تعمیر کابل دریایی فیبر نوری در ایران برای اولین بار

به گزارش وبلاگ بهسایا، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت کابل دریایی فیبر نوری در خلیج فارس قطع شده و کابل پشتیبان نیز از سال های گذشته قطع بود اما اکنون با تکیه بر توانمندی داخلی در حال اتصال مجدد است.

تعمیر کابل دریایی فیبر نوری در ایران برای اولین بار

امیر محمدزاده لاجوردی با حضور در یک گفتگوی تلویزیونی درباره شرایط ارتباطات زیرساختی کشور گفت: از زمانی که کاربر سعی می نماید به اینترنت متصل گردد تا زمانی که پاسخ را دریافت کند، یک جهتی طی می گردد. در این جهت اگر اختلالی به وجود بیاید روی کل ارتباطات تاثیر می گذارد. هرچقدر بتوانیم درخواست کاربران را محلی سازی کنیم، تجربه کاربری بهتری خواهیم داشت.

معاون وزیر ارتباطات گفت: اکنون در منطقه ها پرجمعیت اگر دکل های مخابراتی (BTS) کم باشد، کاربر احساس کندی سرعت خواهد داشت. ارتباط کاربر اکنون مبتنی بر سیم های مسی برقرار می گردد که سرعت محدودی دارد، به همین علت دولت سیزدهم نهضت فیبرنوری را راه اندازی کرد تا فناوری سیم مسی را پشت سر بگذاریم و فیبرنوری را جایگزین کنیم.

لاجوردی تاکید نمود: بحث فیبرکشی کار سخت و دشواری است و دولت های قبل از راه اندازی آن فرارمی کردند اما اکنون برای توسعه زیرساخت ها و افزایش سرعت، چاره ای نداریم که به سمت آن حرکت کنیم. مدتهاست لایه تجمیع که در اختیار شبکه مخابرات است بهسازی و نوسازی نداشته و از سرعت پیشرفت شبکه عقب مانده است. به همین علت دولت سیزدهم تصمیم گرفت که اپراتورهای ثابت و سیار را درگیر مقوله فیبرکشی کند تا این فرایند سرعت بگیرد.

وی گفت: از سال گذشته تا کنون به 2 میلیون دسترسی فیبرنوری رسیدیم و تا انتها دولت سیزدهم آن را به 20 میلیون می رسانیم. اکنون سرعت اینترنت ثابت در کشور 10 مگابیت بر ثانیه است و با فیبرنوری سرعت تا 100 مگابیت برثانیه افزایش پیدا می نماید و کیفیت سرعت اینترنت را تا سه دهه آینده تضمین می نماید.

معاون وزیر ارتباطات درباره تجربه کاربران در مورد کندی اینترنت اضافه کرد: برای برطرف این مشکل در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و تبریز قطب مراکز داده را راه اندازی خواهیم کرد. سال جاری با راه اندازی اولین قطب مرکز داده تجربه کاربران از دسترسی به اینترنت افزایش خواهد یافت.

وی تاکید نمود: اکنون اندازه ازدحام و اشباع شبکه ارتباطی حدود صفر است و 30 درصد بیش از احتیاج کاربران پهنای باند ایجاد نموده ایم. به همین علت، زمانی که بخشی از ارتباطات ما به دلایل مختلف قطع است، دسترسی به اینترنت مختل نمی گردد. اکنون در خلیج فارس بخشی از ارتباطات قطع شده اما کاربران احساس نمی نمایند، چرا که 30 درصد مازاد احتیاج کاربران پهنای باند داریم و آن را به 50 درصد خواهیم رساند.

لاجوردی توضیح داد: اکنون درصد اندکی از تجهیزات شبکه ارتباطی کشور از محصولات بومی است ما معتقد هستیم که باید این اندازه افزایش پیدا کند. ابتدای دولت سیزدهم ظرفیت انتقال اشباع شده بود و یکی از گزینه ها این بود که مانند گذشته از شرکت تولیدنماینده خارجی استفاده کنیم اما معتقد بودیم که توانمندی داخلی وجود دارد. به همین علت با یک شرکت دانش بنیان داخلی قرارداد بستیم و کاری که برای اجرایی شدن آن به 5 سال زمان احتیاج بود را ظرف مدت یک سال به خاتمه رساندیم تا بتوانیم به ظرفیت شبکه انتقال خود اضافه کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تعمیر کابل دریایی فیبر نوری در ایران برای اولین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعمیر کابل دریایی فیبر نوری در ایران برای اولین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید