کاهش فراوری نیروگاه های برق آبی سدهای استان تهران

به گزارش وبلاگ بهسایا، مقدار فراوری نیروگاه های برق آبی کشور در طول چهار ماه ابتدایی سال جاری معادل 124 هزار مگاوات ساعت بوده که کاهش 27 درصدی را نشان می دهد.

کاهش فراوری نیروگاه های برق آبی سدهای استان تهران

آقای محمد شهریاری گفت: بارش اخیری که در کشور رخ داد افزایشی چندانی در پی نداشت و این بارش ها تنها بخش کوچکی از این کسری ها را جبران کرد. با توجه به بارش های هفته گذشته هیچ تخلیه ای به جهت کنترل سیلاب نداشتیم، بعلاوه میزان فراوری نیروگاه های برق آبی ها تحت پوشش بالغ بر 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

به گفته او، میزان فراوری نیروگاه های برق آبی کشور در طول چهار ماه ابتدایی سال جاری معادل 124 هزار مگاوات ساعت بوده که این میزان در چهارماه مشابه سال گذشته که معادل 171 هزار مگاوات ساعت بوده است که کاهش 27 درصدی را نشان می دهد. اگر این میزان فراوری را با سال های نرمال و پرآبی مقایسه کنیم، این میزان کاهش بسیاری داشته است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه ای تهران این را هم گفت: تا موجودی مخازن سدهای تهران 552 میلیون متر مکعب است که این حجم در روز مشابه سال گذشته 658 میلیون متر مکعب بوده و کسری مخزن 106 میلیون مترمکعبی را شاهد هستیم بارندگی های اخیر شرایط را به گونه ای رقم زد که در مرداد ماه تا به امروز یک رکورد تازه به جهت میزان بارندگی ها در مقایسه با میانه بلند مدت ثبت شده است.

لازم به ذکر است، آمار های رسمی وزارت نیرو نشان می دهد که بارش های تهران نسبت به میانه بلندمدت، پنج درصد عقب ماندگی دارد. درحالی که سد های تهران هم چنان 106 میلیون مترمکعب کسری داشته به طوری که در سال گذشته این رقم 279 میلیون مترمکعب بوده است.

وبلاگ بهسایا مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کاهش فراوری نیروگاه های برق آبی سدهای استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش فراوری نیروگاه های برق آبی سدهای استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید