واتساپ تایید چهره یا اثر انگشت را برای اتصال دستگاه جدید اجباری می نماید

به گزارش وبلاگ بهسایا، واتساپ با هدف جلب نظر کاربران و ارتقا امنیت پلتفرم خود، میخواهد به زودی تایید چهره یا اثر انگشت را برای اضافه کردن دستگاه جدید به حساب کاربری پیغام رسان خود در نسخه های وب و دسکتاپ اجباری نماید.

واتساپ تایید چهره یا اثر انگشت را برای اتصال دستگاه جدید اجباری می نماید

پیش از این در خبرها اعلام شد که فیس بوک به عنوان کمپانی مالک واتساپ با ایجاد تغییراتی در حوزه حریم خصوصی کاربران، آن ها را محبور خواهد نمود که اطلاعات شخصی خود را با این شرکت و شرکای تجاریش به اشتراک بگذارند و اگر تمایلی به این کار ندارند، باید با این پیغام رسان خداحافظی نمایند.

اما سیل بزرگ اعتراض ها و مهاجرت میلیونی کاربران از واتس اپ به سایر پیغام رسان ها باعث شد تا فیس بوک عقب نشینی کند و این به روز رسانی را به مدت 3 ماه به تاخیر بیاندازد.

  • شرط جنجالی واتساپ؛ اطلاعات خود را با فیسبوک به اشتراک بگذارید یا واتساپ را پاک کنید!

اکنون فیس بوک و واتساپ سخت در کوشش هستند تا دوباره نظر کاربران را به خود جلب نمایند و بر همین اساس، امروز اعلام شد که این پیغام رسان به زودی سیستم احراز هویت بیومتریک را برای اتصال دستگاه های جدید به نسخه وب و دسکتاپ خود اضافه خواهد نمود. در بیانیه رسمی واتساپ در مورد این به روز رسانی جدید ذکر شده است:

این ویژگی امنیتی جدید با این هدف طراحی شده تا در زمانی که کاربر از رایانه خود دور است، احتمال سوءاستفاده سایر افراد حاضر در محیط کار یا منزل و یا افراد غریبه از حساب کاربری شخص و اتصال دستگاهشان به حساب او به حداقل برسد. اما نکته عجیب این است که در زمان اتصال دستگاه جدید به حسابتان، شما نمی توانید تنها از اسکنر اثر انگشت یا سیستم تشخیص چهره بهره ببرید ولی اسکن QR code را نادیده بگیرید و مجبور هستید از هر دو روش برای احراز هویت بهره ببرید.

با توجه به جنجال هایی که درباره سیاست های حریم خصوصی فیس بوک به راه افتاده، واتساپ به کاربران اطمینان می دهد که داده های مربوط به احراز هویت بیومتریک آن ها در خود گوشی ذخیره خواهند شد و اجازه دسترسی یا به اشتراک گذاری آن ها با سایر شرکت ها یا افراد را نخواهد داد. احراز هویت بیومتریک به همراه تغییراتی در نسخه موبایل واتساپ وب در هفته آینده به این پیغام رسان اضافه خواهد شد.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "واتساپ تایید چهره یا اثر انگشت را برای اتصال دستگاه جدید اجباری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واتساپ تایید چهره یا اثر انگشت را برای اتصال دستگاه جدید اجباری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید