کلاب هاوس چیست و چرا جنجال آفرین شد؟

به گزارش وبلاگ بهسایا، کلاب هاوس، یک شبکه اجتماعی مبتی بر صدا است که هیچ متن، ویدیو و عکسی در آن منتشر نمی گردد. در این شبکه اجتماعی تنها صوت وجود دارد و البته همه چیز به صورت زنده و هم زمان اتفاق می افتد. با این وجود شما هم می توانید اتاقی برای مصاحبه با سایر افراد ایجاد کنیدو هم می توانید به اتاق مصاحبه سایر افراد اضافه شوید.

کلاب هاوس چیست و چرا جنجال آفرین شد؟

وبلاگ بهسایا| کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی تازه مبتنی بر صدا در جهانی تکنولوژی است که از عمر حضورش کمتر از یک سال می گذرد. اما در این مدت کوتاه توانسته میزان کاربران خود را به 6 میلیون نفر برساند. البته حضور در این شبکه اجتماعی به این راحتی ها هم نیست، بلکه باید به وسیله دعوت نامه اعضاء وارد کلاب هاوس شد. این مسئله باعث شده تا در طول روز های اخیر دعوت نامه های ایرانی با قیمت های بالا سر از سایت دیوار درآوردند.

به گزارش وبلاگ بهسایا؛ آنالیز ها نشان می دهد که اعضای ایرانی کلاب هاوس دعوت نامه ها را در سایت دیوار به قیمت 50 تا 600 هزار تومان به فروش می رساند. بعضی نیز رقم توافقی را برای دعوت نامه در نظر گرفته اند تا دست شان برای تغییر رقم باز باشد.

در حال حاضر هر عضو کلاب هاوس می تواند تعداد محدودی دعوت نامه برای دوستانش بفرستد. شاید به همین دلیل است که بازار سیاه بلیت ورود به این رسانه اجتماعی شکل گرفته است.

البته شکل گیری بازار سیاه دعوت نامه کلاب هاوس تنها به ایران ختم نمی گردد، بلکه در حال حاضر آگهی های بی شماری از فروش دعوت نامه در بعضی سایت هایی خارجی همچون رِدیت و ای بی به صورت روزانه منتشر می گردد.

بازار سیاه فروش دعوت نامه شبکه اجتماعی کلاب هاوس در سایت دیوار

با این حال اکنون فقط کاربران آیفون می توانند از کلاب هاوس استفاده نمایند. اما سازندگان کلاب هاوس می گویند که قصد دارند در سال 2021، این شبکه اجتماعی را بدون محدودیت به روی همه در سراسر جهان باز نمایند.

اما با این وجود تا آن موقع بازار سیاه فروش دعوت نامه های عضویت در کلاب هاوس داغ خواهد بود.

کلاب هاوس در ماه مارس سال 2020 توسط دو کارآفرین پیروز سیلیکان، ولی کالیفرنیا، به نام های پل دیویدسون و روهان ست راه اندازی شد. دو ماه بعد، یعنی در ماه مه 2020، این شبکه تنها 1500 کاربر داشت و ارزش آن 100 میلیون دلار بود. اما حالا با وجود 6 میلیون کاربر، ارزش کلاب هاوس به چندین میلیارد دلار رسیده است.

کلاب هاوس، یک شبکه اجتماعی مبتی بر صدا است که هیچ متن، ویدیو و عکسی در آن منتشر نمی گردد. در این شبکه اجتماعی تنها صوت وجود دارد و البته همه چیز به صورت زنده و هم زمان اتفاق می افتد. با این وجود شما هم می توانید اتاقی برای مصاحبه با سایر افراد ایجاد کنیدو هم می توانید به اتاق مصاحبه سایر افراد اضافه شوید.

بعضی از کاربران می گویند، چون افراد مشهور با راحتی بیشتری در اتاق های مصاحبهی کلاب هاوس رفت و آمد می نمایند و خیلی پیش می آید که در یک اتاق کوچک با موسیقیدان، هنرپیشه، صاحب شرکت یا روشنفکر مورد علاقه تان وارد مصاحبه شوید و ساعت ها در خصوص علاقه مندی هایتان حرف بزنید، این شبکه اجتماعی می توانید خارق العاده باشد.

اما آنالیز ها نشان می دهد که فقط تعداد مشخصی از افراد می توانند صحبت نمایند و بقیه فقط می توانند گوش دهند. با این وجود کاربران می توانند دستشان را بالا ببرند و اجازه حرف زدن بگیرند.

از طرفی کلاب هاوس مکالمات را ضبط نمی کند و نمی توان بعدا آن ها را گوش داد، برای همین باید به طور زنده مسائل را دنبال کرد.

از سوی دیگر کلاب هاوس در حال حاضر، درهایش را به روی کشور ها و زبان های بیشتری باز نموده است و در اتاق های مختلف می توان ژاپنی، ایتالیایی، سوئدی، عربی و … شنید و با مردم کشور های مختلف یا به زبانی مشترک حرف زد یا به یاری افرادی که هر دو زبان را بلدند با ترجمه ارتباط برقرار کرد.

با این حال اگر تا به امروز از کلاب هاوس کمتر شنیده اید، احتمالا در ماه های آینده به اندازه اینستاگرام، توئیتر و تلگرام از آن خواهید شنید. این شبکه اجتماعی در مدت کوتاهی توانسته به بیشتر کشور های جهان سفر کند و حالا وارد ایران شده است.

در حال حاضر عضویت در شبکه اجتماعی کلاب هاوس تنها به وسیله دعوت نامه است. به این معنا که هر شخص باید توسط فردی که قبلا حساب کاربری کلاب هاوس دارد دعوت گردد.

البته می توانید نرم افزار را دانلود کنید و نام خود را در لیست انتظار قرار دهید، اما هیچ تضمینی در خصوص دریافت حساب کاربری وجود ندارد.

نکته مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که این برنامه فعلا برای کاربران آیفون قابل استفاده است و کاربران اندروید نمی توانند از آن استفاده نمایند. البته هر فردی هم که دعوت دریافت کند و وارد برنامه گردد، تنها 2 دعوت نامه می گیرد. در نهایت با این دو می تواند دو نفر دیگر را هم وارد برنامه کند.

با این حال در صورت دریافت دعوت نامه و عضویت در کلاب هاوس اگر به موضوعات مشخصی علاقه دارید و نمی خواهید مصاحبه ها را از دست بدهید، می توانید هنگام عضویت موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید و اپلیکیشن وقتی مردم درباره این موضوعات صحبت می نمایند به شما خبر می دهد.

همچنین می توانید اتاق هایی خصوصی با دوستان تان یا عمومی با همه حاضران در اپلیکیشن تشکیل دهید. می توانید وقتی در اتاقی موضوعی جالب می شنوید دوستانتان را دعوت یا به اصطلاح پینگ کنید یا دستتان را بالا ببرید و از گردانندگان اتاق بخواهید شما را به صحنه (استیج) ببرند تا سوال بپرسید. خروج از اتاق هم ساده است با فشار یک دکمه می توانید بدون سر و صدا اتاق را ترک کنید.

البته هر کسی می تواند اتاق خودش را راه بیندازد و دیگران را هم به گردانندگان اتاق تبدیل کند. گردانندگان در حقیقت قدرت بستن میکروفون ها یا برگرداندن افراد روی صحنه به میان مخاطب ها یا گزارش ترول ها را دارند.

با این حال معمولا میزبانان اتاق های کلاب هاوس کارشناس ها، مفاخر، افراد مشهور، سرمایه گذاران و وبلاگ بهسایا هستند و اعضاء می توانند از این اتاق های مصاحبه استفاده نمایند.

منبع: فرادید

به "کلاب هاوس چیست و چرا جنجال آفرین شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاب هاوس چیست و چرا جنجال آفرین شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید