قبادیان: طرح توانمندسازی فراوری و توسعه اشتغال پایدار، موجب رشد کشور خواهد شد، طهماسبی: ارتباط توأمان آموزش دانشگاهی و فعالیت عملی لازم است

به گزارش وبلاگ بهسایا، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت بیان نمود: طرح توانمندسازی فراوری و توسعه اشتغال پایدار، قطعا باعث رشد کشور خواهد بود. بعلاوه، بهره وری، باعث رشد مالی و اجتماعی خواهد بود.

قبادیان: طرح توانمندسازی فراوری و توسعه اشتغال پایدار، موجب رشد کشور خواهد شد، طهماسبی: ارتباط توأمان آموزش دانشگاهی و فعالیت عملی لازم است

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ بهسایا به نقل از روابط عمومی برنامه به وقت ایران، برنامه زنده و تلویزیونی به وقت ایران شب گذشته 18 مهرماه با موضوع اهمیت پژوهش در کنار آموزش و تاثیر آن در رشد کشور، روی آنتن شبکه آموزش رفت و میزبان برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت و فرهاد طهماسبی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون مجلس، بود.

لزوم آموزش، توسعه منابع انسانی و بهره وری

برات قبادیان، معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت بیان نمود: بحث آموزش در اقتصاد یک بحث کلیدی است. ما در برنامه ششم توسعه کشور ما یک رشد 8 درصدی را پیش بینی نموده بودیم که حدود یک سوم آن مربوط به رهبری بود. یکی از منابع در بهره وری، منابع انسانی است. بهره وری بدون توسعه منابع انسانی و منابع انسانی بدون آموزش بی معنی است.

قبادیان درباره صندلی علمی ایران اظهار کرد: کشور ما در سال 2021، صندلی پانزدهم از نظر علمی را در جهان کسب نموده است. می توان گفت اگر منابع انسانی آموزش دیده ما نبود، ما نمی توانستیم انقدر دوام آورده و سرپا باشیم.

اهمیت پژوهش توامان با آموزش

قبادیان توضیح داد: در پی آموزش، پژوهش و در پی پژوهش اهمیت دادن به فناوری مهم است. یکی از مسائل ما عدم برنامه محوری است. برنامه محوری، علم باوری، اعتقاد به فناوری و سرمایه گذاری در فناوری بسیار اهمیت دارد. متاسفانه ما در پژوهش و سرمایه گذاری به بسیار عقب افتادیم.

قبادیان درباره اهمیت پژوهش اضافه کرد: ما در تربیت مدرس رتبه سه در جهان را داریم. اما چرا نتوانستیم از این مورد به خوبی استفاده نموده و مانند ژاپن شویم؟ این موضوع به این علت است که مرحله بعد از آموزش، یعنی پژوهش به درستی انجام نشده بود. سرانجام نامه ها باید مسئله محور و تقاضا محور گردد. البته بودجه سالانه در کمیسیون مجلس معین می گردد و می توان این موضوع را آنالیز کرد.

رشد کشور در گرو فراوری و اقتصاد پایدار

قبادیان بیان نمود: طرح جذب 500 نخبه دانشگاهی در وزارت صمت در دست آنالیز است. طرح توانمندسازی فراوری و توسعه اشتغال پایدار، قطعا باعث رشد کشور خواهد بود. بعلاوه، بهره وری، باعث رشد مالی و اجتماعی خواهد بود.

ارتباط توأمان آموزش دانشگاهی و فعالیت عملی

طهماسبی بیان نمود: با تغییر دولت، بهتر است که کار های زیربنایی در آموزش، پژوهش و صنعت دچار تزلزل اساسی نگردد. در صورت عدم اجرای این موضوع، صنعتگر ما دچار آسیب شده و ناچارا باید از خط مشی آن سیاست پیروی کند.

وی ادامه داد: در حوزه پزشکی از ابتدا تحصیلات دانشگاهی با فعالیت تجربی و عملیاتی عجین شده است؛ لذا این موفقیت در حوزه پزشکی، مدیون ارتباط توأمان آموزش دانشگاهی و فعالیت عملی است.

برنامه به وقت ایران در فصل دوم با رویکرد مهارتی و با ساختار گفتگومحور به تهیه کنندگی سید احسان میرمحمدعلی با اجرای ناصر خیرخواه روز های یکشنبه و سه شنبه ساعت 21:45 تا 23 به صورت زنده روی آنتن شبکه آموزش می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "قبادیان: طرح توانمندسازی فراوری و توسعه اشتغال پایدار، موجب رشد کشور خواهد شد، طهماسبی: ارتباط توأمان آموزش دانشگاهی و فعالیت عملی لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبادیان: طرح توانمندسازی فراوری و توسعه اشتغال پایدار، موجب رشد کشور خواهد شد، طهماسبی: ارتباط توأمان آموزش دانشگاهی و فعالیت عملی لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید