اتمام مطالعات علمی و حفاظت مجسمه نادرشاه

به گزارش وبلاگ بهسایا، مطالعات علمی ساختاری مجسمه فلزی نادرشاه واقع در مجموعه باغ نادری مشهد از پروژه های در دست اجرای پژوهشکده حفاظت و بازسازی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به سرانجام رسید.

اتمام مطالعات علمی و حفاظت مجسمه نادرشاه

روابط عمومی پژوهشگاه میراث و فرهنگی و گردشگری، پرستو نعیمی طرئی مسئول بخش پژوهشی حفاظت از آثار فلزی پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی-فرهنگی بیان کرد:

مطالعات علمی ساختاری مجسمه فلزی نادرشاه شامل آنالیز اسکلت داخلی، مطالعه فرایند فرسایش و خوردگی و ارزیابی شرایط ایستایی مجسمه فلزی نادرشاه که از اسفند ماه 1394 شروع شده بود، با موفقیت به اتمام رسید.

این طرح از پروژه های در دست اجرای پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری است و تا به امروز طی دو فاز مستندنگاری و مطالعات فنی با نظارت مسئولان سازمان میراث فرهنگی استان خراسان رضوی و حمایت و نظارت اداره کل موزه ها انجام گرفته است.

در این طرح علاوه بر انجام آنالیز های ریزساختاری دقیق، مطالعات مهندسی متعددی با انجام تست های غیرمخرب به منظور ارزیابی شرایط کلی اثر از نظر ایستایی، تنش و خوردگی انجام شده است بخشی از اطلاعات لازم در این رابطه با آنالیز های علمی در محل فراهم شده است.

در اجرای این دو فاز مراکز مختلف علمی، دانشگاهی و صنعتی همکاری داشته و از مشاوره تخصصی دکتر ابوالقاسم دولتی، استاد تمام وقت دانشگاه صنعتی شریف با تخصص خوردگی و حفاظت فلز و همکاری کارشناسان گروه های مختلف پژوهشی پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی-فرهنگی بهره لازم برده شده است

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "اتمام مطالعات علمی و حفاظت مجسمه نادرشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتمام مطالعات علمی و حفاظت مجسمه نادرشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید