10 توصیه برای مصرف بیشترسبزی ها

به گزارش وبلاگ بهسایا، این روزها بیش از هر زمان دیگری روی مصرف سبزی های تازه تاکید می گردد و البته دلیلش هم روشن است؛ زیرا علاوه بر برخورداری از فیبر و کم کالری بودن، می توان انواع ویتامین ها و املاح را هم در سبزی ها سراغ گرفت و به این ترتیب نیازهای روزانه به این مواد مغذی، با خوردن این گروه از مواد غذایی، فراهم خواهد شد.

10 توصیه برای مصرف بیشترسبزی ها

10 توصیه برای مصرف بیشترسبزی ها

10 توصیه آسان برای افزایش مقدار مصرف سبزی ها در رژیم غذایی روزانه

این روزها بیش از هر زمان دیگری روی مصرف سبزی های تازه تاکید می گردد و البته دلیلش هم روشن است؛ زیرا علاوه بر برخورداری از فیبر و کم کالری بودن، می توان انواع ویتامین ها و املاح را هم در سبزی ها سراغ گرفت و به این ترتیب نیازهای روزانه به این مواد مغذی، با خوردن این گروه از مواد غذایی، فراهم خواهد شد.

در این مقاله به روش هایی اشاره می نماید که به یاری آنها می توانید مقدار مصرف سبزی های تازه را در خانوا ده تان افزایش بدهید. آنالیز های متعدد نشان داده اند که بیشتر ما ایرانی ها کمتر از مقدار مورد نیازمان سبزی می خوریم و معمولا زمانی به مصرف سبزیجات روی می آوریم که تصمیم به لاغر شدن گرفته ایم. با پوستر این هفته سلامت همراه شوید تا بر این عادت غلط غلبه کنید.

1.همراه با برنج که یکی از مواد غذایی پرمصرف میان ما ایرانی هاست، از انواع سبزی ها نظیر لوبیا سبز، هویج، نخودفرنگی، سبزی های برگ سبز و حتی فلفل دلمه ای بهره ببرید.

2.ته برنج تان، حلقه هایی از انواع سبزی ها مانند کاهو، پیاز یا کدو حلوایی بگذارید.

3.غذایتان را با سبزی های رنگارنگ، خوشرنگ کنید؛ مثلا با گوجه فرنگی تازه که می تواند به راحتی هم غذا را خوش رنگ کند، هم ارزش تغذیه ای آن را بالا ببرد.

4.در ماست تان از سبزی های تازه ای مانند برگ نعناع، سیر، خیار و حتی انواع جوانه ها بیشتر بهره ببرید.

5.وقتی غذایتان را کشیدید، نگاهی به آن بیندازید. اگر سهم سبزی ها کم است، همراه غذایتان یک بشقاب سبزی خوردن یا سالاد میل کنید.

6.می توانید پنیر صبحانه تان را هم با کمی برگ نعناع و فلفل دلمه ای طعم دار کنید.

7.خوردن نان کامل هم راهی مناسب برای دریافت فیبر، یکی از ترکیبات موثر موجود در سبزی ها، است.

8.فقط به خوردن یک یا دو نوع سالاد اکتفا نکنید؛ بلکه انواع نو آنها را هم یاد گرفته و با مخلوط کردن آنها با تخم مرغ آب پز و انواع مغزها، ارزش تغذیه ای آنها را بالا ببرید و آنها را به گزینه ای برای خوردن یک شام سبک تبدیل کنید.

9.به اسم نوشیدنی، می توانید از آب سبزی ها بهره ببرید؛ مثل آب هویج که می تواند همراه با آب میوه های دیگر یا مقداری بستنی وانیلی، میان وعده ای مغذی را برایتان فراهم آورد.

10.در غذاهایی که علاقه بیشتری به خوردن شان دارید (مثل پیتزا و لازانیا و حتی کباب) از انواع سبزی ها بهره ببرید؛ مثلا می توانید در میان گوشت و جگری که به سیخ کشیده اید، قارچ، گوجه فرنگی، فلفل دلمه ای و تعدادی سیب زمینی هم قرار دهید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "10 توصیه برای مصرف بیشترسبزی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 توصیه برای مصرف بیشترسبزی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید