با کاهش تولید زباله در هزینه هاتان صرفه جویی کنید!

به گزارش وبلاگ بهسایا، اگر تنها چند روز زباله هایی که در خانه تولید می شود را دور نیاندازید متوجه می شوید انسان چقدر زباله تولید می کند! این همه زباله اصلا برای محیط زیست مان و خودمان خوب نیست.

با کاهش تولید زباله در هزینه هاتان صرفه جویی کنید!

اگر نخواهیم به فکر محیط زیست هم باشیم، این تولید زباله کمتر در نهایت باعث صرفه جویی در هزینه هامان می شود. پس به خاطر پول بیشتر هم شده بد نیست این کار را بکنیم!

ادامه متن را بخوانید تا بفهمید با به جای مانده غذا، زباله ها و مواد بازیافتی چه کنید.

تولید زباله را کاهش دهید

1- به جای کیسه پلاستیکی از کیسه پارچه ای استفاده کنید. این تغییر کوچک نقش بزرگی در کم کردن مقدار زباله تولید دارد. از هر جایی که می خواهید خرید کنید فرقی ندارد، همیشه می توانید کیسه پارچه ای خود را همراه داشته باشید و از فروشگاه کیسه پلاستیکی نگیرید.

کیسه پارچه ای تنها برای خرید روزانه نیست، می توانید لباس ها، وسایل یا هر چیزی را که می خرید داخل این کیسه ها قرار دهید.

2- غذاهایی را بخرید که بسته بندی کمتری داشته باشند. می دانستید در خیلی از مواقعی خیلی از پولی که برای خرید یک محصول غذایی پرداخت می کنید به خاطر بسته بندی آن است؟ اگر عادت دارید محصولات خوراکی بسته بندی تهیه کنید، هم زباله زیادی تولید می کنید و هم بیشتر از آنچه فکر کنید پول برای بسته بندی هدر داده اید.

مثلا به جای خرید حبوبات بسته بندی، حبوبات باز تهیه کنید.

3- حواس تان به غذایی که می خورید باشد. غذاهای نیمه آماده و غذاهایی که از بیرون می گیریم بسته بندی زیادی دارند. درست کردن غذا در خانه وقت زیادی می گیرد اما هم سالم تر است و هم زباله خیلی کمتری تولید می شود، به علاوه هزینه خیلی خیلی کمتری هم دارد. اگر وقتش را ندارید نه تمام وعده ها، اما سعی کنید تا جایی که می توانید در خانه غذا درست کنید.

4- آب معدنی نخورید، مگر آنکه مجبور شوید. آب معدنی و دیگر نوشیدنی هایی که درون بسته بندی های پلاستیکی قرار دارند به منبعی بزرگی از زباله تبدیل می شوند. در برخی نقاط نوشیدن آب معدنی از آب شیر مطمئن تر است، اما اگر در منطقه شما اینطور نیست سعی کنید تا جایی که ممکن است آب معدنی نخرید. اگر بیرون می روید یک قمقمه آب با خود به همراه ببرید.

در نهایت اگر مجبور به خرید آب معدنی هستید، به جای آنکه بطری های کوچک تهیه کنید، یک بطری بیست لیتری بزرگ بخرید.

5- مصرف کاغذتان را پایین بیاورید. اگر استفاد از کامپیوتر را دوست دارید، دیگر دلیلی ندارد که خانه تان پر از کاغذ زباله باشد. کمتر کاغذ بخرید و استفاده کنید. با این کار هزینه هاتان هم کاهش پیدا می کند.

به جای آنکه قبض کاغذی بگیرید، قبض هاتان را به صورت آنلاین یا تلفنی پرداخت کنید. به جای آنکه روزنامه بخرید خبرها را آنلاین بخوانید.

6- می توانید شوینده های مخصوص خودتان را درست کنید. با این کار هم پول زیادی ذخیره می کنید. خیلی از بطری های پلاستیکی که در آنها انواع شوینده ها به فروش می رسد قابل بازیافت نیستند و بعد از استفاده به توده آشغال می پیوندند. اگر ترکیب شوینده خانگی خودتان را درست کنید هم زباله خیلی کمی تولید کرده اید، هم پول خیلی زیادی صرفه جویی کرده اید و هم خانه تان محیطی بدون مواد شیمیایی می شود.

استفاده دوباره و بازیافت

1- چیزهایی که می شود را به دیگران بدهید. اگر هنوز لباس ها، وسایل الکترونیکی یا چیزهای دیگری دارید که می شود از آنها استفاده کرد، به جای دور ریختن آنها و تولید توده ای زباله، ان را به شخصی دیگر بدهید تا از آنها استفاده کند.

2- از ظروف استفاده مجدد کنید. قبل از اینکه ظروف دور انداخته شوند می توان از آنها بارها و بارها استفاده کرد.

3- سیاست های بازیافت شهر محل زندگی تان را دنبال کنید. در برخی شهرها باید مواد بازیافتی را از هم جدا کنید و پلاستیک، شیشه، فلز و یا هر آیتمی را جداگانه بسته بندی کنید. اگر در شهر شما این طور است حتما این کار را انجام دهید تا بازیافت برای شهرداری آسان تر شود.

4- زباله های خطرناک را به درستی دفع کنید. برخی موارد هستند که نمی توان دوباره از آنها استفاده کرد یا بازیافت شان کرد. این آیتم ها باید دور ریخته شوند. سعی کنید کمتر از این وسایل استفاده کنید و به جای آن از مواد قابل بازیافت استفاده کنید. باطری، رنگ، لامپ، کامپیوتر، تلویزیون و دیگر وسایل الکترونیکی جز این اقلام هستند.

کمپوست

1- به جای مانده های غذا و به جای مانده های گیاهی را جز آشغال ها دور نریزید. اولا که سعی کنید هیچ وقت غذا را دور نریزید. به مقدار نیاز خانواده غذا درست کنید و میوه و خوراکی تهیه کنید تا هم در هزینه هاتان صرفه جویی کنید و هم زباله خیلی کمتری تولید کنید. نمی توانید حدس بزنید با این کار چقدر پول ذخیره می کنید!

در هر صورت اگر به جای مانده غذا یا به جای مانده گیاهی داشتید، آنها را درون آشغال های معمول نریزید. این مواد می توانند تبدیل به کمپوست شوند و خاک باغچه تان را تغذیه کنند.

2- زمانی که کمپوست آماده شد از آن استفاده کنید. درست شدن کمپوست می تواند 1 تا 2 ماه به طول بیانجامد. زمانی که رنگ توده کمپوست قهوه ای و سیاه شد و بوی خاک گرفت، کمپوست تان آماده است. این کمپوست را می توایند در پای گیاهان بریزید تا تغذیه شوند و یا به راحتی با خاک مخلوط کنید.

منبع: فوت و فن / wikihow.life

به "با کاهش تولید زباله در هزینه هاتان صرفه جویی کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با کاهش تولید زباله در هزینه هاتان صرفه جویی کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید