کمبود مصنوعی و افزایش قیمت خوراک دام به دلیل ایراد در توزیع

به گزارش وبلاگ بهسایا، عضو هیات مدیره اتحادیه واردکنندگان نهاده های دام و طیور ایران گفت: وجود یک ایراد سیستمی در سامانه های توزیع و بارگیری نهاده های دامی منجر به تاخیر در توزیع و تشدید کمبود مصنوعی نهاده های دامی در بازار و افزایش هزینه برای واردکنندگان می گردد.

کمبود مصنوعی و افزایش قیمت خوراک دام به دلیل ایراد در توزیع

به گزارش وبلاگ بهسایا، محمد مهدی نهاوندی اظهار کرد: درحالی که تمامی مسئولان کشور تاکید بر تسریع در توزیع و تخلیه کالاهای اساسی از گمرکات کشور را دارند، عدم تایید آدرس توسط خریدار نهاده های دامی باعث توقف در عرضه نهاده های دامی در سطح کشور می گردد و همین امر در فرایند توزیع اختلال ایجاد نموده و به واردنمایندگان هزینه های بیشتر تحمیل می نماید.

عضو هیات مدیره اتحادیه واردنمایندگان نهاده های دام و طیور ایران اضافه نمود: این شرایط به معضل عظیم داخلی تبدیل شده که در نتیجه آن کالای اساسی که آماده توزیع صرفا به خاطر یک ایراد سیستمی مشمول هزینه های انبارداری شده و کمبود مصنوعی در بازار ایجاد می نماید.

براساس اعلام اتحادیه واردنمایندگان نهاده های دام و طیور ایران (آوندا)، نهاوندی اعلام نمود: در جلسات مختلف با مسئولین مربوطه این معضل مطرح و پیشنهاد شد به نحوی عمل گردد که عدم اقدام خریدار در تایید آدرس محموله های دریافتی باعث توقف بارگیری و عرضه نهاده های دامی نگردد اما متاسفانه اقدام موثری در این زمینه انجام نشده و واردنمایندگان علاوه بر معضلات ناشی از تحریم وقت و هزینه های زیادی بابت موانع داخلی باید پرداخت نمایند.

وی پیشنهاد کرد که وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی توزیع نهاده های دامی در بازار داخلی به حل مسائل موجود بپردازد و به پیشنهادات دست اندرکاران این حوزه توجه بیشتری داشته باشد و با توجه به حساسیت شرایط حاکم عکس العمل سریع تری نشان دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کمبود مصنوعی و افزایش قیمت خوراک دام به دلیل ایراد در توزیع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود مصنوعی و افزایش قیمت خوراک دام به دلیل ایراد در توزیع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید