گفتگوی جانسون و اردوغان بر سر تحولات بین المللی

به گزارش وبلاگ بهسایا، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهوری ترکیه در تماس تلفنی، درباره تحولات بین المللی از جمله تقویت همکاری ها برای مقابله با ویروس کرونا (کووید-19) که تا به امروز بیش از دو میلیون و 600 هزار مرگ و میر در دنیا برجای گذاشته، گفت وگو کردند.

گفتگوی جانسون و اردوغان بر سر تحولات بین المللی

به گزارش دفتر نخست وزیری انگلیس، بوریس جانسون به همین دلیل از رجب طیب اردوغان برای شرکت در همایش جهانی ساخت واکسن کرونا که به میزبانی لندن برگزار می گردد دعوت به عمل آورد.

این همایش چهارم ژوئن (14 خرداد) با حضور رهبران سیاسی، سازمان جهانی بهداشت، بانک جهانی، صندوق بچه ها ملل متحد و شرکت های داروسازی برگزار خواهد شد تا شرکت نمایندگان درباره تحولات مرتبط با بحران کرونا به ویژه در کشورهای محروم گفتگو نمایند.

همایش یادشده به صورت غیرحضوری برگزار و هدف اصلی ان جمع آوری منابع مالی مورد احتیاج برای ساخت واکسن این بیماری عنوان شده است.

انگلیس با ثبت 38 هزار و 161 فوتی مبتلا به کرونا دارای بالاترین تعداد جان باختگان پس از آمریکا به شمار می رود.

بر اساس گزارش ها بالغ بر 4 هزار و 489 نفر نیز در ترکیه جان خود را بر اثر کرونا از دست داده اند.

رهبران دو کشور همچنین درباره اهمیت روابط مالی و تجاری دوجانبه رایزنی نموده و تمایل خود را برای توسعه همکاری ها مورد تاکید قرار دادند.

تداوم همکاری در زمینه مسائل مهم منطقه ای و ژئوپلیتیک از جمله بحران های لیبی و سوریه از دیگر موضوعاتی بود که دو طرف به گفتگو درباره ان پرداختند.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "گفتگوی جانسون و اردوغان بر سر تحولات بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی جانسون و اردوغان بر سر تحولات بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید