دعوت سفیر چین از سجادی برای حضور در المپیک زمستانی

به گزارش وبلاگ بهسایا، سفیر چین در ایران در ملاقات با وزیر ورزش و جوانان در مورد برنامه های توسعه ای تهران و پکن در دو حوزه ورزش و جوانان ملاقات و گفت وگو کرد.

دعوت سفیر چین از سجادی برای حضور در المپیک زمستانی

به گزارش وبلاگ بهسایا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در ملاقات صبح امروز سید حمید سجادی با چنگ هوا سفیر چین در ایران، سوابق همکاری های مشترک دو کشور مورد تأکید نهاده شد و تعاملات ایران و چین در حوزه های ورزش و جوانان بسیار ارزنده توصیف شد.

سجادی در ادامه با بیان 52 فدراسیون ورزشی، یکصد انجمن و 225 گونه ورزشی در کشور فعال است و در بعضی از رشته ها صاحب جایگاه های بین المللی هستیم، بیان کرد: در کشور ما ظرفیت های زیادی برای فعالیت های ورزشی وجود دارد که می توان با همکاری های مشترک، رشد و توسعه ورزش را سرعت بخشید.

وزیر ورزش با ابراز اینکه توفیقات ورزش بخشی از نماد توسعه یک کشور است، گفت: کشور چین با برگزاری رویدادهای مهم ورزشی نشان داده که در راستا توسعه، گام های مهم و بلندی را برداشته و هم اکنون به عنوان یک قدرت در جهان مطرح است.

وی در مورد میزبانی المپیک زمستانی در پکن همزمان با شروع سال نو در کشور چین گفت: امیدوارم این تقارن برای ملت بزرگ چین با شادی، نشاط و پیروزیت و برای تمامی ورزشکاران حاضر در این رویداد با دستاوردهای بزرگ همراه باشد.

سجادی از المپیک به عنوان رویدادی مهم پیشِ روی ورزش جهان نام برد و اضافه نمود: برای ایران نیز حضور پیروز در این رویداد بسیار مهم است و ورزشکاران ما تمام کوشش خود را می نمایند تا از این رویداد با برترین نتایج به کشور بازگردند.

وی در ادامه این نشست توضیحاتی را در مورد ابعاد مختلف ورزش ارائه کرد و از ورزش همگانی و آموزشی، قهرمانی و حرفه ای به عنوان چهار ضلع توسعه در این بخش نام برد.

سجادی با بیان اینکه از ورزش می توان به عنوان ابزاری برای تعلیم و تعلم نسل ها بهره گرفت، گفت: جامعه هدف در این بخش از برنامه های توسعه ا ورزش، مهدهای کودک، مدارس و مراکز آموزشی هستند که در جهان و در ایران مورد توجه بسیار است.

وی ادامه داد: با اطلاعاتی که از کشور چین دارم، می دانم ورزش در مدارس و مراکز آموزشی این کشور به طور جدی پیگیری می گردد و دانش آموزان، فعالیت های ورزشی مستمر دارند و امیدواریم بتوانیم در این حوزه نیز، از تجارب یکدیگر بهره مند شویم.

وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی را در مورد برنامه های ایران در حوزه ورزش همگانی ارائه کرد و گفت: هم اکنون طبق آمار ثبت شده بیش از 20 میلیون ایرانی در این حوزه فعال هستند و در نظر داریم با برنامه ریزی این تعداد را به 50 میلیون نفر برسانیم.

وی با مهم خواندن توسعه ورزش همگانی و ترغیب آحاد مردم برای پرداختن به ورزش با هدف ارتقای سطح سلامتی و ایجاد نشاط اجتماعی توضیح داد: شناسایی استعدادهای ورزشی و راهنمایی آنها به حوزه قهرمانی یکی دیگر از اهداف ما در توسعه ورزش همگانی است.

سجادی در بخش دیگری از سخنانش، ورزش قهرمانی و برنامه های وزارت ورزش و جوانان را مورد توجه قرار داد و گفت: مردم ایران علاقه بسیاری به حضور در رویدادهای مهم بین المللی، کسب افتخار و نواخته شدن سرود ملی ایران در میادین مهم ورزشی دارند، بنابراین، ورزشکاران کشورمان برای رسیدن به مدال های خوش رنگ، بسیار کوشش می نمایند.

وی در ادامه با تأکید به اینکه ایران استعدادها و پتانسیل های ورزشی بسیاری دارد بیان کرد: ما در جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را داریم تا با چین در حوزه ورزش قهرمانی تبادل اطلاعات، تجربیات و همکاری های مشترک داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان با ابراز تمایل در مورد همکاری با پکن درحوزه ورزش حرفه ای گفت: ما در تعدادی از رشته های ورزشی از جمله والیبال، بیلیارد، بوکس، بسکتبال و... به سمت حرفه ای شدن حرکت نموده ایم و امیدواریم بتوانیم در بخش تجهیزات ورزشی، توسعه باشگاه ها و اماکن ورزشی همکاری های مان را بیشتر کنیم.

وی در این نشست ظرفیت های اقلیمی و جغرافیای ایران را برای برگزاری رویدادها و اردوهای مشترک مورد توجه قرار داد و گفت: کوهستان ها و پیست های اسکی، دریاچه ها و... شرایطی هستند که می توان برای توسعه ورزش در دو حوزه ورزش قهرمانی و حرفه ای از آنها بهره گرفت.

سجادی با اشاره به اهمیت بازی های المپیک و پارالمپیک و آسیایی و پاراآسیایی توضیح داد: در کشور ما با توجه به اهمیت ورزش و توجه خوب جوانان به این بخش، ستادی با عنوان ستاد عالی بازی ها، با هدف ارزیابی شرایط تیم های اعزامی به رویدادهای مهم ورزشی تشکیل شده است که هر دوهفته یک بار به ریاست بنده نشست آن برگزار می گردد.

وی در ادامه سخنانش توضیحاتی را در مورد برنامه های این وزارتخانه در حوزه جوانان ارائه کرد و اضافه نمود: در این خصوص برنامه هایی مدون شده است که ان شاءالله با برنامه های حوزه ورزش به وسیله حوزه بین الملل به شما ارائه می گردد.

در ادامه این جلسه سفیر چین در ایران ضمن قدردانی از وزیر ورزش و جوانان به خاطر برپایی این نشست از ایران به عنوان کشوری قدرتمند در حوزه ورزش در قاره آسیا نام برد.

چنگ هوا در ادامه با اشاره به برگزاری بازی های المپیک زمستانی از وزیر ورزش و جوانان دعوت کرد در این رویداد مهم حضور داشته باشد تا در حاشیه آن با مسئولان ورزش و جوانان پکن گفت و گوهایی را برای همکاری های مشترک داشته باشند.

وی در این نشست با اشاره به پیروزیت ایران در بعضی از رشته های ورزشی از دکتر سجادی خواست زمینه مناسب را برای تعامل میان دو کشور در رشته هایی که ایران درآن صاحب عنوان است، مهیا کند.

سفیر چین در ایران از حمایت مقامات و مردم ایران به خاطر برگزاری بازی های المپیک زمستانی قدردانی و ابراز امیدواری کرد که ورزشکاران ایرانی و هیئت همراه در این رویداد مهم حضوری پیروز داشته باشند.

وی در ادامه سخنانش از ورزش به عنوان ابزاری برای اتحاد و دوستی بین مل ها نام برد و گفت: بازی های المپیک یکی از رویدادهای مهم ورزشی و نماد صلح میان ملل مختلف است و باور دارم که سیاست مداران نباید ورزش و به ویژه المپیک را سیاسی نمایند و از آن به عنوان وسیله ای برای دخالت در امور سایر کشورها استفاده نمایند.

چنگ هوا ادامه داد: همه کوششمان را برای جلوگیری از پاندمی کرونا خواهیم کرد و سعی می کنیم در طول برگزاری بازی های المپیک فضایی ایمن برای ورزشکاران حاضر و هیئت همراه مهیا کنیم.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دعوت سفیر چین از سجادی برای حضور در المپیک زمستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت سفیر چین از سجادی برای حضور در المپیک زمستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید