هشدار هواشناسی سطح قرمز در البرز

به گزارش وبلاگ بهسایا، مدیرکل هواشناسی استان البرز از وجود هشدار هواشناسی سطح قرمز در استان و رخداد رگبار شدید باران اطلاع داد.

هشدار هواشناسی سطح قرمز در البرز

به گزارش وبلاگ بهسایا آنلاین به نقل از ایسنا، آرش بهاروند احمدی گفت: یک سامانه جدید بارشی از عصر شنبه 6 اردیبهشت تا روز دوشنبه 8 اردیبهشت 99 به صورت محلی و تندری سبب رخداد رگبار شدید و موقتی، رعدوبرق، تگرگ و وزش باد شدید و لحظه ای و در ارتفاعات موجب رگبار باران و برخی ساعات رگبار موقتی برف خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز ادامه داد: منطقه اثر این سامانه بارشی کل استان به ویژه منطقه طالقان، ساوجبلاغ، حوضه آبریز رودخانه کرج و کردان، آسارا، دیزین و ارتفاعات جاده چالوس خواهد بود.

این مسئول اظهار داشت: با شروع فعالیت این سامانه، آب گرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی و رانش و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی پیش بینی می گردد.

وی ادامه داد: بر همین اساس توصیه می گردد افراد از اسکان و برپایی چادر در حاشیه رودخانه ها و مسیل های فصلی و توقف در نقاط پایین دست و دامنه کوه ها به دلیل ریزش و رانش کوه اجتناب نموده و تمهیدات لازم برای پایداری سازه های سست با توجه به سرعت وزش باد شدید اتخاذ گردد.

مدیرکل هواشناسی استان البرز گفت: با توجه به رخداد رعدوبرق از درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، دکل های فلزی فشارقوی برق، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و فضاهای باز و رودخانه ها دور شده و از آن ها فاصله بگیرید.

منبع: همشهری آنلاین

به "هشدار هواشناسی سطح قرمز در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی سطح قرمز در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید