هشدارهایی به آقایان از صمیم قلب

به گزارش وبلاگ بهسایا، اغلب پدرها به خودشان و سلامت شان بی توجه هستند و مادر خانواده بیش از پدر در این مورد حساس است. برای همین متاسفانه شاهد سکته های قلبی و مغزی ناگهانی پدرهای خانواده هستیم. آنچه واضح است اینکه خانم ها به محض وجود یک علامت و ناراحتی به اتفاق همسرشان به پزشک مراجعه می نمایند. برای همین، هر ماه خانم و

هشدارهایی به آقایان از صمیم قلب

هشدارهایی به آقایان از صمیم قلب

نویسنده:دکتر منوچهر قارونی*

اغلب پدرها به خودشان و سلامت شان بی توجه هستند و مادر خانواده بیش از پدر در این مورد حساس است. برای همین متاسفانه شاهد سکته های قلبی و مغزی ناگهانی پدرهای خانواده هستیم. آنچه واضح است اینکه خانم ها به محض وجود یک علامت و ناراحتی به اتفاق همسرشان به پزشک مراجعه می نمایند. برای همین، هر ماه خانم و آقایی را می بینیم که به طور مرتب برای چکاپ مشکل قلبی خانم به مطب پزشک می آیند. دو، سه ماهی از آمدن این زوج خبری نمی گردد تا اینکه می بینیم خانم با لباس سیاه و تنهایی به پزشک مراجعه می نماید و با گریه می گوید شوهرم سکته نموده و ناگهانی فوت نموده است! این علامت تعجب، نشان دهنده متعجب شدن ما نیست؛ بلکه بیانگر این موضوع است که چرا یک مردی که هر چند ماه یک بار با همسرش به ملاقات متخصص قلب می آمده و صدالبته علایمی دال بر مشکل قلبی داشته، با بی اعتنایی آنها را نادیده گرفته تا کارش به اینجا ختم گردد؟! بد نیست چند نکته مهم را در همین جا برای آقایان متذکر شویم تا کمی هم به فکر سلامت قلب خود باشند.

آقایان از سن 40 سالگی به بعد دچار اضافه وزن و چاقی می شوند؛ یعنی با اینکه باسن آنها هنوز کوچک و متناسب است اما شکم و دور شکم آنها چاق می گردد. دور شکم آقایان رابطه مستقیمی با بروز سکته های قلبی و مسائل جدی قلب دارد. بنابراین توصیه می کنم آقایان به اینکه دور شکم شان بزرگ شده است افتخار ننمایند و بابت آن ناراحت و نگران باشند و در اولین فرصت به فکر کاهش وزن بیفتند و با ورزش این چربی تجمع یافته را کم نمایند.

متاسفانه باید اعتراف کنیم برخی از آقایان در مصرف داروهای خود (داروهایی که باید مرتب و مادام العمر برای چربی خون، فشارخون، دیابت و قلب و... مصرف شوند) اهمال می نمایند. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، می بینیم خانم ها در شرایط مشابه با آنها در مصرف مرتب داروها و اجرای توصیه های پزشک جدی ترند. تاکید می کنم که برای سلامت خود اهمیت قایل شوید و سرسری از کنار این مسایل رد نشوید.

آقایان بیشتر از خانم ها غذا می خورند. شاید خانم ها بیش از آقایان اهل مصرف تنقلات و هله هوله باشند اما ما مردها در عوض، عاشق غذاهای چرب (مثل کباب و کله پاچه) هستیم و می توان به بیان ساده تر گفت که دقت نمی کنیم چه می خوریم و موقع غذا خوردن حسابی غذا می خوریم و مواظب کالری دریافتی خود نیستیم. اگر هم روغن از غذا چکه نکند از خانم دلخور می شویم که چرا این طوری آشپزی نموده است!

آمار مرگ و میر ناگهانی در مردها بیش از خانم هاست. آیا می دانید چرا؟ چون خانم ها با اولین علایم و هشدارهای ناراحت نماینده در هر جای بدن سعی می نمایند در پی علت باشند و حتما با پزشک صحبت نمایند. در همین آنالیز های ساده است که خیلی زود متوجه مسائل آنها می شویم و با روش هایی پیشگیرانه از بروز مسایل جدی بیماری ممانعت می کنیم. اما شما آقایان حتی اگر با علامتی جدی روبرو شوید آن قدر آن را پشت گوش می اندازید که فراموش اش می کنید. یادتان باشد وجود درد، هر چند خفیف می تواند علامتی هشداردهنده باشد. در واقع بدن شما با نشانه درد است که حرف اش را بیان می نماید. حرف او را بشنوید و به خودتان اهمیت بدهید تا مبادا کار از کار بگذرد و دیر گردد. برخی از شما می گویید: ای بابا، روزش که برسد سکته می کنیم و می میریم یا به طریقی دیگر می میریم! بحث ما واقعیت مرگ نیست، موضوع بر سر سلامت است. امکان دارد سکته کنید و زمین گیر شوید. این گوشه نشینی و محتاج شدن را بر یک چکاپ ساده ارجح می دانید؟!

سعی کنید مانند خانم ها برای بیان هیجانات خود در مواقع ناراحتی دنبال راه چاره باشید و با اشک ریختن یا حرف زدن استرس و غم خود را تخلیه کنید. این غم ها را درون خود نگه ندارید چون قلب شما را بیمار می نماید. علت دیگری که شما زودتر از خانم ها سکته می کنید همین است.

همان طور که زن ها عاشق زیبایی و تناسب اندام خود هستند و بسیاری از آنها به رغم داشتن مشاغل وقت گیر به این مهم هم می پردازند؛ شما هم بهتر است مشغله را بهانه نکنید و لااقل روزی نیم ساعت ورزش کنید. توصیه می کنم شنا را انتخاب کنید که برای سلامت تان حیاتی است. حتی اگر مشاغل یدی مانند نجاری و آهنگری دارید، باز هم باید بدانید که کار جای ورزش و نرمش را نمی گیرد. ورزش، به خصوص شنا که می توانید سانس یا ساعتی را متناسب با کارتان انتخاب کنید، فراموش تان نگردد.

پی نوشت ها:

* استاد قلب و عروق

منبع:www.salamat.comمنبع: راسخون

به "هشدارهایی به آقایان از صمیم قلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدارهایی به آقایان از صمیم قلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید