روستای رحیم بیگلو یکی از روستاهای زیبای استان اردبیل به شمار می رود

به گزارش وبلاگ بهسایا، جاذبه ها/ براساس خبرهای واصله، روستای رحیم بیگلو یکی از روستاهای زیبای استان اردبیل به شمار می رود.

روستای رحیم بیگلو یکی از روستاهای زیبای استان اردبیل به شمار می رود

روستای رحیم بیگلو از دو بخش سفلی با وسعت 383 هکتار و علیا با وسعت 301 هکتار تشکیل یافت. این روستا در 3 کیلومتری شهر رضی و 73 کیلومتری مشگین شهر و در 48 کیلومتری اردبیل واقع شد. روستای رحیم بیگلو به جهت موقعیت حساس و استراتژیکی از دیرباز مورد توجه اقوام و قبایل بوده و این امر باعث شد آثار بسیاری از دوران های قدیم در این روستا بچشم بخورد. بنای قدیمی مسجد ساخته شده در این روستا که با استفاده از مصالح سنگی و چسبیده به بقعه مذکور احداث شده، حدودا 400 متر مربع هست که اخیرا بازسازی شده و روی قبر ضریح گذاری گشت. مجسمه های قوچی موجود در داخل بقعه هم نشانگر حکومت قره قویونلوها و آق قویونلوها در قرن هشتم و نهم هجری هستند.

روستای رحیم بیگلو دارای دو قنات آب بوده و با توجه به گفته های ساکنان، قدمت آن به 2000 سال قبل از اسلام می رسد. آب آشامیدنی و کشاورزی این روستا از قنات تامین میشده و اخیرا به همت ساکنین و مساعدت دولتمردان با احداث منبع آب و لوله کشی آب شرب ساکنین تامین شده و قنات فقط برای کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد. در این روستا باغات میوه زیادی وجود دارد که محل عایدی و معاش ساکنین آن هستند. در این روستا باغات میوه های سیب، آلبالو، گیلاس، هلو، انگور، زردآلو، آلوچه، گردو، بادام و… وجود دارد.

منبع: همگردی

به "روستای رحیم بیگلو یکی از روستاهای زیبای استان اردبیل به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای رحیم بیگلو یکی از روستاهای زیبای استان اردبیل به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید