تحریف این قرارداد توسط پوتین درست بوده است. آنالیز های ما نشان می داد پوتین هم درباره کاربرد این معاهده درباره بیل براودر و هم درباره چیزی که عاید تیم مولر می کرد، تحریف نموده است. اظهارات پوتین صرفاً تبلیغاتی و به سبک و سیاق شوروی بود. نیک ایرز رئیس دفتر مایک پنس تماس گرفت تا بگوید پنس می خواهد به نقل از ترامپ تأکید کند که دو برابر قبل، به جامعه اطلاعاتی امریکا اطمینان دارد؛ من گفتم این ایده خوبی است. به ترامپ گفتم پنس چنین قصدی دارد و او هم از آن حمایت کرد و در حقیقت خودش هم در راستای چنین تلاشی، توئیتی را منتشر کرد. طوفان انتقادهای رسانه ای همچنان ادامه داشت. بعد از کمی تفکر چهار نکته ای را که فکر می کردم ترامپ باید مورد توجه قرار دهد نوشتم: 1- همیشه از جامعه اطلاعاتی حمایت نموده ام؛ 2- هرگز تبانی با روسیه در کار نبوده است؛ 3- دخالت روس ها (یا هر کشور دیگری) قابل قبول نیست؛ و 4- این اتفاق در سال 2018 رخ نخواهد افتاد. این مطالب را تایپ کردم و به کلی، سندرز، سارا تینسلی (مدیر ارشد ارتباطات شورای امنیت ملی)، میلر، بیل شاین (مدیر اجرایی ارشد سابق فاکس نیوز)، دن اسکاوینو (مربی ترامپ در رسانه های اجتماعی) و به دیگران دادم و بعد (حوالی نیمه شب به وقت فنلاند) چرت کوتاهی زدم. ساعت 9 و 15 دقیقه شب به وقت واشنگتن هواپیمای ما در پایگاه اندروز در نزدیکی پایتخت فرود آمد.

روز بعد همه اعضای ارشد تیم اطلاع رسانی و ارتباطات کاخ سفید در اتاق بیضی به رایزنی با ترامپ پرداختند. ترامپ که همچنان از واکنش های منفی به اظهاراتش در تعجب بود، نسخه ای از ویدئوی کنفرانس مطبوعاتی را بازبینی کرد و به این نتیجه رسید که مرتکب اشتباه لپی شده است. او در یکی از جملاتش گفته بود دلیلی نمی بینم که چنین باشد معنی و مقصود این جمله این بود که دلیلی نمی بینم که (دخالت در انتخابات) کار روسیه باشد در حالی که ترامپ مدعی بود می خواسته بگوید دلیلی نمی بیند که کار روسیه نباشد. مشهور بود که ترامپ هرگز از حرفی که زده عقب نشینی نمی کند و در حقیقت وقتی به چالش کشیده می گردد به طور معمول در موضع دفاع و توجیه قرار می گیرد و از این رو رفتار او در پذیرش این اشتباهش یک تغییرناگهانی بود. البته تغییر در این جمله به تنهایی مسائل مربوط به سایر بخش های اظهاراتش را در زمینه پذیرش مساوات اخلاقی دیدگاه پوتین با جامعه اطلاعاتی ما را حل نمی کرد. اما برای اصحاب رسانه هر گونه تصحیح اشتباه از سوی ترامپ یک پیشرفت محسوب می شد. استفن میلر پیش نویس اظهارات او را تهیه کرد و ترامپ در ساعات اولیه عصر آن را ایراد کرد.

منبع: ایران آنلاین

به "اتاقی که در آنجا رخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتاقی که در آنجا رخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید