آلمان درباره نورد استریم 2 با دولت جدید آمریکا مذاکره می نماید

به گزارش وبلاگ بهسایا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان امروز آدینه خاطرنشان کرد: برلین به محض روی کار آمدن دولت جو بایدن در آمریکا در صدد است تا پیرامون پروژه نورد استریم 2 با واشنگتن مذاکره کند.

آلمان درباره نورد استریم 2 با دولت جدید آمریکا مذاکره می نماید

وزیر خارجه آلمان در کنفرانسی مطبوعاتی در این باره گفت: به شدت مایل به تبادل نظر و مذاکره پیرامون پروژه نورد استریم 2 با آمریکا هستیم. وی این سخنان را در واکنش به تحریمی از سوی آمریکا خاطرنشان کرد که بر تبادل نظرها پیرامون این پروژه سایه افکنده است.

این درحالیست که ساعاتی پیش، آژانس دریایی و نقشه برداری آبی آلمان در بیانیه ای زمان تکمیل این پروژه را تا ماه می امسال میلادی تمدید کرد. در این بیانیه آمده است: کار تکمیل پروژه نورد استریم -2 در منطقه اقتصادی ویژه آلمان ادامه داشته و تا انتها ماه مه تمدید می گردد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه پیشتر خاطرنشان کرد که کشورش در برنامه و طرح های خود در ارتباط با اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 هیچ تغییری ایجاد ننموده است. وی در این باره گفت: نگرش ما در مورد هرگونه تحریمی تعیین است. این رویکرد تغییری ننموده است. (رویکرد ما در برابر هرگونه تحریم) کاملاً منفی است.

از سوی دیگر، چندی پیش ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سخنانی اعلام نموده بود: پروژه نورد استریم 2 پروژه گازی و کاملاً مختص اروپا است؛ لذا آمریکا نباید در آن مداخله کند. با توجه به اینکه پروژه انتقال گاز موسوم به نورد استریم 2 یک پروژه گازی و کاملاً مختص اروپا است؛ نباید آمریکا را نگران کند. اگر پروژه نورد استریم 2 به خاک آمریکا مرتبط بود، در آن صورت نگرانی های آمریکا درباره این پروژه قابل فهم بود. این پروژه کاملاً مختص اروپا است و به جز کشورهایی که از نظر اقتصادی یا جغرافیایی با آن مرتبط هستند، هیچ نگرانی برای کشورهای دیگر ایجاد نمی نماید.

لازم به ذکر است، دولت آلمان پیشتر با محکوم کردن تحریم های آمریکا علیه پروژه انتقال گاز روسیه به اروپا موسوم به نورد استریم 2، تحریم های واشنگتن را مداخله در امور داخلی کشورهای اروپایی ارزیابی نموده بود.

اولریک دمر سخنگوی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هم در این خصوص گفته بود: دولت، این دخالت های فرامرزی را رد می نماید. آنها شرکت های آلمانی و اروپایی را تحت تأثیر قرار می دهند و دخالت در امور داخلی ما محسوب می شوند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ذیل لایحه بودجه نظامی آمریکا، قانون تحریم نورد استریم 2 را امضا کرد. طبق این قانون، هر شرکتی که به گازپروم روسیه در تکمیل پروژه خط لوله انتقال گاز طبیعی از روسیه به اروپا یاری کند؛ مشمول تحریم خواهد بود.

در این میان، آلمان بیش از همه از کارشکنی در فرایند تکمیل نورد استریم متضرر می گردد و اصولاً آمریکا نیز با این ادعا که این پروژه ابزار باج گیری از اروپا و به گروگان دریافت آلمان است؛ به تحریم آن روی آورده است.

نورد استریم 2 حدود 11 میلیارد دلار هزینه داشته است و همزمان، آمریکا تُرک استریم را نیز با اعمال محدودیت هایی نظیر لغو ویزا دست اندرکاران پروژه و مصادره اموال آنها، مورد هدف تحریم های خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آلمان درباره نورد استریم 2 با دولت جدید آمریکا مذاکره می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان درباره نورد استریم 2 با دولت جدید آمریکا مذاکره می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید